Re: Cukier i cholesterol

From: "Aga" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Cukier i cholesterol
Date: Mon, 29 Nov 2004 19:04:13 +0100

Użytkownik "Slav" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:cofo4u$guf$1@nemesis.news.tpi.pl...

> poczytaj:
>
> http://cukrzyca.akcjasos.pl/?a=text&id=18
>
> i nie mów mi, że mylę wiek ze wskazaniami glukometru.
> Normalny poziom cukru waha się od 80 - 120mg% i wskazanie 59 jest
wskazaniem
> zdecydowanie nieprawidłowym bez względu na wiek pacjenta. W przypadku
spadku
> wskazań poniżej 60mg% mówimy o ewidentnym niedocukrzeniu. Jeśli jest to
stan

przekopiowalam:

niedocukrzenie = hipoglikemia

O niedocukrzeniu mówimy wtedy, gdy stężenie glukozy we krwi spadnie poniżej
60 mg%.

Stany niedocukrzenia:
O stanie niedocukrzenia, czyli hipoglikemii mówi się wtedy, gdy jest zbyt
mało glukozy we krwi. Jeżeli steżenie glukozy we krwi spada poniżej 50 mg%,
mózg jest niedożywiony (jak pamiętamy, glukoza jest podstawowym źrodlem
energii dla każdej komórki - szczególnie dla komorki mózgowej), co powoduje
zaburzenia w jego pracy, mogące doprowadzić do utraty przytomności, a czasem
do drgawek. Organizm człowieka broni się przed wystąpieniem hipoglikemii
(niedocukrzenia). Zwykle występują objawy sygnalizujące ten stan. Każdy
chory trochę inaczej odczuwa niedocukrzenie. Warto nauczyć się rozpoznawać
wczesne objawy hipoglikemii aby w pore podjąć odpowiednie środki zaradcze

Może warto dokładniej czytac?

Aga - cukrzyk