Co z mleka niesłodzonego?

1. Data: 2004-02-18 14:44:21

Temat: Co z mleka niesłodzonego?
Od: "Ania" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jestem w posiadaniu mleka skondensowanego, niesłodzonego w puszcze. Nie
zamierzam tego dodawać do kawy itp. Chciała bym coś z tego zrobić. Może ktoś
zna jakiś przepis na ciasto ( proste i zawsze się udające;) albo coś w tym
rodzaju, gdzie można tego duuużo dodać?

Pozdrawiam,
Anna z Wawy

1. Data: 2004-02-18 15:09:37

Temat: Re: Co z mleka niesłodzonego?
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:
> [...]
> zna jakiś przepis na ciasto ( proste i zawsze się udające;) albo coś w tym

Polecam ptasie mleczko.
Robilem kiedys Krolewnie Fionie i twierdzila, ze jej smakuje :D

Skladniki:
1/2 l mleka skondensowanego nieslodzonego
3 szt opakowan galaretki (najlepiej roznych smakow i kolorow, to bedzie
weselej

Modus operandi:
1. Galaretki rozpuscic, przestudzic do momentu, kiedy zaczna sie scinac
2. Mleko podzielic na 3 czesci
3. Ubic mikserem pierwsza czesc mleka tak jak sie ubija smietanke
kremowke (ma wyjsc nie tyle ubita smietana, co raczej taka piana
4. Dolac jedna z galaretek i ubijac dalej (na puch)
5. Przelac do duzej tortownicy i wstawic do lodowki (jeszcze lepiej do
zamrazalnika, zeby sie scielo
6. Operacje powtarzac kolejno z pozostalymi czesciami mleka i
galaretkami.
7. Po wlaniu ostatniej porcji i wstepnym jej scieciu, przelozyc do
lodowki (jesli bylo w zamrazarce), odczekac czas stosowny az bedzie
calkiem sciete.
8. Wyjac z lodowki, pokroic na kawalki wedle upodobania i zjesc :D

Mniam!

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-02-18 15:56:52

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ktoś
> zna jakiś przepis na ciasto ( proste i zawsze się udające;) albo coś w tym

Można dokupić butelkę Malibu i zrobić sobie przepysznego drinka :-). Ja się
tak kiedyś rozkosznie zapijałam :-) (na szczęście się opamiętałam w porę).
Ewa

1. Data: 2004-02-18 16:36:30

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Feb 2004 15:44:21 +0100, "Ania"
<a...@R...pl> wrote:

>Witam!
>
>Jestem w posiadaniu mleka skondensowanego, nies?odzonego w puszcze. Nie
>zamierzam tego dodawa? do kawy itp. Chcia?a bym co? z tego zrobi?. Mo?e kto?
>zna jaki? przepis na ciasto ( proste i zawsze si? udaj?ce;) albo co? w tym
>rodzaju, gdzie mo?na tego duuu?o doda??
>
>Pozdrawiam,
>Anna z Wawy

potrzebne sa nelsniki, bardzo dojrzale banany i to mleko. na
przewroconego wlasnie na patelni nalesnika nakroic byle jak byle
drobno banana, spsikac mlekiem skondensowanym, poskladac, pokroic
i jesc.

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-02-18 16:57:36

Od: "Ania" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Wam! Chyba jednak zostanę przy tych ptasich mleczkach;)

Pozdrawiam;)

1. Data: 2004-02-18 19:17:30

Od: "Małgorzatka+" <malgorzatka_sio z tym_@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki Wam! Chyba jednak zostanę przy tych ptasich mleczkach;)

Ja robie podobnie jak Shrek, ale na gore ukladam jakies owoce (moga byc z
puszki) i zalewam jeszcze jedna galaretka juz bez mleka. I tym sposobem mamy
torcik teczowy - 3 warstwy ptasiego mleczka kazde w innym kolorze oraz jedna
warstwa galaretki z owocami.
Dodam ze na tortownice zuzywam 1/2 litra mleka + 4 galaretki - i te
galaretki co miesza sie z mlekiem rozpuszczam w kazda w 1 szklance wody, a
ta ostatnia w 400 ml - czyli mniej niz pisze na opakowaniu.
Smacznego.
Malgorzatka

1. Data: 2004-02-19 07:49:16

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Polecam krówki

Skladniki:
1 puszka mleka skondensowanego nieslodzonego
50 g masla (prawdziwego!)
22 dg cukru pudru (pewnie zwykly tez moze byc, tylko ze troche wiecej)
1 lyzka aromatu waniliowego

Mleko, maslo i cukier wrzucilam na duza patelnie teflonowa (zeby mi sie nie
spalilo) i ciagle mieszajac rozpuscilam wszystko na malym ogniu. Nastepnie
ogien dosc mocno zwiekszylam i gotowalam wszystko 12 minut, caly czas
mieszajac!, bo chce uciekac. Masa ma zbrazowiec i byc gesta i lepiaca. Jest
dobra, gdy kropla upuszczona na talerzyk schlodzony zimna woda zastygnie w
cos w rodzaju toffi. Zgasilam gaz i wszystko mieszalam drewniana lyzka okolo
5 minut, az masa zaczela odchodzic od patelni. Wylozylam na tace wysmarowana
maslem i zostawilam w spokoju na 2 godziny. Potem pokroilam w kostke i
przechowuje w szklanym sloju.

Anet

1. Data: 2004-02-19 10:56:43

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
> 50 g masla (prawdziwego!)
> 22 dg cukru pudru (pewnie zwykly tez moze byc, tylko ze troche wiecej)

to twoj przepis???

pzdr
marta, czepialsko

1. Data: 2004-02-19 12:10:04

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> to twoj przepis???
>
> pzdr
> marta, czepialsko

Chciałabym, niestety tez nie wiem czyj. Co nie zmienia faktu, ze pyszny.Choć
przyznam się szczerze po tylu pączkach jakoś cięzko myślec mi o krówkach.

Anet z kolejnym pączkiem w zębach

1. Data: 2004-02-19 12:43:31

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałabym, niestety tez nie wiem czyj. Co nie zmienia faktu, ze
pyszny.Choć
> przyznam się szczerze po tylu pączkach jakoś cięzko myślec mi o krówkach.

no wlasnie ja doskonale zdaje sobie sprawe, ze nie twoj, a forma w jakiej go
przytoczylas wskazuje ciebie jako autora :)))) przepis podala
Magda-Slonko(Wroclaw), znam go juz na pamiec, bo moja rodzina uwielbia te
krowki i zmuszaja mnie do robienia :))) zwracam uwage na autorow przepisow i
kopiuje je zawsze razem z przepisem - to pozniej zycie ulatwia i chroni
przed wpadkami tego typu... tobie tez polecam :)

pzdr
marta, jeszcze na czczo :))

rosół - jakie dodatki?
piwo do mięsa
Analfabetyzm (również na pl.rec.kuchnia)
Racuchy - dostane po lapach?
mintaj w kostkach