Re: Cos o jezykach (1)

Subject: Re: Cos o jezykach (1)
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Thu, 6 Dec 2018 09:53:32 +0100

W dniu 2018-12-04 o 19:00, silvio balconetti pisze:

> Z obcymi jezykami to sprawa dyskusyjna, bo w Niemczech prawie zawsze
> tlumaczone sa filmy i programy, takze mowione w dialektach
> (austriackich i zawsze szwajcarskich), ktore w pewnych regionach sa
> rozumiane. Czesto napisy bylyby lepsze. Tak jest w Holandii.
> Osobiscie nie lubie mieszania jezykow - jak mowie po polsku to tylko
> po polsku, chyba ze brak mi slow, np. fachowych. Podobnie z niemieckim
> czy angielskim. Ale w dyskusjach czasem lepiej zacytowac oryginal i
> dodac link, zeby zorientowani wyrobili sami sobie zdanie niz trudzic
> sie z tlumaczeniem (szczegolnie dluzszym).
> [...]

Jak zauważyłem Niemcy w odróżnieniu od nas nigdy nie silą się żeby w
tłumaczeniu nazywać "juniora", "dżuniorem" "chuniorem czy "żuniorem", w
zależności od języka. Słuchasz czasem polskich spikerów relacjonujących
międzynarodowe zawody sportowe (np p Szpakowski czy p. Szaranowicz) i
ich próby poprawnego wypowiadania nazwisk zawodników?  Od Niemców tego
nie usłyszysz.

I stało się coś w związku z tym w Watykanie? Jakiś piorun z jasnego
nieba czy coś w tym stylu?