Majonez

1. Data: 2006-03-24 10:03:34

Temat: Majonez
Od: Agnieszka <a...@b...org.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Podczytuję Was juz od dłuższego czasu i z większym lub mniejszym
powodzeniem wykorzystuję przepisy tu przedstawiane. I tak się właśnie
złożyło, że próbowałam dziś zrobić słynny majonez wg przepisu p. Gessler
i jakoś nie wyszło :-( Nie wiem co mogłobyć nie tak... Majonez wyszedł
całkowicie płynny, potwornie kwaśny i uciekł mi z pojemniczka... Dodałam
cukru i soli, żeby miał jakiś smak poza kwasem (jedna mała cytryna nie
powinna chyba spowodować aż takiego smaku)... Echh... poradźcie co mogę
zrobić z takim "majonezem" teraz, bo do sałatki to chyba nie bardzo się
nadaje... I jak Wy to robicie, że wychodzi taki pyszny? Chyba zostanę
jednak przy wyrobach z piekarnika, bo "na słono" jakoś mi się nie
udaje...

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka + Marcin + Tulciak The Cat

2. Data: 2006-03-24 21:23:22

Temat: Re: Majonez
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 24 mars 2006 ŕ 11:03:34, dans
<s...@s...sby.abo.fi> vous écriviez :

> [...]
> powodzeniem wykorzystuję przepisy tu przedstawiane. I tak się właśnie
> złożyło, że próbowałam dziś zrobić słynny majonez wg przepisu p. Gessler

A na czym polega ten slynny majonez, i czym sie rozni od normalnego ?

> Nie wiem co mogłobyć nie tak... Majonez wyszedł
> całkowicie płynny,

czyli sie zwazyl

> potwornie kwaśny

czyli za duzo cytryny
(albo octu, nie znam przepisu wg ktorego
robilas)

> i uciekł mi z pojemniczka... Dodałam
> cukru i soli, żeby miał jakiś smak poza kwasem (jedna mała cytryna nie
> powinna chyba spowodować aż takiego smaku)

To zalezy na jaka ilosc oleju i zoltek...

> ... Echh... poradźcie co mogę
> zrobić z takim "majonezem" teraz, bo do sałatki to chyba nie bardzo się
> nadaje...

Majonez ratuje sie zoltkiem lub musztarda, przy udziale lyzki goracej
wody. Jezeli podasz przepis poczatkowy to bedzie mozna wiecej
powiedziec.

> I jak Wy to robicie, że wychodzi taki pyszny?

Majonez jest najprostsza sprawa pod sloncem, odwagi :)

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2006-03-25 12:25:33

Od: Baśka <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):
> [...]
> zrobić z takim "majonezem" teraz, bo do sałatki to chyba nie bardzo się

Witam

Fakt jest taki że majonez jest dosc łatwy do wykonania ale czasami
zważy sie ...nie martw sie:)) ....ja robie wtedy tak :
do czystego naczynia daję żołtko , musztardę, ocet lub cytrynę, sól i
powoli wlewam (ciągle mieszając) troche oleju ...jak juz "chwyci" tzn
zacznie gęstniec również powoli wlewam zważony majonez ciągle mieszając
....zawsze sie wtedy udaje. Jak majonez juz gotowy dodaje śmietany.

Pozdrawiam
Barbara
GG 4367681

4. Data: 2006-03-25 13:35:15

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Baśka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Fakt jest taki że majonez jest dosc łatwy do wykonania ale czasami zważy
> sie ...nie martw sie:)) ....ja robie wtedy tak :
^^^^^^^^
> [...]
^^^^^^^^
> ....zawsze sie wtedy udaje. Jak majonez juz gotowy dodaje śmietany.

Boże Ty widzisz i nie grzmisz??
No chyba, że to waga ma taki dobroczynny wpływ na nieudane majonezy, hmm...
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

5. Data: 2006-03-25 14:08:36

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Mar 2006 14:35:15 +0100, Waćpanna lub waćpan @nn, w wiadomości
<news:442546e5@news.home.net.pl> zawarł, co następuje:

> Boże Ty widzisz i nie grzmisz??
> No chyba, że to waga ma taki dobroczynny wpływ na nieudane majonezy, hmm...

A Ty dlaczego nie używasz czcionki o stałej szerokości?
Co oglądam Twoje podkreślenia to są rozjechane... Use Courier, Luke :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

6. Data: 2006-03-25 14:30:13

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości:

> A Ty dlaczego nie używasz czcionki o stałej szerokości?
> Co oglądam Twoje podkreślenia to są rozjechane... Use Courier, Luke :)

Bo mi krzaczyć zaczyna, raczej wiec z podkreśleń zrezygnuje :/

Ania

7. Data: 2006-03-25 14:37:50

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Mar 2006 15:30:13 +0100, Waćpanna lub waćpan @nn, w wiadomości
<news:442553c8$1@news.home.net.pl> zawarł, co następuje:

> Bo mi krzaczyć zaczyna, raczej wiec z podkreśleń zrezygnuje :/

W czytniku Ci krzaczy? Przecież mówię tylko o czcionce z jaką edytujesz :)

8. Data: 2006-03-25 14:56:57

Temat: Re: Czcionki (OT)
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W czytniku Ci krzaczy? Przecież mówię tylko o czcionce z jaką edytujesz :)

No właśnie Outlook taki skopany jakis jest, że jak przestawiam na czcionkę o
stałej szerokości, a mam aż dwie do wyboru, to później przy czytaniu moich
postów i odpowiedzi na nie zamiast polskich czcionek (nie wszystkich - tylko
ą , ę, ź, ś) mam chińskie znaczki :/
Ania

9. Data: 2006-03-25 14:58:16

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Mar 2006 15:56:57 +0100, Waćpanna lub waćpan @nn, w wiadomości
<news:44255a0b$1@news.home.net.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> postów i odpowiedzi na nie zamiast polskich czcionek (nie wszystkich - tylko

Jakby Ci to powiedzieć... Jest na to jedno dobre rozwiązanie.
http://www.40tude.com/dialog/

10. Data: 2006-03-25 18:27:14

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-25 15:58:16 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Tatiana* skreślił te oto słowa:

> Jakby Ci to powiedzieć... Jest na to jedno dobre rozwiązanie.
> http://www.40tude.com/dialog/

Drugim jest zadeklarowanie kodowania w tym nieszczesnym OE. Bo to jest wina
krzaczenia, a nie szerokość używanej czcionki.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

nie wie nic o usenecie, kto nie pisał na teście /KAnusia/

dowcip z ros.kulin.
Płyty indukcyjne
Pomóżcie - masa do tortu, ale nie mdła!
Masa do tortu czekoladowego - pytanie