Co to za ptak?

1. Data: 2000-06-05 12:53:58

Temat: Co to za ptak?
Od: Sławomir Siudziński <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od 3 lat zagnieździły się w moich budynkach gospodarczych bardzo
wesołe,nieznane ptaszki.Są podobne do wróbla(na zimę odlatują),mają
ogonek o odcieniu różowym.Cecha charakterystyczna to śmieszne
odgłosy,które wydają:"fiu,fiu,turrr,turrr,turrr.....My je nazywamy
"turkaweczki"(od tego ich turkania),ale jak się nazywają naprawdę to
nikt tego nie wie.Może Ktoś z grupowiczów spotkał się z takimi ptakami i
zna ich nazwę?
s...@i...pl

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

2. Data: 2000-06-05 13:09:08

Temat: Re: Co to za ptak?
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Koniecznie napisz cos wiecej o ich wygladzie. poza rozowym ogonkiem,
jakie maja kolory?
D.

3. Data: 2000-06-05 13:58:31

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?S=B3awomir_Siudzi=F1ski?= napisał(a):

> Od 3 lat zagnieździły się w moich budynkach gospodarczych bardzo
> wesołe,nieznane ptaszki.Sš podobne do wróbla(na zimę odlatujš),majš
> ogonek o odcieniu różowym.Cecha charakterystyczna to śmieszne
> odgłosy,które wydajš:"fiu,fiu,turrr,turrr,turrr.....My je nazywamy
> "turkaweczki"(od tego ich turkania),ale jak się nazywajš naprawdę to
> nikt tego nie wie.Może Ktoś z grupowiczów spotkał się z takimi ptakami i
> zna ich nazwę?
> --
> Pozdrawiam
> s...@i...pl

Ładne to Twoje fiu,fiu,turrr,turrr,turrr... :-))))))))))
Jednak turkawki to pewnie nie sš bo tš nazwš (jezeli się nie mylę -
sprawdzę) okreslane sš zazwyczaj dzikie gołębie. A czego jak czego, ale
różowych ogonów to one nie majš.
Ptaki sš chyba niodłšcznš częściš naszych ogrodów. Mało jednak o nich wiemy.

I chyba większość z nas ma trudności z ich nazwaniem.
Kiedyś zinwentaryzowałem latajšcy nad moiš działkš drób i wyszło mi że
bywajš
tam na pewno:
- wróble ( rozśmieszajš mnie)
- szpaki ( nie przepadam)
- wrony ( nie lubię)
- bociany (zachowuję ostrożność)
- pliszki ( zabawne)
- kos (pięknie gwiżdże)
- łabędzie ( codziennie przelatujš nade mnš około 8.30 ze stawu na jezioro i
słyszę łabędzi śpiew - bo tak sie chyba nazywa oryginalny dźwięk wydawany
przez łabędzie skrzydła w czasie lotu)
- słowiki ( bez komentarza)
- dzikie gołębie ( właśnie chyba turkawki)
- wilga ( pięknie żółta)
- dudek (kolorowy)
- skowronki ( bez komentarza)
- jastrzšb (lubię go w locie)
- sowa przysiadajšca na dębie (rzadko)
- przepiorki (nie bywajš, ale zza ogrodzenia głos wydajš)
- dzikie kaczki różnych marek
- odrzutowiec zostawiajšcy smugę na niebie ( z racji wysokości lotu marki
nie umiem określić).
Tyle tylko potrafię rozpoznać.
Jest też trochę innego latajšcego drobiu, ktorego nie potrafię nazwać. I
chyba sobie jakšś ksišżkę nabędę by zaczšć ptactwo rozpoznawać.
Pozdrawiam
Janusz

4. Data: 2000-06-05 20:12:02

Od: "Slawomir Siudzinski" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Dorota Nowicka" <d...@n...gov.pl> napisal w
wiadomosci news:393BA656.8B1B9D20@nencki.gov.pl...
> Koniecznie napisz cos wiecej o ich wygladzie. poza rozowym ogonkiem,
> jakie maja kolory?
> D.
OK.Uzbroilem sie w lornetke i podejrzalem(strasznie mnie komary
pociely,bo stalem chwile bez ruchu).Wielkosc-duzy
wróbel,upierzenie-szaro-bury z ogonem od góry ciemnym,pod spodem kilka
piór bezowych wpadajacych w róz.Sylwetka zgrabna,ale bardziej
krepy.Dziób sredniej wielkosci,cienki.Ruchliwy i wesoly ptaszek.To na
tyle,ile udalo mi sie zaobserwowac,bo mnie strasznie komary i muszki
przeszkadzaly!:-(
s...@i...pl

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

5. Data: 2000-06-05 20:33:58

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krepy.Dziób sredniej wielkosci,cienki.Ruchliwy i wesoly ptaszek.To na
> tyle,ile udalo mi sie zaobserwowac,bo mnie strasznie komary i muszki
pleszka albo kopciuszek, poszukaj porównaj i donies czy to one;
Pozdrawiam jerz

6. Data: 2000-06-06 06:13:11

Temat: Odp: Co to za ptak?
Od: "Ewka" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jaskółek nie masz? To skąd wiesz kiedy będzie padać?

Masz ciekawy wyliczeniowy styl pisania użyty w postach o:
- przemarzniętych winoroślach :-(
- KOMUNIKATACH :-0
- ptactwie ogrodowym :-)

Pozdrawiam Ewka

7. Data: 2000-06-06 06:16:11

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
> Kiedyś zinwentaryzowałem latajšcy nad moiš działkš drób i wyszło mi że
> bywajš
> tam na pewno:
> - wróble ( rozśmieszajš mnie)
> - szpaki ( nie przepadam)

[ciach]

Przypomina mi to wyliczankę ptaszków z takiego filmu o czołgistach:) ("oraz
każda inna ptaszka gniazdka wije"). Wybacz, Januszu, ale po prostu nie
mogłam się powstrzymać.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2000-06-06 06:56:17

Temat: Re: Re: Co to za ptak?
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewka napisał(a):

> A jaskółek nie masz? To skšd wiesz kiedy będzie padać?

> Pozdrawiam Ewka

O rany! Rzeczywiście jaskółeczki szybowniczki opuściłem, i ziębę
kolorowš, i czyżyka malutkiego i pewnie jeszcze trochę innego drobiu.
Aha! I jeszcze takiego cicholota wieczornego, którego miejscowi nazywajš
gacepyrz (nie mówię, że to ptaszek, ale lata :-} ). I który podobno
dziewczynkom we włosy sie wkręca :-))))
Tak mówiš.
A deszcz prognozujš moje starcze kości. :-))))))))))
Pozdrawiam
Janusz

9. Data: 2000-06-06 07:31:38

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Pleszka albo kopciuszek maja ogon raczej wpadajacy w pomarancz. i to
raczej z wierzchu niz po spodem. no i sa zdecydowanie ciemnoszare,
pleszka wlasciwie grafitowa. dlatego nie bardzo mi do opisu pasowaly.
fakt, ze sa czestymi goscmi w ogrodach.
D.

10. Data: 2000-06-06 08:46:34

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam !!
Wczoraj widzialem u siebie Zimorodka(Alcedo atthis) ,przepiekny ptak ktory
wygladem przypomina kolorowa papuge.Ptak objety ochrona bardzo rzadko
spotykany.Sploszony leci w linii prostej nad woda wydajac ostry dzwiek
"tit-tit"
Natomiast bedac u Jagody w parku widzilem Blotniaka stawowego(Circus
aeruginosus) przepraszam ze wypowiadam sie za nia ale ciagle jestem pod
wrazenie tego ptaka objetego ochrona gatunkowa.Wielkosc poltora raza wiekszy
od gawrona,samica jeszcze wieksza .W powietrzu wydaje glos
"kaj-kaj".Skrzydla w ksztalcie litery V.
Niesamowity widok !!
Pozdrawiam,Boguslaw
> [...]
> D.

> --
> Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-ogrody

Ziemia do kwiatow.
cebulowe
Co mam?
Slabo rosnace iglaki