Cyrkulacja ciepłej wody. Jak działa?

1. Data: 2005-02-03 12:16:30

Temat: Cyrkulacja ciepłej wody. Jak działa?
Od: "Darek" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka wątków wcześniej pojawił się mój post
"cyrkulacja ciepłej wody w bloku".
Przepraszam za drugi post w tej samej sprawie ale
teraz mam pytanie czysto techniczne.

Z tego co wiem cyrkulacja istnieje po to aby
po dłuższym nie używaniu ciepłej wody, tą ciepła
wodę mieć prawie natychmiast po odkręceniu kranu.

Jestem właśnie po rozmowie telefonicznej w spółdzielni
i właśnie tam specjalista od tych spraw powiedział mi że
w blokach jest działająca cyrkulacja i że to normalne, że
zaraz po odkręceniu kranu szczególnie na rano ma prawo
lecieć zimna woda bo zdążyła ostygnąć w rurach przez noc
(albo ja tu nie rozumiem zasady działania cyrkulacji albo ...).

Czy to możliwe żeby cyrkulacja wyłączała się automatycznie
po dłuższym czasie nie używania w ogóle ciepłej wody przez
mieszkańców?

I kto ma rację odnośnie idei cyrkulacji?
Nadmienię tylko że problem nie pojawia się wyłącznie rano ale
po każdej trochę dłuższej (2-3h) przerwie nie używania ciepłej wody.
Mieszkanie znajduje się na 3 (ostatnim piętrze) i na ciepłą wodę
trzeba czekać długo.

Pozdrawiam
Darek

2. Data: 2005-02-03 13:54:37

Temat: Re: Cyrkulacja ciepłej wody. Jak działa?
Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2/3/2005 1:16 PM, Darek napisał(a):

[...]
> [...]
> zaraz po odkręceniu kranu szczególnie na rano ma prawo
> lecieć zimna woda bo zdążyła ostygnąć w rurach przez noc
Może powiedział "niedziałająca"? :->

[...]
> Czy to możliwe żeby cyrkulacja wyłączała się automatycznie
> po dłuższym czasie nie używania w ogóle ciepłej wody przez
> mieszkańców?
W zasadzie jest możliwe, ale w bloku IMHO raczej mało sensowne.

[...]
> [...]
> po każdej trochę dłuższej (2-3h) przerwie nie używania ciepłej wody.
> Mieszkanie znajduje się na 3 (ostatnim piętrze) i na ciepłą wodę
To jest dokładne zaprzeczenie idei cyrkulacji.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2005-02-03 14:09:11

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

Najkrócej:
http://www.junkers.pl/produkty/slownik.html

Odpowiedź:
- u Ciebie cyrkulacja nie działa.

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

4. Data: 2005-02-03 14:20:12

Od: "Darek" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może powiedział "niedziałająca"? :->

wprost przeciwnie tłumaczył idę działania cyrkulacji :).
że to tak wszedzie w blokach mieszkalnych i że to normalne.

Ale ja chciałem się upewnić czy faktycznie nie ma innych
"odmian" cyrkulacji ponieważ jutro mnie ten pan spec nawiedzi.
Dziękuję

Pozdrawiam
Darek

5. Data: 2005-02-03 15:02:32

Od: "Larek" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> po każdej trochę dłuższej (2-3h) przerwie nie używania ciepłej wody.
> Mieszkanie znajduje się na 3 (ostatnim piętrze) i na ciepłą wodę

Dla tego właśnie napisałem Ci, żebyś sprawę pisemnie załatwił. Facet z
administracji nakłamał Ci, albo się nie dogadaliście. O ile "na gębę" można
powiedzieć wszystko co ślina na język... o tyle, odpowiadając na Twoje
pismo, również w formie pismenej nie mogliby już wciskać kitu. A prawda tak,
jak już przedmówcy napisali - cyrkulacja jest po to, żebyś miał w kranie
zawsze ciepłą wodę, od razu.
Cyrkulację odcina się zwykłym zaworem - nie ma raczej możliwości, żeby sama
się wyłączała po jakimś czasie.

6. Data: 2005-02-03 15:54:30

Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawda pewno leży po środku. Cyrkulacja napewno jest, bo nie wierzę że woda
leci do Ciebie z kotła dopiero jak odkręcisz kran. Tyle tylko, że cyrkulacja
nie dobiega do Twojego kranu, ale jest oddalona. Nie zmieniałeś czasem
położenia kranów w łazience w porównaniu z projektem?

Netgater

7. Data: 2005-02-03 18:59:57

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"Larek" <m...@a...pl> wrote in message

> Cyrkulację odcina się zwykłym zaworem - nie ma raczej możliwości, żeby
> sama się wyłączała po jakimś czasie.

Mój sterownik pieca ma programowalne godziny, kiedy cyrkulacja ma działać.
Gdyby ją zakręcił zaworem, pewnie spaliłbym pompę cyrkulacyjną.

T.

8. Data: 2005-02-03 19:02:09

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"Netgate" <n...@A...gazeta.pl> wrote in message

> Prawda pewno leży po środku. Cyrkulacja napewno jest, bo nie wierzę że
> woda

Na pewno to Kopernik nie żyje. Jeszcze w bloku cyrkulacji nie widziałem, ale
za to cyrk - nie jeden.
Może w nowych blokach robią cyrkulację, ale nie chce mi się wierzyć, w końcu
to 1/3 kasy za rury i robotę więcej. Ewentualnie jest w pionie, a w
mieszkaniu już nie (ale to by i tak było dobre)

T.

9. Data: 2005-02-03 19:06:18

Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Netgate napisał(a):
> [...]
> nie dobiega do Twojego kranu, ale jest oddalona. Nie zmieniałeś czasem
> położenia kranów w łazience w porównaniu z projektem?

U nas (dziesięciopiętrowiec) cyrkulacja działa na pionach. Na odcinku
pion-kran woda stygnie, ale traktuję to jako normę, nie jest tego wiele.

Pytanie - co Darek uważa za "długo" - (jaki czas, ile litrów) - może
wtedy się okaże o co naprawdę chodzi.

MAc

10. Data: 2005-02-03 19:21:27

Od: "William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile metrów ma twoja instalacja wewnętrzna (ta bez cyrkulacji) - od pionu
poprzez licznik do baterii umywalki ? Czy msz dostęp ręką do tych pionów i
mozesz sprawdzić czy są ciepłe cały czas ?

Cięcie płytek na mozaikę
Drzwi rozsuwane z lustrami
viessman vitorond 222 - opinie
Doczyszczenie posadzki PCV