Coś z fenkułem

1. Data: 2001-01-21 18:35:19

Temat: Coś z fenkułem
Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Od roku korci mnie fenkul. Chcialbym toto sprobowac, ale nie wiem w czym.
Nie spotkalem zadnego przepisu na cokolwiek, co by to w sobie mialo. Jesli
macie jakis sprawdzony przepis, to podeslijcie.
Z gory dzieki.

1. Data: 2001-01-23 06:26:05

Temat: Re: Coś z fenkułem
Od: "Katarzyna Pytkowska" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kefir (P.L.) <k...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:94ijg6$5og$...@n...internetia.pl...
> [...]
> Nie spotkalem zadnego przepisu na cokolwiek, co by to w sobie mialo. Jesli
> macie jakis sprawdzony przepis, to podeslijcie.

voila!
fenkulowi (lub fenkulom w zaleznosci od apetytu) obcinasz i wyrzucasz
twarda "stopke" (ale oszczednie, lepiej miec troszke twardego do odkrojenia
niz fenkula w piorkach), koper zostawiasz nieodciety!
Fekuly nalezy obgotowac w osolonej wodzie tak zeby lekko zmiekly, ale sie
nie rozpackaly (ok 10 minut), potem odsaczyc, wlozyc do zaroodpornego
naczynia wysmarowanego maslem, posypac hojnie parmezanem (lub innym ostrym
serem) i zapiekac w nagrzanym piekarniku az ser bedzie zloty.
do tego ciabatta albo bagietka i biale winko

smacznego

--
Kaklucha
k...@i...pl

1. Data: 2001-01-23 06:45:12

Od: "Katarzyna Pytkowska" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Pytkowska <k...@i...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:94j8tv$n9n$...@n...internetia.pl...

> [...]
> serem) i zapiekac w nagrzanym piekarniku az ser bedzie zloty.
> do tego ciabatta albo bagietka i biale winko

ach, ten pospiech... przepraszam bardzo, jeszcze o rozmiarach:
jesli fenkul duzy do trzeba go rozciac na cwiartki, jak mniejszy wystarcza
polowki, a jak trafia sie jakies fenkulowe niedorostki to moga byc w calosci
:-)

1. Data: 2001-01-23 12:53:27

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kefir (P.L.)" wrote:

> [...]
> Nie spotkalem zadnego przepisu na cokolwiek, co by to w sobie mialo. Jesli
> macie jakis sprawdzony przepis, to podeslijcie.

wejdz na http://puszkkka.spinacz.pl/zaawansowana.php3 i na liscie
skladnikow zaqznacz fenkul. znajdziesz 4 przepisy.
wszystkich mi sie nie chce kopiowac, ale jeden podam - wybralam ten, bo
jest na cieplo, a za oknem zimno!

FENKUŁY ZAPIEKANE (http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=803)

Informacje ogólne:

Skala trudności: *

Składniki:

2 bulwy fenkułów
1 opakowanie śmietany
1 jajko
200 g utartego
emmentalera
1 ząbek czosnku
1 łyżka rosołu
instant sól i pieprz
szczypta gałki
muszkatałowej

Przepis:

Ugotowane i
przekrojone na pół bulwy włożyć do formy. Zalać
sosem ze śmietany,
jajka, sera i przypraw. Zapiec na
złocisto-żółty kolor.

Nadesłał(a): Rena , dnia:
2000-12-11.
Źródło: ulotka hipermaketu
HIT

jest na naszej grupie (wegetarianskiej) jedna osobka, ktora szaleje za
fenkulami i pewnie niejeden pyszny przepis by podala, ale czasu za bardzo
nie maja.....
poprosze pomimo wszystko. moze cos naskrobia, to pozniej podam :)
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl