Re: Cuius religio , eius regio

Data: 2014-02-08 22:29:28
Temat: Re: Cuius religio , eius regio
Od: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl>

> ..
>
> oczywiście - czemu nie ?
> tylko to, że bym umiał - nie oznacza
> automatycznie, że bym chciał/zgodził_się :)))

Ano tak, zapomniałem że dużo umiesz :)
Ale mi bardziej idzie o to by odłożyć na bok kwestie związane z własnym
poczuciem moralności i spróbować zerknąć na kwestię z perspektywy jaką
rolę pełnią w ekosystemie.

Przychodzi mi na myśl na przykład: Dzielą i rządzą robiąc uczciwych
ludzi w konia, w imię własnych interesów, ale zarazem to samo robią z
"fanatykami" - kanalizując ich działania i wykorzystując do własnych
interesów i nie dopuszczając do władzy (w imię utrzymania władzy dla
siebie).

To tylko przykład obrazujący tok myślenia.
Stawiam temat: Pozytywne aspekty funkcjonowania kanalii w społaczeństwie :)

Dębska