Co to jest ?

41. Data: 2002-08-12 23:08:30

Temat: Re: Co to jest ?
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...
> "P. L." <l...@i...pl> wrote in news:aj8ckf$ojh$1@news.tpi.pl:

> Poza tym wiele doskonalych polskich ogrodow i ogrodkow jest prowadzonych
> przez ludzi z wyksztalceniem zawodowym, ale za to z olbrzymia pasja - moim
> zdaniem brak znajomosci jezykow ich nie dyskwalifikuje.

święta prawda!!!
Teologów z wykształcenia, po katolickich uczelniach znam trzech:
dwóch w Boga nie wierzy, jeden wierzy, ale nie w tego "prawdziwego i
jedynego" (chrześcijańskiego).

Pozdrawiam
p...@r...pl

42. Data: 2002-08-13 05:36:15

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in

>:-))Proste rzeczy łatwiej pokazać niż wytłumaczyć pisemnie, ale chyba
> zabieram chleb Ewie Sz.?

Raczej cebule :-)))
A poza tym nie poczuwam sie do posiadania wylacznosci tlumaczenia zawilego
botanicznego nazewnictwa roznych ciekawych rzeczy (slodka godzino, ale
zdanie mi wyszlo :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

43. Data: 2002-08-13 05:46:19

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> wrote in

> Na ogol informacje zamieszczane na stronach amerykanskich dotycza
> wielu stref klimatycznych, bo rozpietosc tu jest ogromna. A w samej
> Polsce tez inaczej jest na zachodzie kraju, a inaczej na polnocnym
> wschodzie. Nie przesadzalbym wiec z ta nieprzydatnascia.

Teoretycznie masz racje. Co do zroznicowania klimatycznego Polski, to w
porownaniu z Ameryka jestesmy monolitem :-))). A moja uwaga dotyczyla
glownie stron niemieckich i angielskich, niestety w znacznej czesci niezbyt
uzytecznych. Jak widze, ze taki np. cedr atlantycki jest zalecany do
sadzenia w ogrodkach przydomowych, to od razu sobie przypominam impreze w
naszym ogrodzie z okazji pierwszej szyszki na cedrze w Wojslawicach i dzika
radosc, ze przetrwal mrozy lat `80.
Swoja droga wkraczamy tutaj na niebezpieczny grunt ksiazek ogrodniczych
tlumaczonych zywcem i bez weryfikacji z niemieckiego i angielskiego.
Namnozylo sie tego ostatnio jak pluskiew. Tyle ze zdjecia sa ladne...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

44. Data: 2002-08-13 11:29:21

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości
> :-))Proste rzeczy łatwiej pokazać niż wytłumaczyć pisemnie,

A gdybyś tak zmienił taktykę i zmierzał do uproszenia rozróżnienia tych
części roślin?
Czybyś tego chciała?
Co byś powiedziała?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

45. Data: 2002-08-13 12:02:29

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> wrote in

> A gdybyś tak zmienił taktykę i zmierzał do uproszenia rozróżnienia tych
> części roślin?

Tzn? Dzielimy na nadziemne i podziemne czy zielone i inne? :-))
A moze tak jak moj Kolega Malzonek: na jadalane i niejadalne (podobno
podzial utrwalony ewolucyjnie i dla czlowieka najbardziej naturalny:-)
Jak to uproscimy, to sie dopiero pokomplikuje...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

46. Data: 2002-08-13 12:23:16

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Byłbyś w żywiole :-)

Jasiu, czy Ty w ogóle czytasz co się do Ciebie pisze?
Zdanie "Moglibyśmy... " nie oznacza tego co zdanie "Możemy..."
Moglibyśmy, ale nie interesuje nas ten temat. Wolimy sprzeczać sie na tematy
ogrodowe.
Wolimy sprzeczać sie niż prawić sobie komplementy. Wolimy się sprzeczać bo
ujawnianie różnic w poglądach prowadzi do poznania.
Dlatego też, lepiej jest zaczepiać wagony niż puszczać każdy wolno, odrębnym
torem.

> Jest rzeczą oczywistą, dla mnie, że z określonych usług można skorzystać
> gratis - np. kierując prośbę do kolegów, koleżanek na grupie.
> Alternatywą jest skorzystanie z wyspecjalizowanej, płatnej usługi.

O to, to! Jeżeli obstajesz przy tym...
Czyli piszmy na grupę w różnych językach, a zainteresowani będą docierali do
informacji przez zatrudnianych tłumaczy.
Uff! - wystękał stary Indianin!

> Dlaczego oceniasz ludzi po ich wyglądzie?

Może jestem wzrokowcem? :-)
A może chodziło mi o to, ze rozumieć rozmówcę ma prawo nie tylko ten piękny
znający języki obce, ale i ten brzydki, który jest takim bo nie zna języków.

> Krzysiu, czy Ty w ogóle czytasz co się do Ciebie pisze?
> Przecież post na który odpowiedziałeś zaczynał się tak:

Nie czytuję nagłówków. Pisz do mnie pod nagłówkiem.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

47. Data: 2002-08-13 13:13:03

Od: "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński napisał:

> Jasiu, czy Ty w ogóle czytasz co się do Ciebie pisze?
> Zdanie "Moglibyśmy... " nie oznacza tego co zdanie "Możemy..."

Ależ Krzysiu - przecież tak jak słusznie napisałeś "moglibyśmy",
co oczywiście nie oznacza "możemy", tak i ja, zauważ,
napisałem "byłbyś" i tym samym podobnie jak
> Moglibyśmy, ale nie interesuje nas ten temat
co jest oczywiste (dla mnie), tak i Ciebie, rzecz jasna nie wchłonie
żywioł w którym mógłbyś być ale nie jesteś.

> Wolimy sprzeczać sie niż prawić sobie komplementy. Wolimy się
> sprzeczać bo ujawnianie różnic w poglądach prowadzi do poznania.

Nooo, niby tak, ale co dalej jak się już poznamy?

> Może jestem wzrokowcem? :-)
> A może chodziło mi o to, ze rozumieć rozmówcę ma prawo nie tylko ten
> piękny znający języki obce, ale i ten brzydki, który jest takim bo
> nie zna języków.

Krzysztofie, zaskoczyłeś mnie. Ciotka jest stara gruba z nieświeżym oddechem
bo nie zna języków? Od dziś zaczynam wkuwać słówka, to może
zapracuję chociaż na wąską talię.

> Nie czytuję nagłówków. Pisz do mnie pod nagłówkiem.

To nie był Krzysiu nagłówek, nagłówki zaczynają się od słów "Osobnik..."
Wtedy jednak lepiej nie czytać całego listu.

Serdeczne pozdrowienia,
Jan_jr

48. Data: 2002-08-13 13:22:54

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w .
> Jak to uproscimy, to sie dopiero pokomplikuje...

Zawsze uważałem, ze komplikowanie spraw służy podniesieniu wartości
specjalistów z określonych dziedzin..
Myślę, że nie potrzeba wybitnego pedagoga, aby przekazał zawiłość tej sprawy
w najprostszej formie.
Proponuję odrzucić definicję typu: cebula to bulwa.
Oczywiście, może sie Nauka droczyć z nami robaczkami. Dojdzie do tego, ze
będziemy sadzili rośliny nie zastanawiając się czy jest to cebula czy bulwa.
Gdy taka wiedza zacznie być dla nas obojętna wtedy przestaną być potrzebne
ekspertyzy. Nauka na tym ucierpi!
Więc jak? Pytam ostatni raz!
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

49. Data: 2002-08-13 13:39:21

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy bulwa. Gdy taka wiedza zacznie być dla nas obojętna wtedy
> przestaną być potrzebne ekspertyzy. Nauka na tym ucierpi!

Ale przeciez Piotr juz to napisal: cebula magazynuje w zgrubialych i
zmiesnialych lisciach (modyfikacja lisci), a bulwa w zgrubialej i
zmiesnialej lodydze (modyfikacja lodygi). I juz!
A cebula to zdecydowanie nie bulwa :-)
No.
A teraz zaczynamy o pryncypiach :-))
A moze nie? Sa wakacje, deszcz chwilowo przestal padac...
Krzysztofie, lubie Cie, nie podpuszczaj mnie na cierpienia nauki :-)))
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Jak sadzisz rosliny to naprawde zastanawiasz sie, czy sadzisz bulwe czy
cebule ;-) ?

50. Data: 2002-08-13 14:24:19

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Nooo, niby tak, ale co dalej jak się już poznamy?

Nie myśl tylko o nas. Chodzi o poznawanie świata, a nie Ciebie (chociaż
nigdy nie twierdziłem, ze nie warto) czy mnie.

> zapracuję chociaż na wąską talię.

O, jesteś szeroki w talii? Wstydź się. Należy dbać o wygląd zewnętrzny.

> To nie był Krzysiu nagłówek,

Hm. Tzn, że Twoje listy nie mają wstępu, rozwinięcia i zakończenia? Nie mają
nagłówka i stopki? Tytułu i podpisu
Nie martw się. Każdy ma jakieś braki.

Myślę, ze już zakończymy wątek?
Napisz jeszcze trochę, żeby stanęło na Twoim i będzie koniec OK?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

kolejny dereń był padł...
Winorośle ???