Co to za kwiat?

1. Data: 2000-08-30 06:35:54

Temat: Co to za kwiat?
Od: "ak" <k...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w domu dziwny kwiat podobno z rodziny kaktosow i chcialbym wiedziec jaka
ma nazwe. Zdjecie jest na:
http://strony.poland.com/kubapl/

2. Data: 2000-08-30 08:07:21

Temat: Re: Co to za kwiat?
Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ak wrote:

> Mam w domu dziwny kwiat podobno z rodziny kaktosow i chcialbym wiedziec jaka
> ma nazwe. Zdjecie jest na:
> http://strony.poland.com/kubapl/

Jezeli to ma byc cos z kaktusow to tylko Pereskiopsis albbo Pereskia,
to sa chyba (??) jedyne rodzaje ktore maja tak wyrazne liscie.

Druga opcja - to wilczomlecz, nakluj albo przelam lisc, jezeli
pocieknie bialy sok to na 100% wilczomlecz (typu "gwiazda betlejemska")

Ale glowy to sobie uciac nie dam.

tomek

3. Data: 2000-08-30 08:20:35

Temat: Odp: Co to za kwiat?
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@t...if.uj.edu.pl...

> Druga opcja - to wilczomlecz, nakluj albo przelam lisc, jezeli
> pocieknie bialy sok to na 100% wilczomlecz (typu "gwiazda betlejemska")

Stawiam na wilczomlecz (liście i łodyga), ale co z nazwą gatunkową?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-08-30 08:44:49

Od: Gamon' <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale fajny, skad go masz?

Pozdrawiam,
robal.

5. Data: 2000-08-30 09:24:54

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pahypodium jeszcze ma takie liscie:-)
pozdrowka
Jarek

6. Data: 2000-08-30 09:29:03

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek Grzelak <g...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> Pachypodium jeszcze ma takie liscie:-)
> pozdrowka
> Jarek

Ma węższe liście niz te na zdjęciu, no i kolce.
Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2000-08-30 10:25:39

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jezeli to ma byc cos z kaktusow to tylko Pereskiopsis albbo Pereskia,
to sa chyba (??) jedyne rodzaje ktore maja tak wyrazne liscie."
Wiem. Basiu, ale moje stwierdzenie odnosilo sie do w/w zdania :-)
A Pachypodium jest kaktusem i ma wyrazne liscie :-))
Przy okazji, dzieki za poprawke w nazwie, zazdroszcze spostrzegawczosci :-)
pozdrowka
Jarek

Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8oik7b$l6l$...@z...polsl.gliwice.pl...

8. Data: 2000-08-30 10:38:10

Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Grzelak wrote:

> [...]
> A Pachypodium jest kaktusem i ma wyrazne liscie :-))
> Przy okazji, dzieki za poprawke w nazwie, zazdroszcze spostrzegawczosci :-)

Pachypodium nie jest KAKTUSEM.
To tak na marginesie.

Tomek

9. Data: 2000-08-30 10:44:44

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czym, pytam powaznie. Nie powiem zebym sobie reke dal obciac, ale pewien
jestem, ze to kaktus.
pozdrowka
Jarek

10. Data: 2000-08-30 10:53:22

Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Grzelak wrote:

> A czym, pytam powaznie. Nie powiem zebym sobie reke dal obciac, ale pewien
> jestem, ze to kaktus.
> pozdrowka
> Jarek

Ja sobie dam reke uciac, ze nie jest.
Na pewno jest sukulentem.
Nie jestem przekonany z kad pochodzi Pachypodium, jezeli nie z Amekyki
(jednej lub drugiej) to z definicji nie jest kaktusem.
Przypuszczam, ze istnieja tez roznice w budowie wewnetrznej (ciernie - kolce
((to nie to samo)) ).

Kaktusem nie jest.

Tomek

uważać na trawniki