Cytat z dzisiejszego Korwina

21. Data: 2007-04-18 05:29:26

Temat: Re: Przebiłem Korwina! ; P
Od: "Steq" <s...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie prościej chrzcić dzieci przed urodzeniem święcąc wody płodowe? ;)

chrzcić już nawet *plemniki*, bedzie bardziej chrześcijansko,
nawet przed poczęciem będzie już katol i jaka radocha jednym
machnięciem "miotełki" kiladziesiąt milionów nowych katoli....
A tak na powaznie... ok 30 % ciąz jest w naturalny sposób poronionych
więc chrzczenie "brzucha" mogłoby mniec zgubne skutki dla nieba.
Po prostu kiedyś musiałoby pod ciężarem anioków oberwać się i wpaść do
piekiełka

> Wszak człowiek jest nim ponoc od poczęcia

/z ksiag naukowych/
(...)
Poczęcie dziecka jest możliwe, jeśli współżycie podejmuje się w okresie
płodności kobiety ( od paru dni przed owulacją do 1 dnia po niej).
Poczęcie rozpoczyna się wędrówka około *pół miliarda plemników* w stronę
jajowodu, gdzie znajduje się jajeczko. Dociera tam zaledwie 100 spośród
nich. Jednak tylko jeden z nich - najszybszy, najsilniejszy i najlepiej
wykształcony dociera do komórki jajowej, aby połączyć się z nią i stworzyć
jedną komórkę.
Plemnik, łącząc się z komórką jajową, tworzy zygotę, która jest już pierwszą
komórką nowego organizmu, a jednocześnie stanowi jego całość. Zawiera ona
bowiem komplet genów nowej istoty ludzkiej. Pochodzą one w połowie od matki,
a w połowie od ojca. Powstała z ludzkich komórek rozrodczych istota żywa od
momentu poczęcia jest człowiekiem. Wymaga ona, podobnie jak każdy inny
organizm żywy, określonego środowiska życiowego i dostarczania substancji
odżywczych, które zapewnia jej organizm matki aż do porodu.

Utożsamiane przez dużą część ludzi wyznających najczęściej religijny
światopogląd - z momentem, od którego powinna rozpocząć się prawna ochrona
istoty ludzkiej. *Przez część z nich również z samym stosunkiem*. Prowadzi
to do zasadniczych rozbieżności przy dyskusjach o prawie do aborcji i
stosowaniu środków antykoncepcyjnych.(...)

U moherów zdjęcie majtek już jest poczęciem hahahahahaha

22. Data: 2007-04-18 05:45:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Steq" <s...@g...wytnij_to.pl> wrote in message

> [...]
> więc chrzczenie "brzucha" mogłoby mniec zgubne skutki dla nieba.

> Po prostu kiedyś musiałoby pod ciężarem anioków oberwać się i wpaść do

Prosto na głowy żydłu.

23. Data: 2007-04-18 07:48:10

Od: "xcichy" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS: A co uważasz z tym chrztem nienarodzonych? ;)))
> Nie ma kwestii? ;D
> A człowiekiem się przecież jest od poczęcia -to dlaczegóżby nie można w
> interesie owego dziecka-człowieka ochrzcić go przed narodzeniem...

Mozna.

by
> uchronić tegoż duszę [istniejącą przecież od poczęcia] przed
> konsekwencjami
> zejścia [powszechność poronień] bez chrztu... ;)

O jakich konsekwencjach piszesz?
xc

24. Data: 2007-04-18 07:59:33

Od: "xcichy" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Steq" <s...@g...wytnij_to.pl> napisał w wiadomości

> chrzcić już nawet *plemniki*, bedzie bardziej chrześcijansko,

Nie prawda. Będzie mniej chrzescijańsko.

> /z ksiag naukowych/
> (...)
> Poczęcie rozpoczyna się wędrówka około *pół miliarda plemników* w stronę
> jajowodu, gdzie znajduje się jajeczko.

Równie dobrze początkiem może być prośba o rękę.

Jednak tylko jeden z nich - najszybszy, najsilniejszy i najlepiej
> wykształcony dociera do komórki jajowej, aby połączyć się z nią i stworzyć
> jedną komórkę.

O to poczęcie chodzi.

> [...]
> Utożsamiane przez dużą część ludzi wyznających najczęściej religijny
> światopogląd - z momentem, od którego powinna rozpocząć się prawna ochrona

Jako że rozpoczyna się proces rozwoju istoty , który trwa nieprzerwanie aż
do śmierci.

>*Przez część z nich również z samym stosunkiem*.

Jakieś przykłady?
xc

25. Data: 2007-04-18 08:07:42

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale o co ci chodzi. Pisałeś że kościół nie mówi co się dzieje z
wyabortowanymi nieochrzczonymi. No to masz, że mówi. A że nie mówi tego co
wg ciebie mówi, to już twój problem.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

26. Data: 2007-04-18 09:00:12

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "xcichy" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mozna.

Wskaż odpowiedni przepis kanoniczny...lub wytyczne duszpasterskie w
dokumentach koscielnych...lub choć wzmianki o praktykowaniu chrztu dziecka w
łonie matki... ;P

Swoją drogą...kto jak kto ale ty !musialeś! w temacie zabrać głos... ;)
czyżby żeczywiście jakowyś xsiadz cichy
[jest nawet taki biskup Cichy] nam tu pisywał? ;)))
Szykuję za niedługo ciekawy nowy wątek o pozareligijnej
naturze obrzędowości i symboliki [znaczeniu mentalnym] chrztu
więc niniejszym informuję potencjalnie zainteresowanego... ;)

> by
>
> O jakich konsekwencjach piszesz?
> xc

O tych samych które stoją u przyczyn możliwości ważnego udzielania chrztu z
wody przez każdego chrześcijanina[i nie tylko chrzescijanina?] -w obliczu
zagrożenia życia...co w świetle wykoncypowanego teologicznie "chrztu
pragnienia" właściwie logicznie wydaje się być zbędnym -jak i w ogóle
chrzest dzieci...oczywiście pomijając aspekt korzystnej dla chirarchii
okazji do utrzymania tradycji ściagającej nawet oziębłych ochrzczonych do
budynku kościoła [bo do wspolnoty wierzących tylko potencjalnie], oraz
uzasadniający [ów koncept "chrztu pragnienia"] podjęcie działań mających
skupić możność chrzczenia jedynie przez "klerków" [po co swieckim taka
możność -skoro jest 'chrzest pragnienia' a chierarchia swoim autorytetem
nawet chrzest z wody udzielony przez świeckiego wierzącego musi "dopełnić" i
"potwierdzić swoim autorytetem"?! Prawda że sprytnie pomyślane...? ;)

27. Data: 2007-04-18 09:19:48

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Ale o co ci chodzi. Pisałeś że kościół nie mówi co się dzieje z
> wyabortowanymi nieochrzczonymi. No to masz, że mówi. A że nie mówi tego co

Hie hie -czyżbyś Dębolu też religiant? ;D
No to powiedz czego KK nie mówi a co wg mnie jednak mówi...? ;P
Jakoś dziwnie omijasz to co jakże niewygodnymi wnioskami...że skoro chrzest
pragnienia istnieje faktycznie to chrzest dzieci własciwie nie ma
uzasadnienia teologicznego...a skoro by jakoś jednak miał [poza
uzasadnieniem opartm na trosce o dobro duszy dziecka -np duszpastersko
rozumianą "okazję" do ściągnięcia rodziców i reszty "gości" do koscioła]
to i chrzest nienarodzonych powinien zacząć być praktykowany...no chyba że
chodzi o cyrk w postaci "operowania sakramentaliami na wyzewnetrznionym
obiekcie owych operacji" -czyli stosowaniu "poswięconego szamanizmu"... ;)

i powiedz że nie rozumiesz o co biega...to ci się roześmieję w...ekran! ;P

Na post po zbóju zaprosił
Sky
;)

28. Data: 2007-04-18 11:24:41

Temat: Re: Cytat z dzisiejszego Korwina
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message

Hehe, juz widze pochód Urbana z Millerem, Kwasniewskim, Senyszyn itd.
jak niosą transparenty:

"Sprzeciwiamy sie pobłażliwemu podejsciu chrzescijan do aborcji i zabijania
dzieci nienarodzonych!"

:))
Duch

29. Data: 2007-04-18 14:34:42

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Hie hie -czyżbyś Dębolu też religiant? ;D
> No to powiedz czego KK nie mówi a co wg mnie jednak mówi...? ;P

To co twierdzi kk wg. Sky:
"Skoro chrzci się niemowlęta a dzisiejsza nauka [zakres psychologii
prenatalnej] informuje że i przed narodzeniem funkcjonuje już u płodu
psychika czyli że dziecko zdolne jest przeżywać emocje i uczucia [a ten
pogląd nauki kościół najwyraźniej uznaje -czemu daje wyraz choćby uznając za
człowieka każdą istotę od momentu poczęcia-choć trudno wtedy upatrywać u
zygoty zdolności do przeżywania emocji] -to jako iż zarówno narodzone
dziecko ma zdaniem KK zdolnosć przeżywania owego "chrztu pragnienia".

To co twierdzi kk wg. episkopatu:
"Przede wszystkim o losie zbawczym dziecka nieochrzczonego - od embrionu po
stan świadomości - nie może decydować zabójca, lub ktos inny walczący z
Bogiem. Godziłoby to w koncepcję Boga i Jego Opatrzności. Nikt nie może
zabić ciała drugiego człowieka, by wtrącić jego duszę do piekła, czy do
otchłani ("limbus"): "Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, lecz duszy
zabić nie mogą" (Mt 10, 28)."

Znajdź jeden pasujący element :)

Mojemu ekranowi zwisa twój rozśmiech :)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

30. Data: 2007-04-18 15:32:49

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabić ciała drugiego człowieka, by wtrącić jego duszę do piekła, czy do
> otchłani ("limbus"): "Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, lecz

Znajdę ci jeden element ktorego kościół się wstydzi lub [zapewne przez
przeoczenie] nie widzi:
skoro "ponoć walczący z bogiem" nie mogą nic zrobić [wpłynąć] na wybór duszy
dziecka to jakim sposobem mają wpłynąć na ów wybór [możność przyjęcia lub
nie owego zbawienia poprzez pragnienie] "chrzczący" ową dziecięcą duszyczkę
jakimiś zewnetrznymi rytami? Bo mają jakąś magiczną różdżkę...ups
kropidełko...? ;)

;)

;P

> Mojemu ekranowi zwisa twój rozśmiech :)

Niech zwisa...grunt że ty dobrze po-czujesz gdzie KK daje ciałka ;)))
a jeśli nie wiesz nadal to...żal dupsko ściska...
[a niech zreszt a ściska!] ;)

Na post po zbóju zaprosił
Sky
;)

W Usiech
EU_lalce ku rozrywce
KSIEZNICZKA
Pewnemu znanemu człowiekowi przytrafiła się irytująca przygoda.
Granice brudu - nerwica czystości