Re: Co warte jest zycie?

1. Data: 2004-02-25 03:32:18

Temat: Re: Co warte jest zycie?
Od: "darek miauu" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia <m...@y...com> napisał(a):

> niby bezcenny dar jaki dostaje sie od sily wyzszej, niby cos co trzeba
> pielegnowac i dbac i szanowac i cieszyc sie nim - zycie...
> jak kolwiek niczego w zyciu pewnym byc nie mozemy, wiemy jedno, ze
umrzemy...
> nie wiemy kiedy, nie wiemy jak, ale wiemy ze na pewno, na 100% kiedys
> przestanie nam bic serce.
> w obliczu takiej swiadomosci, postawilam se pytanie co warte jest ludzkie
zycie
> ?

Alpiniści. Każdy wie co robią. Najpierw są na dole, a potem znajdą się na
szczycie. Nie wiedzą tylko jak i kiedy, ale się tam znajdą. Więc po co się
wspinać?

Autobus nr 72. Czekasz na przystanku. Wiesz, że jak przyjedzie o 7.40, to o
7.59 będziesz w pracy. Czy warto więc jechać do pracy, skoro wiesz, że tam
dojedziesz?

Gdyby tak zaoferować alpinistom: "nie męczcie się, zawieziemy was na sam
szczyt helikopterem", to pewnie odmówią.
Dać ludziom natychmiastowe zaspokojenie głodu pałeczką magiczną, a
restauracje i tak nie znikną.
Bardziej niż osiągnięcie celu, cieszy jego osiąganie.. Zawsze. Bo potem już
ani celu, ani osiągania.
Tak samo z życiem. Jego celem jest śmierć. To fakt. Ale liczy się to jak ten
cel osiągniesz, co zrobisz po drodze.
To wszystko pomiędzy początkiem i końcem, to ta cenna zawartość życia.
Zupełnie jak fascynująca książka. Okładka, grzbiet i tył może być byle jaki.
Choćby z makulatury.
Liczy się środek.

Pozdrawiam,
Darek.

1. Data: 2004-02-25 07:55:26

Od: "enni" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek miauu" <t...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:c1h502$avk$1@inews.gazeta.pl...

> umrzemy...
> zycie

Poczucie sensu lub bezsensu wiaże się z naszymi przekonaniami, wartościami,
tym, kim dla siebie (nie innych) jestem. Od tego bym zaczęła ;-)

enni

1. Data: 2004-02-25 17:56:40

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"enni" w news:c1hkde$92l$1@inews.gazeta.pl...
/.../

> Poczucie sensu lub bezsensu wiaże się z naszymi przekonaniami, wartościami,
> tym, kim dla siebie (nie innych) jestem. Od tego bym zaczęła ;-)
>
> enni

Na tym skarbie, ludzie zazwyczaj kończą.

Opowiedz lepiej co byś zrobiła dalej?

All

1. Data: 2004-02-25 22:01:05

Od: "enni" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c1irtg.3vs99ff.1@finger.h6ab2ce2f.invalid...

> "enni" w news:c1hkde$92l$1@inews.gazeta.pl...
> /.../

> Na tym skarbie, ludzie zazwyczaj kończą.
>
> Opowiedz lepiej co byś zrobiła dalej?

> All

Tak uważasz? Jednak trwam przy swoim, że można zacząć od podstaw.
A Ty, jaki krok zrobiłbyś?

enni

1. Data: 2004-02-26 13:23:04

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"enni" w news:c1j5v2$iod$1@inews.gazeta.pl...
/.../

> /.../ Jednak trwam przy swoim, że można zacząć od podstaw.
> A Ty, jaki krok zrobiłbyś?

No przecież - nie kwestionuję od czego trzeba zacząć. Powiedziałem,
że na tym zwykle ludzie kończą, pytając Cię co byś zrobiła _dalej_.
Nie odbijaj do mnie tego pytania...;)

> enni

All

1. Data: 2004-02-26 14:57:59

Od: "enni" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c1kvjl.3vs1thp.1@finger.h30a2af6a.invalid...

> [...]
>

> No przecież - nie kwestionuję od czego trzeba zacząć. Powiedziałem,
> że na tym zwykle ludzie kończą, pytając Cię co byś zrobiła _dalej_.

O, to sory (przez jedno "r", bo przy dwóch mam lekką reranię;-) , tak to
bywa ze słowem pisanym.
Nie odbijam piłeczki - ustawiam się w roli uczennicy, która przycupnie i
podsłucha rozmowę terapeutyczną ;-)

I miłoby się nadstawiło ucha, gdyby nie to w innym wątku:

> karborund?

>Chyba nie pomyliłem...? To taki proszek na robaki - _ścierny_ (All).

Wiem, że czytasz uważnie wypowiedzi UGD, myślę, że szczególnie wymianę
postów między ks.Robakiem i mną, lecz nie rozumiesz kontekstu? Dlatego może
lepiej byłoby poszukiwać słownictwa w innym słowniczku.

;-)

enni

1. Data: 2004-02-26 23:00:13

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"enni" w news:c1l1hq$mtu$1@inews.gazeta.pl...
/.../

> [...]

> postów między ks.Robakiem i mną, lecz nie rozumiesz kontekstu? Dlatego może
> lepiej byłoby poszukiwać słownictwa w innym słowniczku.

Od czasu uwolnienia się od WP ;), z mniejszą uwagą czytam posty, psoty,
osty, a ostatnio również pomsty (pomostów też jest wiele), ale nie przegapiłem
wspomnianego kontekstu. Spieszę więc z informacją z pierwszej ręki, że
sprawa karborundu jest kontekstowa w odniesieniu do zwyczajów adekwatnego
rozmówcy. Ma/miał ci on w swym zestawie stopek taki jeden o proszku na robaki
- nie wiem wprawdzie na jakie, ale to jakoś korespondowało mi ze wspomnianą
tam obok wazaliną. Ot - zapewne gra słów, zmuszająca jednak do większej
uwagi i ... zadziwiających obserwacji natury ogólnej (chodzi o upowszechnienie
się symboliki i retoryki jeszcze do niedawna 'diabelskiej' - w charakterze
poskramiacza "diabłów osobistych").

Rozumiem Twoje hmmm... zgorszenie? Jest to jedno ze znanych tu zjawisk,
które należy brać pod uwagę. Mam na myśli te szczególne i dość rzadkie
chyba więzi między ugd różnych płci (publiczne oczywiście), które równocześnie
są "niepojęte" i irytujące dla ugd tej samej płci.
Rozgrzebiemy to?
Chyba jednak nie...;).

A w sumie dobrze, że nie chcesz mnie przepytywać. Nie czuję się władny
podejmować tu wyjaśnień w temacie drogi sensu lub bezsensu.
Muszę zacząć bardziej dbać o realia.

:).

> ;-)
>
> enni

pozdrawiam
All

1. Data: 2004-02-27 12:57:02

Od: "enni" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c1m1dp.3vs9e1l.1@finger.h6fc77c98.invalid...

> "enni" w news:c1l1hq$mtu$1@inews.gazeta.pl...
> /.../

[...]

Ciachnęłam, bo w pewnym sensie rozumiem. Reszta nadal pozostaje kwestią
dobrej woli.

> Mam na myśli te szczególne i dość rzadkie
> chyba więzi między ugd różnych płci (publiczne oczywiście), które
równocześnie
> są "niepojęte" i irytujące dla ugd tej samej płci.

Tak, kiedy ett pisze, że Mania jest idealna, też mam wrażenie, że mnie
przesuwa bliżej drzwi. A przecież uśmiecham się i z drugiej strony coś tam
spływa na atmosferę tutaj ;-)

> Rozgrzebiemy to?
> Chyba jednak nie...;).

Takie numery nie ze mną, All ;-)

> A w sumie dobrze, że nie chcesz mnie przepytywać. Nie czuję się władny
> podejmować tu wyjaśnień w temacie drogi sensu lub bezsensu.
> Muszę zacząć bardziej dbać o realia.

> :).

Wiem, ja też nie, dlatego podsunęłam tę żabę Tobie ;-)

enni

> pozdrawiam
> All

bardzo delikatna sprawa