Czajnik z miedzi a zdrowie

11. Data: 2009-08-21 16:26:08

Temat: Re: Czajnik z miedzi a zdrowie
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

news:h6mfqr$k84$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
> wiadomości news:h6mdpm$fo1$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> lub
>
> W U.K. tylko z miedzi.

Jak na kraj, który stosuje dwa osobne krany dla ciepłej i zimnej wody, to
tylko potwierdza ich zacofanie w rozwiązaniach instalacyjnych.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

12. Data: 2009-08-21 16:37:13

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:h6mie1$ji8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Jak na kraj, który stosuje dwa osobne krany dla ciepłej i zimnej
wody, to
> tylko potwierdza ich zacofanie w rozwiązaniach instalacyjnych.

Nocoty, to bardzo nowatorskie. U nas jest internet z kaloryfera, oni
pewnie będą mieć z kranu (miedź jest wszakże doskonałym przewodnikiem).
I jakaż możliwość regulacji szybkości przesyłu, w zależości np. od
stopnia odkręcenia kurka...
A wkrótce można też myśleć o doprowadzeniu tą drogą energii
elektrycznej, paczajpan jaka to oszczędność kabla!

13. Data: 2009-08-22 03:41:38

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

> Nieprawda. Większość instalacji wody jest wykonana z tworzywa sztucznego
> lub stali.
> --
Ze stali to sie robilo jeszcze za komuny no i w wielu domach ta instalacja
jeszcze jest.
Obecnie we wszystkich budowanych wokol mnie domach wszyscy robia z miedzi
(chyba ze ktos ma niski budzet to robi z plastiku).
Mieszkalem w Niemczech przez kilkanascie lat i tam tez widzialem tylko
miedziane instalacje (a Niemcy zazwyczaj postepuja racjonalnie).

--
Tomasz

14. Data: 2009-08-22 08:14:32

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (chyba ze ktos ma niski budzet to robi z plastiku).

Marzę o plastykowej instalacji; zanim woda o przyzwoitej temperaturze
dopłynie mi z pieca gazowego z łazienki do kuchni tracąc ciepło gdy ogrzewa
po drodze wszystkie rurki to upływa jakiś czas. Mierzę sobie ten czas
później na rachunku za wodę i gaz.

Feah

15. Data: 2009-08-22 09:05:45

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:h6npl5
> Mieszkalem w Niemczech przez kilkanascie lat i tam tez widzialem tylko
> miedziane instalacje (a Niemcy zazwyczaj postepuja racjonalnie).

Dwie przegrane wojny światowe, ludobójstwo...

16. Data: 2009-08-22 09:14:47

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

Sieć wodociągowa jest robiona z rur plastikowych i nie można ich posądzić o
oszczędzanie. W naszym mieście nie muszą oszczędzać i stać ich na
defraudowanie paru milionów ot tak.

Plastik ma następujące zalety w porównaniu ze stalą i miedzią:
- nie ulega korozji,
- nie ma korozji punktowej, która w stalowych rurach po 20 latach robi u
mnie dziury na wylot,
- znacznie trudniej osadza się na nim kamień i osady,
- jest elastyczny i nie pęka przy deformacji toru rury,
- łatwy w obróbce,
- mniejsze przewodnictwo cieplne,
- mniejsze ryzyko poparzenia od gorącej rury,
- mniejsze roszenie,
- estetyczniejszy od stali,
- WIELOKROTNIE większa trwałość,
- nie ulegając korozji nie zanieczyszcza wody tlenkami,
- trudno reaguje chemicznie,
- nie ma ryzyka powstania trujących związków, jak w rurach miedzianych
- nawet po kilkudziesięciu latach nie ulega korozji, gdzie rury stalowe
tracą już warstwę ochronną ocynku,
- jest znacznie tańszy od miedzi,
- dzięki niższej cenie może być grubszy i mocniejszy od miedzi,
- pewność łączenia zgrzewanego,
- nie ulega scieraniu na kolankach tak mocno, jak miedź (teoria),
- łatwo układać w krzywych bruzdach,

wady:
- większa rozszerzalność cieplna wymaga większej kompensacji,
- łatwiej uszkodzić termicznie,
- nierozbieralne kształtki

17. Data: 2009-08-22 10:56:04

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22.08.2009 Jan Werbiński <j...@j...com> napisał/a:

> wady:
> - większa rozszerzalność cieplna wymaga większej kompensacji,

Albo zastosowania rur PP z przekładką alu (oczywiści instalacja domowa)

> - łatwiej uszkodzić termicznie,

zdecydowanie łatwiej.

> - nierozbieralne kształtki

Co masz na myśli?
W jakim innym systemie kształtki są rozbieralne?

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

18. Data: 2009-08-23 14:42:15

Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz pisze:
> Kupilem ostatnio piekny, stary, iranski czajnik z miedzi z zamiarem uzywania
> go do gotowania wody na kawe czy cherbate.
> Prawdopodobnie przez wiele lat byl nie uzywany i w srodku pokryty jest
> osadami o roznym kolorze, ktore nie rozpuszczaja sie w wodzie.
> Czy spozywanie wody gotowanej w takim czajniku nie zagraza zdrowiu.
> Czy jest sens wytrawiania czyms tego czajnika od srodka czy to raczej
> pogorszy sprawe.
>
> --
> Tomasz

wiesz, Iran...Oni tam w tym czaju mogli nawet makiware gotować

19. Data: 2009-08-23 18:36:33

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie zatruje to wątroby?
Podobno to się dodatkowo objawia zielonym pierścieniem w oku.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

20. Data: 2009-08-23 21:59:26

Od: Anna Izabela <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:
> A nie zatruje to wątroby?
> Podobno to się dodatkowo objawia zielonym pierścieniem w oku.

chętnie bym ci obsrała

Pomidorowo mi.
Obiad z własnego ogródka.
potrawy z falszywa lokalizacja geograficzna w nazwie
Kolacja z własnego ogródka
Czy spotkaliście się z thermomixem ?