Czarnuszka - czernina - zupa z kaczej krwi - zna ktoś przepis?

1. Data: 2008-08-19 20:57:34

Temat: Czarnuszka - czernina - zupa z kaczej krwi - zna ktoś przepis?
Od: "Iwanski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

WItam
szukałem na googlach czegoś co się nazywa czarnuszka,
czernina, zupa z kaczej krwi, ale prócz śmiesznych komentarzy nie znalazłem
nic, ciekawego.

Zna ktoś może z was przepis na to ?
chciał bym sobie spróbować to zrobić , ale nie mam żadnego sprawdzonego
przepisu.

Proszę tylko o konkretne odpowiedzi, złośliwych komentarzy prosze nie pisać
.

2. Data: 2008-08-19 21:05:50

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwanski" napisał:

> szukałem na googlach czegoś co się nazywa czarnuszka,
> czernina, zupa z kaczej krwi, ale prócz śmiesznych komentarzy nie
> znalazłem nic, ciekawego.

Jakąś inną wersję gugla masz...
Czernina. 3 wynik, 7 receptur...
http://kuchnia.kisa.pl/ - w zupach.
A czarnuszka to raczej ziele niż zupa :)

--
Pozdrawiam - Aicha

3. Data: 2008-08-19 21:06:04

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

http://did.kuchnia.com.pl/DiD/zupy.html#czernina

4. Data: 2008-08-19 21:58:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Aug 2008 22:57:34 +0200, Iwanski napisał(a):

> Proszę tylko o konkretne odpowiedzi, złośliwych komentarzy prosze nie pisać

Okej, okej...

"Jestem sam dla siebie bohaterem, ale jestem zbyt wielkim tchórzem, aby sam
sobie to przyznać."
M.A.S.H.

5. Data: 2008-08-19 22:02:35

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Iwanski pisze:
> WItam
> szukałem na googlach czegoś co się nazywa czarnuszka,
> czernina, zupa z kaczej krwi, ale prócz śmiesznych komentarzy nie znalazłem
> nic, ciekawego.

Czarnuszka to taka przyprawa.

Ewa

6. Data: 2008-08-19 22:07:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Aug 2008 00:02:35 +0200, medea napisał(a):

> Czarnuszka to taka przyprawa.

Yhy, najlepsza do pieczywa, mniam. //kurczę, ale nie mogę używać, bo mojego
męża jej zapach do szału doprowadza, tj. do niemożności zjedzenia
chlebka...

7. Data: 2008-08-19 22:10:59

Temat: Re: Czarnuszka - czernina - zupa z kaczej krwi - zna kto› przepis?
Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> przepisu.
>
> Proszę tylko o konkretne odpowiedzi, złośliwych komentarzy prosze nie pisać

Chcesz komuś podać czarną polewkę? ;-)

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

8. Data: 2008-08-19 22:15:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Aug 2008 00:10:59 +0200, Als napisał(a):

> Chcesz komuś podać czarną polewkę? ;-)

Czernina to superwykwintna zupa, niekoniecznie do podawania "na odczepnego"
- podawano ją na najbardziej eleganckich przyjęciach w Polsce.

9. Data: 2008-08-20 04:36:52

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwanski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

czarnuszka to przyprawa nie majaca nic wspolnego z czernina,

10. Data: 2008-08-20 04:50:19

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Sie, 22:57, "Iwanski" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> przepisu.
>
> Proszę tylko o konkretne odpowiedzi, złośliwych komentarzy prosze nie pisać

Czarnuszka (nigela nigela lub nigela sativa) to nasiona rośliny
zwanej egipskim kminkiem - niezwykle wartościowa i lecznicza, ja
dodaję ją do wypiekanego chleba, cudowny smak i aromat.
Czernina, czarna polewka - pełno przepisów w necie. dawniej
podawasna absztyfikantowi jako znak rekuzy.
Link:
http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=28
52

PRZEPIS NA PIERNIKA
Jakie to zioło?
mikser - malakser do wyrabiania ciasta
pushpa
Programy AUTO w mikrofalówce Samsung RE-637ME