Re: Cukier i cholesterol

Data: 2004-11-30 17:01:21
Temat: Re: Cukier i cholesterol
Od: "Slav" <s...@p...onet.pl>

> wskazaniem
> spadku
> stan
>
> przekopiowalam:
>
> niedocukrzenie = hipoglikemia
>
> O niedocukrzeniu mówimy wtedy, gdy stężenie glukozy we krwi spadnie
> poniżej
> 60 mg%.
>

> Stany niedocukrzenia:
> O stanie niedocukrzenia, czyli hipoglikemii mówi się wtedy, gdy jest zbyt
> mało glukozy we krwi. Jeżeli steżenie glukozy we krwi spada poniżej 50
> mg%,
> [...]

A gdzie wykazałem się brakiem tej umiejętności ??
Wskazana jest tu wartość graniczna określana jako hipoglikemia - 60mg%.
Opisano również, że spadek poziomu cukru poniżej 50mg% może powodować
zaburzenia w pracy mózgu, do utraty przytomności włącznie. Jeżeli wskazanie
o które pytał Rafał jest poniżej 60mg% (a jest bo 59<60 ;-)) ) to nie można
powiedzieć, że wskazanie to jest prawidłowe a takiej udzielił odpowiedzi
ukasz. Jeżeli takie wskazania występują u Rafała często należy skonsultować
to z lekarzem diabetologiem. W przeciwnym wypadku ryzykuje, że po większym
wysiłku fizycznym połączonym z "zapomnieniem" o śniadaniu może dojść do
utraty przytomności. Może to być przykre (zwłaszcza np. podczas prowadzenia
samochodu). Nie twierdzę, że tak będzie - może Rafał ma inną wydolność
organizmu, ale ryzyko istnieje. Stąd sugestia konsultacji lekarskiej. Norma
poziomu cukru jest podana na każdym wyniku badań z laboratorium - cytat
właśnie z takich wyników. Pozdrawiam Cię Słodka Dziewczyno ;-))))

Sławek - też cukrzyk ;-P