Re: Nie jest znane Uzależnienie od Internetu

31. Data: 2001-10-15 22:19:18

Temat: Re: Czemu niektorzy chca sie podszywac pod innych w internecie/usenecie, uzywajac tego samego nicka ?Re: Nie jest znane Uzależnienie od Internetu
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz napisał(a):

> Zwrocilem sie juz kilkakrotnie do osoby podpisujacej sie "jacek"
> aby unikal wprowadzania czytajacych grupy usenetowe w blad,
> ale jak widze, czyn i to rozmyslnie i z uporem maniaka.
>
> Podobny przypadek na miedzynarodowej grupie soc.culture.polish zostal
> rozwiazany natychmiastowo.
> Po zgloszeniu podszywania sie innej osoby, podszywajacy zmienil nicka,
> dodajac dodatkowe znaki.

Expierdzie vel Jacku vel Dariuszu...Napisz lepiej sam do siebie, dobrze?
Ludzi tylko ogłupiasz.

Pozdrawiam, Kaja
--
"Łatwo kłamać temu, kto przychodzi z daleka;
trzeba wierzyć, bo trudno sprawdzić"

32. Data: 2001-10-15 22:21:55

Od: p...@a...torun.pl (Piotr Kasztelowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Oct 2001 19:05:19 +0200, Dariusz <d...@p...onet.pl>
wrote:

>piotr kasztelowicz
>to wreszcie zrozumiesz, bo tak to jeno teoretyzujesz.

Piotr Kasztelowicz to imie i nazwisko i tym samym prawnie chronione,
przy czym moze sie pojawic drugi raz poniewaz mam kuzyna
o takim samym imieniu i nazwisku, ktory ma
tez do niego prawo. Jacek to jest imie i jesli znajdzie sie
ktos o imieniu Jacek to moze sie przeciez podpisac Jacek,
tak jak ja piszac do znajomych podpisuje sie Piotr.
Ja na prawde nie probuje sie Ciebie czepiac tylko nie
rozumiem idei. Imie Jacek nie jest unikalne. Rozumiem
ze gdybys podpisywal sie np. JacekX i to okreslenie
przez lata zostaloby powiazane z Twoja osoba to takie
poszywanie sie byloby faktycznie nieetyczne. Ale
nie mozna mowic o podszywaniu sie pod imie.

P.

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

33. Data: 2001-10-15 23:24:23

Temat: Re: podszywanie sie na usenecie pod innego uzytkownika, przez uzywanie tego samego nicka to nieetyczna pratyka Nie jest znane Uzależnienie od Internetu
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał:

> I tak trzymaj...Dla jakiegoœ Jacka nie musisz się poniżać i zmieniać nicki,
> tylko dlatego, że ktoœ ma takie widzimisie.

Czego jestes agresywna i wprowadzasz w blad.
Przeciez na usenecie obowiazuje takze Usenet FAQ i netykieta,
zgodnie z ktora nalezy sie powstrzymac od podszywania sie na grupach pod
inne osoby.

Przeciez za granica dostosowanie nicka do grupy to nie jest zadne
ponizanie a obowiazujacy standard, na ktory reakcja jest zawsze
prawidlowa.
Jezeli ktos przychodzi pozniej na grupe z takim samym nickiem to
traktuje to jako oczywistosc, aby nie byl kojarzony z inna osoba i nie
podszywal sie pod nia.

I przeciez to nie jest zadne widzimisie, bo jest to podszywanie sie pod
inna osobe w dyskusjach na usenecie.

W przegladarce autor jest identyfikowany przez nicka, a czytnik czesto
nie rozroznia malych/duzych liter i nie bardzo rozumiem, ze w ogole
mozesz na grupie tolerowac takie podszywanie sie i do niego namawiac.

Dzisiaj jego zachecasz, a jutro ktos bedzie pisal bzdury jako inna Kaja
na medycyne.

> Na marginesie muszę dodać, że Expierd znowu pisze jako Dariusz (
> d...@p...onet.pl).

Musialem zmienic adres tylko z powodu podszywania sie osobnika "jacek"
piszacego na usenet od sierpnia 2001 ( dowodu dostarcza wyszukiwarka
http://www.deja.com/, po wpisaniu adresy e-mail osobnika "jacek")

> Pozdrawiam, Kaja

Zatem Kaju, to sa zle praktyki do ktorych namawiasz. Nieznane w
demokracji.
A co wiecej, w demokracji nietolerowane, a co dopiero propagowane.

Zanizylas poziom etyki grupy medycyna tolerujac podszywanie sie w
srodowisku lekarskim,
co moze byc uznane za zachecanie do poszywania sie np. pod Piotra i
innych

34. Data: 2001-10-15 23:32:49

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał:

> Expierdzie vel Jacku vel Dariuszu...Napisz lepiej sam do siebie, dobrze?
> Ludzi tylko ogłupiasz.
>
> Pozdrawiam, Kaja

Sama oglupiasz ludzi na usenecie wprowadzajac, upowszechniajac i
tolerujac nieetyczne praktyki podszywania sie pod innych dyskutantow.

> --
> "Łatwo kłamać temu, kto przychodzi z daleka;
> trzeba wierzyć, bo trudno sprawdzić"

Dokladnie.
Ten kto pozniej przychodzi do usenetu, ten przychodzi z daleka
i jego intencje nie latwo sprawdzic
trzeba mu wierzyc
ale gdy czyta uwagi osob, uznajace praktyki podszywania sie pod innego
osoby na usenecie za prostackie,
to nalezy przestac mu wierzyc
i zapytac o prawdziwe, skrywane intencje.

J.

35. Data: 2001-10-15 23:44:43

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> Piotr Kasztelowicz to imie i nazwisko i tym samym prawnie chronione,

teoretyzujesz
na usenecie nie mozesz liczyc na jakakolwiek ochrone
a w dodatku co chcialbys chronic i w jakim zakresie
dla ciebie to imie i nazwisko, dla kogos innego dwuczlonowy nick.

> przy czym moze sie pojawic drugi raz poniewaz mam kuzyna
> o takim samym imieniu i nazwisku, ktory ma
> tez do niego prawo.

i naprawde zakladasz ze nie pojawia sie inni z tym nickiem w internecie
?

Jacek to jest imie i jesli znajdzie sie
> ktos o imieniu Jacek to moze sie przeciez podpisac Jacek,
> tak jak ja piszac do znajomych podpisuje sie Piotr.

Nie.
Twoja logika jest bledna w sytuacji internetu/usenetu.
Autora postow do usenetu rozpoznaje sie wedlug nicka
i gdy 2 osoby podpisuja sie tym samym nickiem to ten drugi
wchodzacy na grupe pozniej zostaje uznany za podszywajacego sie pod tego
pierwszego
i proszony o zmiane nicka przez dodanie np. dodatkowej litery do nicka,
tak aby sie wyraznie odroznial.

Bo obraza innych dyskutantow, gdy podpisuje sie tak samo jak inna osoba,
wprowadzajac konfuzje osoby ktora uwaza ze dyskutuje z osoba No.1 a
wlasciwie dyskutuje z osoba Nr 2.

> Ja na prawde nie probuje sie Ciebie czepiac tylko nie
> rozumiem idei.

a przeciez tyle osob juz do mnie pisalo ze myli tamtego jacka ze mna
i dla ludzi to jest takie oczywiste.

> [...]
> przez lata zostaloby powiazane z Twoja osoba to takie
> poszywanie sie byloby faktycznie nieetyczne. Ale
> nie mozna mowic o podszywaniu sie pod imie.

Ale imie na usenecie pelni funkcje nicka, a zgodnie z Usenet FAQ i
netykieta nalezy unikac praktyk podszywania sie pod inne osoby na
usenecie
a taka praktyka wlasnie ma miejsce, gdy osoba przychodzaca na grupe
pozniej,
zaczyna uzywa takiego samego nicka jak inna osoba juz tam wczesniej
bywala.

Nazywa sie to zasada unikania nieuczciwej konkurencji.
W zyciu polega na nieotwieraniu tej samej praktyki lekarskiej w tym
samym budynku, aby przejac pacjentow z innej praktyki.

Jeszcze inny przyklad to podjezdzanie autobusow przewoznikow prywatnych
pod przystanki na 1-5 minut przed przyjazdem autobusu kursowego mpk, aby
przejac pasazerow.

Myslalem ze reprezentujesz tak wysoki poziom etyczny i takie zasady,
ze jest to dla ciebie sprawa oczywista.

Przeciez gdy ktos sie pode mnie podszywa, to nastepuje naruszenie
tajemnicy korespondencji i pismo wyslane jako odpowiedz skierowane w
intencji do mnie, moze zostac wyslane na adres e-mail osoby
podszywajacej sie pode mnie.

A chyba tego juz nie powiedz, ze nadal nie rozumiesz,.
J.

prezerwatywa a AIDS
Bez okularów...
hemoglobina