Co typowo polskie na wyjazd?

41. Data: 2007-04-19 18:45:12

Temat: Re: Co typowo polskie na wyjazd?
Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):
> Wladyslaw Los napisał(a):
>> [...] Ponadto to niemiecki zwyczaj.
>
> Władysławie, z czego to wnosisz?
> pozdr. Jerzy

poniewaz marcin byl wegrem a wegry to prawie austro-wegry a austria to
przecie niemcy...

42. Data: 2007-04-19 19:00:30

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f08dbi$a94$1@inews.gazeta.pl>,
Marsjasz <m...@g...pl> wrote:

> poniewaz marcin byl wegrem

Św. Macin z Tours był Węgrem? Ciekawe odkrycie. (Tak, wiem gdzie się
urodził).

> a wegry to prawie austro-wegry a austria to
> przecie niemcy...

Ciekawe masz pojęcie o geografii, a ortografii takoż.

Władysław

43. Data: 2007-04-19 19:03:52

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f08csd$8pk$2@nemesis.news.tpi.pl>,
Jerzy Nowak <0...@m...pl> wrote:

> Władysławie, z czego to wnosisz?
> pozdr. Jerzy

Trochę zwątpiłem, bo nie mogę odszukać źródła, ale jestem przekonany, że
czytałem kiedyś o obyczaju w jakimś nienieckim regionie, wypiekania
rogali w dniu 11. listopada, tyle, że dzień ten obchodzi się tam jako
święto Marcina Lutra. Ale może mi się coś pomyliło.

Władysław

44. Data: 2007-04-19 19:09:58

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz napisał(a):

> poniewaz marcin byl wegrem a wegry to prawie austro-wegry a austria to
> przecie niemcy...

Marcin urodził się w Pannonii, w mieście Sabaria, wychowywał się jednak
w Pawii, we Włoszech.
pozdr. Jerzy

45. Data: 2007-04-19 19:33:43

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Św. Macin z Tours był Węgrem? Ciekawe odkrycie. (Tak, wiem gdzie się
> urodził).

> Ciekawe masz pojęcie o geografii, a ortografii takoż.
>
> Władysław
czasem przechodze ludzkie pojecie...
a ortografia coz jesli czyms uchybilem twojej wlasnej...
Mars

46. Data: 2007-04-19 19:36:44

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> Marcin urodził się w Pannonii, w mieście Sabaria, wychowywał się jednak
> w Pawii, we Włoszech.
> pozdr. Jerzy
z hagigografia tez jestem na bakier...
pozdrawiam
Mars

47. Data: 2007-04-19 19:49:40

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f08f0b$es3$1@nemesis.news.tpi.pl>,
Jerzy Nowak <0...@m...pl> wrote:

> Marcin urodził się w Pannonii, w mieście Sabaria, wychowywał się jednak
> w Pawii, we Włoszech.

Był po prostu Rzymianinem. A Węgrzy pojawili się na nizinie panońskiej
500 lat później.

Władysław

48. Data: 2007-04-19 19:53:46

Od: "AW" <P...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> Był po prostu Rzymianinem. A Węgrzy pojawili się na nizinie panońskiej
> 500 lat później.
>
> Władysław

Jesteś Władysławie Wągrem?

49. Data: 2007-04-19 19:55:28

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Był po prostu Rzymianinem.

jakie to proste...

50. Data: 2007-04-19 20:28:10

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> rogali w dniu 11. listopada, tyle, że dzień ten obchodzi się tam jako
> święto Marcina Lutra. Ale może mi się coś pomyliło.

Moze nie ten Marcin? albo nie ten kosciol?

Martinstag (11. November)
Martinstag or Martini commemorates Sankt Martin (c. 317-397), Bishop of
Tours, one of the most revered European saints. The best-known legend
connected with Saint Martin is the dividing of the cloak (die
Mantelteilung), when Martin, then a soldier in the Roman army, tore his
cloak in two to share it with a freezing beggar at Amiens.

In the past, Martinstag was celebrated as the end of the harvest season
(thanksgiving). For workers and the poor it was a time when they had a
chance to enjoy some of the bounty and get a few crumbs from the nobles'
table ("einige Krümel vom reichgedeckten Tisch"). Today in many parts of
Europe the feast is still celebrated by processions of children with
candle-lit lanterns (Martinslaternen - see the German children's song
"Ich geh mit meiner Laterne") and a banquet of roast goose (die
Martinsgans). In former times, Martini was the "official" start of
winter and the 40-day Christmas fast. Today Martinstag is the unofficial
start of the Christmas shopping season in German Europe.

pytanie o przepis, ale nie wie jak sie potrawa nazywa
gotowanie na parze - garnek? mikrofala?
Pojemniki tupperware
[reklama] Wirtualna Kuchnia Polska
Grzyby