Re: Cos sie dzieje z moim synem

From: "R" <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Cos sie dzieje z moim synem
Date: 23 Mar 2006 09:23:53 +0100

> Pewnie chcialbys widziec swiat bez badan ginekologicznych, a twoja ukochana
> z grzybica lub innymi tego typu przypadlosciami. My faceci - jak to dobrze
> ze natura nie dala nam pochwy, w która ten poznany przed piecioma minutami
> ginekolog móglby wkladac swoje paluchy. Uwazaj tylko na choroby weneryczne,
> bo moze zdarzyc sie, ze jakis oblesny staruch bedzie musial mietosic twoje
> jadra.
>
> .plm

> Pewnie chcialbys widziec swiat bez badan ginekologicznych, a twoja ukochana
> [...]

1) Masz może dziecko?
Czy miałbyś coś przeciwko temu, aby było ono badane przez lekarza, o którym
wiedziałbyś, że dzieci go podniecają, czy też 'wisiałoby' Ci to?
Nie znaczy to, iż sugeruję, że ginekolog jara się każdą kobietą - oczywiście,
że wszystko podlega zobojętnieniu, ale podniecenie to nie jest odruch, który
możemy sobie właczać i wyłączać wedle woli - to bardziej jak pocenie się -
przychodzi 'samo' kiedy ciało chce - nawet jeśli umysł się sprzeciwia.

2) Popełniasz błąd polegający na aplikowaniu do emocji kategorii logicznych.
Tak, jak nie możesz się spocić na życzenie, tak też nie możesz w sobie wywołać
pewnych emocji lub ich zlikwidować, tylko dlatego, że sobie logicznie
uzasadnisz ich bezsens/szkodliwość. Spróbuj chociażby zapanować nad
przedegzaminacyjną paniką - przecież z logiczngo punktu widzenia to szkodliwy
atawizm - blokuje tylko możliwości mózgu, więc raczej przeszkadza, niż pomaga w
zdaniu egzaminu. Mając tę wiedzę spróbuj wejść na egzamin bez niepokoju. Ja
sobie tego nie życzę - tak samo, jak uczulony na truskawki może sobie nie
życzyć tego, aby zamiast być one przysmakiem szkodziły mu - ale czy przez samo
chcenie uczulenie zniknie?

3) Uważam, że małżonkowie mogą sobie osobno jeździć na wakacje - to nic złego.
Ale diabeł tkwi w szczegółach: jeśli uprzedzę wcześniej żonę, iż chciałbym
wyjechać sam/z kumplami, uzgodnię termin z Jej planami - to jest to OK, ale
jeśli bez słowa uprzedzenia zniknę na 2 tygodnie, zaś po powrocie będę zbywał
Jej oburzenie: "no przecież ustaliliśmy, że możemy sobie jeździć osobno na
wakacje - no nie?", to ... chyba rozumiesz różnicę, bo jeśli nie, to i tak Ci
jej nie wytłumaczę.
Myślę, iż w moim konkretnym przypadku czynnikiem rozstrzygającym było absolutne
pominięcie mnie w całym procesie. Jeśli chce Ci się poszperać w archiwum, to
około roku temu skowycząc szukałem na tej liście skraweczków pomocy
(napotykając oczywiście na takich 'reduktorów' nieznanych im zjawisk do jedynie
słusznych, prostych regułek, jak Ty). Było to po 3-im 'granacie', który
zafundowała mi żona. Ale wiesz co - ja jestem głębiej porabany, bo w
międzyczasie urodził nam się syn, byłem przy urodzinach i to, że na moich
oczach facet wpychał Jej paluchy nie robiło mi ani odrobinę. Gdy zaś jednak
moja żona udała się do ginekologa bez uprzedzenia mnie, to wyciągnęła
zawleczkę. Zanim zaczniesz się pultać i drwić przeczytaj jeszcze raz ze
zrozumieniem punkt 2 - JA SOBIE TEGO NIE WYBIERAM.
Co więcej - myślę, że gdyby żona (wiedząc, iż w przeszłości miałem z tym
problemy - ech ta kobieca beztroska) zapytała mnie, czy nie mam nic przeciwko
temu, aby poszła do faceta, to ja - po to właśnie, aby wziąć byka za rogi
powiedziałbym 'tak'.
... a dla wszelkich oburzonych widoczną w tym samczą dominacją zalecam jeszcze
raz przeczytanie ze zrozumieniem początku punktu 3) - jak się z kimś jest, to
się należy z nim i jego uczuciami liczyć, jeśli nie ma się zamiaru, to nie
powinno się wiązać.