Coś płożącego potrzebuję

11. Data: 2009-05-29 06:19:26

Temat: Re: Coś płożącego potrzebuję
Od: "Kot Behemot" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niewe <n...@b...pl> napisał(a):

> Pas ma ok. 40-45 cm szerokości.
> Myślisz, ze pnącza wystarczą i z czasem zasłonią cały pas żwiru?

Winobluszcz pieciolistkowy na pewno zasłoni. Aż za dobrze zasłoni, bo to
ekspansywna roślina - będzie się rozrastał i trzeba go będzie przycinać. Ale
płot zasłoni idealnie i szybko, więc pomysł wydaje się dobry.

12. Data: 2009-05-29 06:58:08

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot Behemot pisze:
> Winobluszcz pieciolistkowy na pewno zasłoni. Aż za dobrze zasłoni, bo to
> ekspansywna roślina - będzie się rozrastał i trzeba go będzie przycinać. Ale
> płot zasłoni idealnie i szybko, więc pomysł wydaje się dobry.

To mój pomysł, więc musi być dobry ;-)

Nie wszyscy lubią pnącza w ogóle, ale wg mnie winobluszcz jest
przepiękny, zwłaszcza jesienią. Małżonka tylko trochę ze mną walczyła,
bo twierdzi, że nie lubi widoku tych nagich, splątanych gałęzi zimą. W
sumie trochę racji ma. Zimą liście spadną i płot znów będzie widać.
Rozważałem też więc Hederę Helix, ale jednak wygląda trochę jakby
cmentarnie. Czy są jakieś inne zimozielone pnącza nadające się do uprawy
w naszym klimacie?

13. Data: 2009-05-29 10:47:22

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

> Pnącza mi są potrzebne do zasłonięcia tych betonowych płotów.

Ja proponuję Hederę Helix
Początkowo trochę długo będzie się rozrastała, ale za parę lat powstanie
piękna zielona ściana, a jak po obu stronach posadzisz, to będzie zielona
aleja.
Ten żwirowy pasek szybko zarośnie i tylko będziesz musiał pilnować, żeby nie
wychodziła na kostkę.
Zaletą jest to że pięknie wygląda przez cały rok.
Pozdrawiam - Jagoda

14. Data: 2009-05-29 19:25:16

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagoda pisze:
> [...]
> wychodziła na kostkę.
> Zaletą jest to że pięknie wygląda przez cały rok.

Popieram, teraz są takie odmiany co w 3-lata całkiem ci to zarosną.
--
pozdr. Jerzy

15. Data: 2009-05-29 20:03:47

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:
> Popieram, teraz są takie odmiany co w 3-lata całkiem ci to zarosną.

Co to za odmiany?

16. Data: 2009-05-29 20:31:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 May 2009 21:25:16 +0200, JerzyN napisał(a):

> Popieram, teraz są takie odmiany co w 3-lata całkiem ci to zarosną.

Hedera? - istny cmentarz. To już lepiej winobluszcz trójklapowy Veitchii...

http://www.about-garden.com/e/pl/570-winobluszcz-tro
jklapowy-parthenocissus-tricuspidata-veitchii/

17. Data: 2009-05-29 20:32:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 May 2009 22:03:47 +0200, Niewe napisał(a):

> Co to za odmiany?

Posadź winobluszcz Veitchii:

18. Data: 2009-05-30 17:25:21

Od: "Jan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
Dereń kanadyjski (okrywowy)

--
Pozdrowienia
Jan

19. Data: 2009-05-30 18:43:34

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Hedera? - istny cmentarz.

No własnie. Nie wiem czemu, ale mi też Hedera się jakoś z cmentarzem
kojarzy mimo, że chyba nigdy takowej na cmentarzu nie widziałem.

> To już lepiej winobluszcz trójklapowy Veitchii...

Czy są jakieś zasadnicze różnice między winobluszczem pięcio-, a
trójklapowym ?

20. Data: 2009-05-30 21:22:59

Od: "Jan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ikselka pisze:
> Czy są jakieś zasadnicze różnice między winobluszczem pięcio-, a
> trójklapowym ?
===================
Są.
Trójklapowy włazi sam na ściany, a pięcio- wymaga podpór. Trój- przemarza
(chyba, ze jest szczepiony na piecio-)

--
Pozdrowienia
JJ