Co zamiast wiertarki akumulatorowej

1. Data: 2004-07-19 10:34:42

Temat: Co zamiast wiertarki akumulatorowej
Od: Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czeka mnie wkręcanie dużej liczby wkrętów do drewna przy montażu mebli
(w warunkach domowych). Zastanawiam się nad zakupem taniej wiertarki
akumulatorowej (12V). Słyszałem jednak, że pojemność akumulatorów w
sprzęcie niskiej klasy nie jest wysoka i wystarcza na ok. 40 wkręceń
(np. przy montażu płyt g-k). Dla mnie "bezprzewodowość" nie ma
znaczenia, więc może kupić jakiś inny sprzęt? Jaki?
Przy okazji chciałbym zapytać o wkrętaki akumulatorowe. W chińskim
wydaniu można kupić takie w cenie 30-40 zł z akumulatorem 3.6V. Do czego
się to coś nadaje? Może udałoby się zaadaptować taki wkrętak do moich
potrzeb?
Będę wdzięczy za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam,
Piotr

1. Data: 2004-07-19 10:43:09

Temat: Re: Co zamiast wiertarki akumulatorowej
Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wydaniu można kupić takie w cenie 30-40 zł z akumulatorem 3.6V. Do czego
> się to coś nadaje? Może udałoby się zaadaptować taki wkrętak do moich

ja do tej pory zawsze uzywalem wiertarki ale w niedziele kupilem sobie taka
wkretarke akumulatorowa 12v tania za 75zl w obi.

wkrecilem nia okolo 60 srub i jest ok. Najwazniejsza roznica jest regulowany
moment obrotowy. Wiertarka czasami udawalo mi sie wkrecic srube za gleboko i
uszkodzic material. We wkretarce ustawiasz maksymalna sile z jaka moze
krecic, gdy sruba dichodzi do konca poprastu gowica zaczyna sie slizgac.

musta

1. Data: 2004-07-19 10:44:02

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]Najwazniejsza roznica jest regulowany
> moment obrotowy.[...]

No i podstawa sensownej wkrętarki czy w ogóle urządzenia akumulatorowego:
_dwa_ akumulatory w komplecie.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-07-19 10:47:05

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Jul 2004 12:34:42 +0200, Fonon wrote:

> [...]
> (np. przy montażu płyt g-k). Dla mnie "bezprzewodowość" nie ma
> znaczenia, więc może kupić jakiś inny sprzęt? Jaki?

Zastanów się nad wiertarką i zapasowym akumulatorem. Wkrętarki na niskie
napięcie pewnie będą miały za mały moment obrotowy (i małą pojemność akku).
Dobra wiertarka akumulatorowa ma regulowany moment dokręcania. Widziałem
też wkrętarkę na 220V ale fachman który ją posiadał nie był z niej
zadowolony i częściej używał wiertarki akumulatorowej.

Danny
http://www.teampoland.prv.pl - internetowy projekt
poszukiwania leku na rak

1. Data: 2004-07-19 11:07:15

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fonon" <f...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

To ja jeszcze do powyższych uwag dołożę o tym:

> Przy okazji chciałbym zapytać o wkrętaki akumulatorowe. W chińskim
> wydaniu można kupić takie w cenie 30-40 zł z akumulatorem 3.6V. Do
czego
> się to coś nadaje?

Nie wiem, jak te chińskie, używałem dość dużo wkrętaków "zielonych"
Boscha i na 2,4V i na 3,6V. Te na 2,4 to jedynie zabawka, nie nadaje
się w zasadzie do niczego, no może w warsztacie RTV do rozkręcania
obudów, choć jeśli wkręt jest zapieczony, to i tak nie ruszy.
Natomiast wkrętaczek 3,6V jest całkiem pożyteczny. Bez problemu używam
go do wkręcania typowych wkrętów "do płyt GK", grubości 3,5 i 4mm
wkręca jedynie lekko zwalniając. Jednocześnie siła jego raczej nie
pozwoli na zniszczenie materiału.
Do zastosowań typu skręcanie mebli jest natomiast rewelacyjny. W
porównaniu z typową wkrętarką jest o wiele poręczniejszy, mniejszy,
lżejszy a wszelkie konfirmaty, wkręty itp. wkręca idealnie. Oczywiście
dwa aku się przydadzą i tu.

J.

1. Data: 2004-07-19 14:27:48

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

witam,

ja uzywam chinskiej "taniochy" za 90 zl z Praktikera od roku. W zestawie
byly 2 akumulatory. Skrecilem juz 2 kuchnie (2 zestawy mebli), sporo
szafek, rozne szafy, wiercilem otwory itp. Znajomi rowniez pozyczali.
Jak dla mnie stosunek jakosc/cena rewelacyjny no i wartosc uzytkowa
wysoka. Jeden akumulator starcza na wiecej niz 40 wkretow - moja kuchnia
miala z 8 szafek plus szyflady i polki i wszysko poszlo na jednym
akumulatorze.

pozdro

1. Data: 2004-07-19 19:35:22

Od: "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> szukaj wiadomości tego autora

Fonon <f...@p...onet.pl> napisal nam:

> [...]
> akumulatorowej (12V). Słyszałem jednak, że pojemność akumulatorów w
> sprzęcie niskiej klasy nie jest wysoka i wystarcza na ok. 40 wkręceń

teraz daja 2 aku i takiej oferty szukaj, jeden padnie to ladujesz go a
jedziesz na tym 2gim.

Kup taka pistoletowa, nie takie jak grubyyyyy wkretak bo maja mala pojemnosc
aku.

Sa ok, mamy einhel czy jakos tak,tanie, 2 lata gwarancji.

1. Data: 2004-07-19 19:50:01

Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydaniu można kupić takie w cenie 30-40 zł z akumulatorem 3.6V. Do czego
> się to coś nadaje? Może udałoby się zaadaptować taki wkrętak do moich

Zawsze mozesz kupic tania wkretarke na 14V, a jako zrodla zasilania uzyc
prostownika akumulatorowego ...

-spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

1. Data: 2004-07-20 08:07:14

Od: "McPluto" <r...@p...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy okazji chciałbym zapytać o wkrętaki akumulatorowe. W chińskim
> wydaniu można kupić takie w cenie 30-40 zł z akumulatorem 3.6V. Do czego
> się to coś nadaje? Może udałoby się zaadaptować taki wkrętak do moich

Ja mimo wszystko bym uważał... cena nie bierze się z nieba. Jak rozkręcisz pojemnik
aku to zobaczysz tam kilka małych akumulatorków (np. 8 szt. dla 9,6V) dobrej klasy
akumulatorki kosztują w granicach 10 pln/sztuka - więc same akumulatorki to koszt ok.
80 pln a gdzie reszta? I tu masz odpowiedź na pytanie: Chinole sami kleją badziewne
aku a jaki jest skutek: w czterech wkrętarkach, które przeszły przez mój warsztacik
były padnięte (zwarte) co najmniej 2 z 8 akumulatorów, a zdarzały się też takie,
które po naładowaniu miały te swoje 1,2 do 1,3V ale w momencie wkręcania napięcie na
nich spadało do 0,3V. Wybór należy do ciebie - ale jeśli planujesz "robić" więcej i
częściej to kup coś droższego niż 150 PLN, no chyba że Cię stać na wyrzucenie 40pln w
błoto, albo że jesteś szczęściarzem i trafisz na dobry komplet aku...

Robs...

1. Data: 2004-07-20 09:48:27

Od: "Andrzej R" <T...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zgadzam sie w 100% - mialem 3 tanie wkretarki
ostatnia kupilem za 320 zl z 2 zapasowymi aku i chodzi rewelacyjnie
wczesniej uzywalem wiertarki ale problem byl podobny jak u kogos wyzej
(przekrecone sruby)

Bojler czy przepływowe podgrzewacze
farbowanie - tkaniny
zmywarka - sól specjalna