Cuda na DO

31. Data: 2002-03-31 07:12:21

Temat: Re: Cuda na DO
Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna*Opty* <K...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a85106$dli$...@n...onet.pl...
> Dieta z przewagą roślin może narobić duuużo złego w organizmie.

Bo tak twerdzi slynny lekarz JK?

a co powiesz o takim zdaniu:

Dieta z przewaga produktow pochodzenia zwierzecego,
moze narobic duuuzo zlego w organizmie, co potwierdzono
wieloma niezaleznymi badaniami.

pozdrawiam Chaciur

32. Data: 2002-03-31 20:50:43

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:a85er8$2l3$1@news.onet.pl...

> jesli nawet 0,5% to nie jest to produkt
> pochodzenia czysto roslinnego, przynajmniej dla mnie :-)
>
> iwon(k)a

Ok Masz racje, jednak 99,5 procenta masz wtedy roślinki a w piramidzie
makaron jest razem z chlebem (bez jaj), zbożem, ryżem. Pasta z angielskiego
to jest bez jaj - taki jak włoski makaron.
Ale wróćmy do matematyki to jaki jest ten procent produktów roślinnych? Bo
mam wrażenie, że jednak brakło Ci merytorycznych argumentów...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

33. Data: 2002-03-31 21:28:54

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dobrze, żeby wszyscy wiedzieli o czym mówimy, być może rzeczywiście
całe
> moje życie jestem w dietetycznym błędzie, jeśli więc piszę "duuużo warzyw
> owoców" to jest to mniej więcej sławetna piramidalna "jedynie słuszna"
> proporcja
>
> B ok.12% : T ok.30% : W ok.55-60%

Ale tu nie chodzi o scisłe przestrzeganie akurat tej proporcji- to tylko
liczby. Biała buła z dzemem to nie to samo co kromka razowca z pomidorem i
cebula, chociaz jedno i drugie jest produktem weglowodanowym; wedzona czy
smazona ryba to nie to samo co pieczona, czy gotowana,; maslo to nie to samo
co smalec. Mozna zachowac wyzej przedstawione proporcje a nie odzywiac sie
prawidłowo.

Dieta ta uwzględnia przede wszystkim pokarmy roślinne
> (które powinny stanowić 70-80% zjadanej codziennie porcji żywności) z
> niewielką ilością mięsa.

Nie miesa ale produktow odzwierzecych.

> Dieta z przewagą roślin może narobić duuużo złego w organizmie.
> Taka jest prawda, Iwon(k)o.

Np co?

Aga

34. Data: 2002-03-31 21:29:57

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna*Opty* <K...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a853mm$h5o$...@n...onet.pl...
> Użytkownik "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie

> Albo Twoje synapsy mają problem z połączeniem... ;)

Dziekuje nie narzekam. Jezeli bys wyciagneła wnioski ze swojej edukacji
nigdy bys nie zastosowała diety 800kcal.

Chyba z Twoim nie zrozumiałas ironi.

Agnieszka

35. Data: 2002-04-01 03:41:07

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale wróćmy do matematyki to jaki jest ten procent produktów roślinnych? Bo
> mam wrażenie, że jednak brakło Ci merytorycznych argumentów...

no, ktoz moze sie rownac z nauczycielka ;-)))
iwon(k)a

36. Data: 2002-04-01 13:44:49

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> wrote in

> Wystarczy ich postraszyć,
> na diecie roślinnej bardzo łatwo stać się strachliwym,

Rozładowujesz swoje kompleksy, czy tworzysz opty-mitologię?

--
/**** There are many ways to get what you want ****\
***** I use the best I use the rest *****

37. Data: 2002-04-02 07:49:48

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:a87st7$8th$1@news.onet.pl...
Bo

> no, ktoz moze sie rownac z nauczycielka ;-)))

Na poziomie liczenia procentów każdy kto skończył szóstą klasę... ;-)

38. Data: 2002-04-02 14:07:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na poziomie liczenia procentów każdy kto skończył szóstą klasę... ;-)

nie chodzi tu o procenty:-)) jak sama zauwazylas
jednak w makaronie od czasu do czasu pojawilo sie
jajko, i juz nie mozna uznac tego produktu czysto roslinnym
w najnizszym pieterku piramidki nie zawieraja sie tylko
narysowane tam produkty, a tez , patrzc na diete amerykanska,
eggs noddles, ravioli, tortelinii itp juz zaburza to te
procenty. wiem, popatrzylas na piramidke matematycznym okiem
ze szkoly podstawowej, ale nie nalezy tak na nia patrzec.
owszem, promuje ona produkty pochodzenia roslinnego, fakt,
ale piramidka nie odzwierciedli stricte procentow, ale
jak to okreslaja stanowi "outline, guide" dla uzytkownikow.
w dolnym pieterku jest nacisk na produkty weglowodanowe
zawierajace weglowodany zlozone, potem same owocki i warzywka
jako zrodlo witamin, blonnika i mineralow, a potem produkty
tluste i bialkowe. jest ona jakby uzupelnieniem
stosunkow WBT jakie podala Krystyna.
oprocz tego jak do tej pory Krystyna wyrazala tylko
swoje obawy ze "duuzo owocow i warzyw" jakoby szkodzilo
a ze jednak w dolnym pieterku nie sa TYlko produkty
roslinne (owszem jest przewaga), stad wyniknelo to moje
zapytanie :-))

iwon(k)a

39. Data: 2002-04-02 17:50:10

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:a8bnu3$gnv$1@news.onet.pl...

> nie chodzi tu o procenty:-))

A o co?

[ciach wywody]

Piramida mam być zrozumiała dla przeciętnego Amerykanina, więc może wyhamuj
z argumentacją. To musi być podane w sposób najprostszy z możliwych...
Najprostszy makaron nie zawiera jajek. I dokładnie tak powinno to być
zrozumiałe - węglowodany i prawie nic więcej. Czy znasz chociaż jeden
produkt zwierzęcy zawierający węglowodany w istotnej ilości?

40. Data: 2002-04-02 17:55:39

Od: "Michal Kupski" <m...@N...priv.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> wrote in message
> zrozumiałe - węglowodany i prawie nic więcej. Czy znasz chociaż jeden
> produkt zwierzęcy zawierający węglowodany w istotnej ilości?

Miód ? :)

Michał Kupski -- Tarnowskie Góry

"wypychacze"
pytanie