Co się dzieje z wiśniami

1. Data: 2006-06-07 13:20:21

Temat: Co się dzieje z wiśniami
Od: j...@p...onet.pl (GregP) szukaj wiadomości tego autora

Witam
Coś mi się dzieje z wiśniami . Działo się to również w zeszłym roku.
Na wszystkich drzewkach niektóre młode gałązki mają usychnięte
liście i zawiązki owoców .Tak więc na drzewku obok zdrowych gałązek z
liściami są te uschnięte.
Z góry dziękuje za wyjaśnienie
Grzegorz

2. Data: 2006-06-07 14:16:32

Temat: Re: Co się dzieje z wiśniami
Od: "Rafi" <robby99@_bez tego_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GregP" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Na wszystkich drzewkach niektóre młode gałązki mają usychnięte
> liście i zawiązki owoców .Tak więc na drzewku obok zdrowych gałązek z

brunatna zgnilizna owoców pestkowych...?

3. Data: 2006-06-08 05:29:43

Temat: Re: Co się dzieje z wi?niami
Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi się wygaje że to monilioza (lub podobnie).
Wycinaj porażone gałązki nawet jeśli zetniesz 90% drzewka. Ja tak zrobiłem i
za rok miałem drzewko jak nowe i tylko 2 pędy porażone (też wyciołem).

4. Data: 2006-06-08 07:48:27

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomkar napisał(a):
> Mi się wygaje że to monilioza (lub podobnie).
> Wycinaj porażone gałązki nawet jeśli zetniesz 90% drzewka. Ja tak zrobiłem i
> za rok miałem drzewko jak nowe i tylko 2 pędy porażone (też wyciołem).

Co wycioł to wycioł [skutek] a w stanie bezlistnym niech jeszcze opryska
[przyczynę] preparatem siarkowym.
;-)
pozdr. Jerzy

5. Data: 2006-06-08 08:27:05

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e68ksi$qi5$1@nemesis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> Co wycioł to wycioł [skutek] a w stanie bezlistnym niech jeszcze
> opryska [przyczynę] preparatem siarkowym.
> ;-)

Hejka. Preparatem siarkowym J-23. ;-)
Pozdrawiam reminiscencyjnie Ja...cki
PS Kto nie ma miedzi, ten cicho siedzi. :-)

6. Data: 2006-06-08 09:11:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@n...pl> wrote in message
>W wiadomości news:e68ksi$qi5$1@nemesis.news.tpi.pl Jerzy Nowak

> Hejka. Preparatem siarkowym J-23. ;-)
> Pozdrawiam reminiscencyjnie Ja...cki
> PS Kto nie ma miedzi, ten cicho siedzi. :-)

Chyba, że przywiezie GreenAgent z Bordeaux...

7. Data: 2006-06-08 17:09:44

Od: "Roman G." <r...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na wszystkich drzewkach niektóre młode gałązki mają usychnięte
> liście i zawiązki owoców .Tak więc na drzewku obok zdrowych gałązek z

Zobacz czy tak wyglada twoja wiśnia jak na stronie
www.rgabrysz.konin.lm.pl/porada2.html
Jeżeli tak to masz odpowiedź
pozdrawiam
Roman