Czeresnie - pare pytan

1. Data: 2007-10-29 18:48:20

Temat: Czeresnie - pare pytan
Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

zamerzam kupic czeresnie do sadu przydomowego w zwiazku z tym mam pare
pytan:
- jakie czeresnie wczesne i pozne kupic z uwzglednieniem zapylaczy
- maja byc srednich rozmiarow drzewka
- odporne na mroz i choroby
- w jakeij odleglosci sadzic
- czy sa odmiany karlowe

moze jakies linki ?

2. Data: 2007-10-30 17:00:52

Temat: Re: Czeresnie - pare pytan
Od: jasio p <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Majdański pisze:
> [...]
> pytan:
> - jakie czeresnie wczesne i pozne kupic z uwzglednieniem zapylaczy

w Działkowcu z października tego roku polecają głównie
wczesne odmiany ze względu na większość odporność na "robaki"
odmiany:
Rivan, Karesova, Burlat
późniejsze to: Vega, Vanda, Summit

podkładki to Colt,
Gisela 5 i PHL-A (karłowate)
nie polecają F12/1

jasio p

3. Data: 2007-10-30 17:46:00

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>w Działkowcu z października tego roku polecają głównie
>wczesne odmiany ze względu na większość odporność na "robaki"
:)
te wczesne niezbyt rowniez smakuja robakom
ze je omijaja
:))))))))))
a tak powazniej
co lepsze czy zjesc czeresienke z robaczkiem
czy taka naszpikowana chemia?
:))))))
odmiany:
>Rivan, Karesova, Burlat
>późniejsze to: Vega, Vanda, Summit
:)
Burlat to takie stany srednie tzn 4-5 tydzien dojrzewania czeresni
ale zgoda, ze to dobra odmiana
:)))))))
Vanda dwa lata temu na swiatowym forum producentow czeresni
byla uznana za jedna z najlepszych odmian dla naszej czesci Europy
min jest bardzo odporna na pekanie
przez co moze znacznie dluzej wisiec na drzewach
nabierajac dodatkowej wielkosci oraz slodyczy
:)
>podkładki to Colt,
>Gisela 5 i PHL-A (karłowate)
>nie polecają F12/1
:)
zanim zacznie sie kombinowac z podkladkami
dobrze jest zdac sobie sprawe w jakiej ziemi bedzie rosla ta czeresienka
:)
tak najbardziej ogolnie podkladki skarlajace dzialaja poprzez glodzenie
a takie niedokarmione drzewko wymaga wiekszych staran
i jest bardziej wrazliwe na choroby niz wyrosle
na solidnej podkladce z Czeresni ptasiej
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

4. Data: 2007-10-31 09:50:26

Od: jasio p <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smal Tadeusz pisze:

> ----- Original Message ----- From: "jasio p" <j...@p...onet.pl>

potwierdzam wszystko - zwłaszcza o podkładkach

jasio p

5. Data: 2007-10-31 16:52:51

Od: Buba <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jasio p napisał(a):

> w Działkowcu z października tego roku polecają głównie
> wczesne odmiany ze względu na większość odporność na "robaki"

Mam na działce czereśnię, która owocuje pod koniec maja.
Rzadko udaje mi się cokolwiek zebrać bo szpaki i inne latające
towarzystwo opędzlowuje drzewo z owoców w ciągu tygodnia kiedy to
jestem w Wawie :-(

--
Buba

Jablon. Po owocach ją poznacie?