Co ze schabowego?

1. Data: 2002-01-11 12:43:52

Temat: Co ze schabowego?
Od: "Eustus" <f...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam w lodówce jeszcze całkiem spory kawał mięsa schabowego. Od tygodnia jem
tylko kotlety schabowe i mam już tego troszkę dosyć, choć z drugiej strony
muszę przyznać, że tygodniowy trening sprawił, że w tej chwili jestem już
prawdziwym ekspertem w przygotowywaniu tego stosunkowo prostego dania :-).
Wczoraj zrobiłem sobie schabowego z ryżem (tak trochę jak danie z budki
chińskiej - mięso pokrojone wrzuciłem na cebulę, dosypałem suchego ryżu,
dolałem wody, przyprawiełem i gotowałem 20 minut na patelni - całkiem dobre
wyszło) ale na tym moja inwencja się skończyła. Macie jakieś ciekawe pomysły
co z tym schabem można zrobić?

--
Eustus

Don't ask me why I love Real Madrid. I don't know. The love is blind...

1. Data: 2002-01-11 13:10:24

Temat: Re: Co ze schabowego?
Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eustus napisał(a):

> [...]
>
> --
> Eustus
>
> Don't ask me why I love Real Madrid. I don't know. The love is blind...

Na mniammniam jest fajny przepis na schabowego w sosie muślanym - rewelacja

1. Data: 2002-01-11 13:32:31

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

>. Macie jakieś ciekawe pomysły co z tym schabem można zrobić?
>
> --
> Eustus

Jeśli lubisz schabowego z owocami to polecam :
Schab pokrój jak na kotlety i rozbij. Oprósz pieprzem , solą ,
majerankiem,lekko mąką i przesmaż na dobrze rozgrzanym tłuszczu, niedługo.
Przełóż do rondla. Przygotuj jabłka, ja na 1 kg mięsa daję 3-4 duże jabłka.
Obrane jabłka pokroić należy w dość dużą kostkę i odrobinę przesmażyć na
maśle z dodatkiem pół łyżeczki cukru. Jabłka dodać do mięsa. Śmietanę ok.
szklankę wymieszać z majerankiem zalać mięsko z jabłkami. Dusić aż mięso
będzie miękkie ale nie za długo. Życzę smacznego.
Pozdrawiam Ramzes.

1. Data: 2002-01-11 14:57:39

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eustus" <f...@i...com> napisał w wiadomości
tym moja inwencja się skończyła. Macie jakieś ciekawe pomysły
> co z tym schabem można zrobić?
>
> --
> Eustus
Plastry schabu podsmazyc, nastepnie przelozyc do rondla z oliwa, dodad
pokrojony w plastry seler i kminek - i dusic od miekkosci. jest to proste i
naprawde pyszne! K

1. Data: 2002-01-11 16:27:24

Od: "Beata Księżyk" <b...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedyś znalazłam taki przepis na schab:
Schab kroimy na plastry solimy na patelni rozpuszczamy masło i olej (jak
było w przepisie żeby się masło nie przypaliło) tak żeby schabik się ładnie
smażył obsmażamy go z obu stron potem dodajemy do tego śmietany tak żeby go
nie przykryć a na wierzchu posypujemy estragonem (znikome ilości)
przykrywamy i chwilkę dusimy, mi bardzo smakował.

1. Data: 2002-01-12 17:18:50

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Schabik pokrojony w plastry obsmazamy ladnie z dwoch stron, po czym na
patelnie wrzucamy serek plesniowy blekitny i mocno smierdzacy, jak sie
torszke rozpusci zalewamy smietana (ja uzywam UHT) i na malym ogniu dusimy
do odparowania, az sosik bedzie gesty i zawiesisty. Moglabym tego jesc... i
jesc... i jesc... jakies nieludzkie ilosci.

Margolka Sularczyk + Kopytko (~15.03.2002)

http://panda.bg.univ.gda.pl/~malgos

1. Data: 2002-01-14 09:49:14

Temat: Odp: Co ze schabowego?
Od: "Eustus" <f...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ramzes <w...@w...krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a1mp67$jvb$...@n...tpi.pl...
> [...]
> szklankę wymieszać z majerankiem zalać mięsko z jabłkami. Dusić aż mięso
> będzie miękkie ale nie za długo. Życzę smacznego.

Wypróbowałem ten przepis i jestem zadowolony. Miałem wprawdzie tylko dosyć
słodkie jabłka, a podejrzewam, że kwaśne byłyby dużo lepsze, ale samo mięso
wyszło genialnie - soczyste, miękkie, delikatne.
Dzięki.

Eustus

1. Data: 2002-01-14 10:36:00

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eustus" <f...@i...com> napisał w wiadomości

> co z tym schabem można zrobić?

A ja wczoraj zrobiłam schab z boczniakami... Doprawiłam tak jak maklowicz
kazał pstrąga z boczniakami ;-))) (ale to wymyśłiłam potem, że mi tak samo
wyszło...)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-01-14 14:45:37

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mięso
> wyszło genialnie - soczyste, miękkie, delikatne.

Jest mi niezmiernie miło. Masz racje ja dodaje kwaśne jabłka, ale jak nie
mam to takie jakie mam.
Pozdrawiam Ramzes-a.

1. Data: 2002-01-14 17:37:31

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kazał pstrąga z boczniakami ;-))) (ale to wymyśłiłam potem, że mi tak samo

Cześc, a ja mam dwa świetne przpisy na schab ze śliwkami:
Podawany na zimno:
1,5 kg schabu, 50 dag śliwek, oliwa z oliwek, czosnek, pieprz, sól, sok z
cytryny, zioła prowansalskie, wegeta.

W środku schabu wzdłuż zrobić dziurę - najlepiej długim nożem - nadziać
śliwkami, schab posolić, popieprzyć, wycisnąć trzy ząbki czsonku i natrzeć
sokiem, posypać ziołami prowansalskimi i wegetą, polać oliwą z oliwek (około
pół szklanki) i sokiem wyciśniętym z 1 cytryny. Odłożyć w garnku do lodówki na
około 24 godziny. Następnie ciasno owiązać sznurkiem lub nitką i włożyć do
rękawa foliowego, wlać cały sok - marynatę. Piec około 1,5 godziny w
temperaturze 150 - 180oC. Podawać na zimno w plasterkach,

Na ciepło - te same składniki - popieprzyć, posolić, posypać wegetą, natrzeć
wyciśniętym czosnkiem, polać oliwą i cytryną - odstawić na 24 godziny do
lodówki - na drugi dzień obsmażyć na oliwie, na następnie dusić w rondlu przez
około godzinę. Po godzinie wrzucić śliwki, dolać troszkę wina (najlepiej
białego, ale czerwone też może być - byle wytrawne). Pdoawać z ryżem i np. z
gotowanymi brokułami.

Smacznego
Agnieszka z Łodzi

Obiecane przepisy (przynajmniej czesc)