Czerwona lampka na liczniki energii

1. Data: 2006-10-04 02:23:34

Temat: Czerwona lampka na liczniki energii
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj zakład energetyczny wymieniał u mnie licznik energii. Nowy licznik
jest typu tradycyjnego -Pafal Świdnica trójfazowy.
Widzę, że cały czas świeci się na tym liczniku lampka z napisem "awaria"
chociaż wszystko działa normalnie.
Co ta lampka oznacza? Mam dzwonić do energetyków, że coś jest nie tak, czy
dać spokój? Czy ewentuaknie licznik może źle mierzyć albo czy mogą się
czegoś czepiać, że nie zgłosiłem?
Jacek

2. Data: 2006-10-04 05:58:07

Temat: Re: Czerwona lampka na liczniki energii
Od: KOmiX <m...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-10-04 04:23, Użytkownik Jacek napisał:
> [...]
> Co ta lampka oznacza? Mam dzwonić do energetyków, że coś jest nie tak, czy
> dać spokój? Czy ewentuaknie licznik może źle mierzyć albo czy mogą się

Witam!

W moim przypadku lampka sie swiecila, jak wywalil jeden z bezpiecznikow
*przed* licznikiem. Po wymianie bezpiecznika (a musialem zerwać plombę z
puszki) lampka zgasla. Moze u Ciebie jest to samo?

Pzdr
--
|< O /\/\ i >< "If you want the
mar_mac-at-poczta.nospam.pl job done right,
GG:77631 Zamien nospam=onet hire a proffesional"

3. Data: 2006-10-04 07:15:23

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest typu tradycyjnego -Pafal Świdnica trójfazowy.
> Widzę, że cały czas świeci się na tym liczniku lampka z napisem "awaria"

Może to oznaczać brak jakiejś fazy.
Albo przepalenie zabezpieczenia przedlicznikowego
(tu sprawdza i wymienia Zakład Energetyczny), sprawdzić czy u sąsiadów
są wszystkie fazy.

4. Data: 2006-10-04 07:58:10

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

marekjan napisał(a):
> [...]
> Albo przepalenie zabezpieczenia przedlicznikowego
> (tu sprawdza i wymienia Zakład Energetyczny), sprawdzić czy u sąsiadów

Sprawdź czy nie podłączyli dwóch faz w jedną -tak było jak murarz u mnie
znalazł jakes dwa kabelki
w puszce i połączył je ze soba.. Nic sie nie działo wiec zostawił.

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

5. Data: 2006-10-04 08:16:46

Od: Dominik & Co <D...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):

> [...]
> Co ta lampka oznacza? Mam dzwonić do energetyków, że coś jest nie tak, czy
> dać spokój? Czy ewentuaknie licznik może źle mierzyć albo czy mogą się

Może być zła kolejność faz na liczniku. Ja bym zgłosił, po co się
mają czepiać później...

--
Dominik (& kąpany)
RP

6. Data: 2006-10-04 08:55:20

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/4/2006 9:58 AM, Osadnik napisał(a):

> Sprawdź czy nie podłączyli dwóch faz w jedną -tak było jak murarz u mnie
> znalazł jakes dwa kabelki
> w puszce i połączył je ze soba.. Nic sie nie działo wiec zostawił.

IMHO po zwarciu dwóch faz działoby się jeszcze jak. :-)
Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

7. Data: 2006-10-04 08:55:27

Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może być zła kolejność faz na liczniku.

Sugerujesz, że pomylili się i podłączyli pierwszy czarny kabel do
drugiego zacisku a drugi czarny do pierwszego tak?
To mniej więcej jak "masło maślane"...

Wąski

8. Data: 2006-10-04 10:09:47

Od: Dominik & Co <D...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wąski napisał(a):

> Sugerujesz, że pomylili się i podłączyli pierwszy czarny kabel do
> drugiego zacisku a drugi czarny do pierwszego tak?

Z grubsza tak, z tym że wystarczy zamienić dwa dowolnie wybrane
zaciski fazowe, może być pierwszy z trzecim :-)

U mnie gdy fachowiec z ZE podłączał trójfazowy licznik,
za pierwszym razem takowa lampka "awaria" się zaświeciła.
Zamienił 2 przewody fazowe i było OK.
Fachowiec wyjaśnił, że ten model licznika jest akurat wrażliwy na
niezgodność faz.

> To mniej więcej jak "masło maślane"...

A że tego nie rozumiesz to już nie mój problem.
Poczytaj dowolną książkę o elektrotechnice...

--
Dominik (& kąpany)
RP

9. Data: 2006-10-04 10:48:31

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co ta lampka oznacza? Mam dzwonić do energetyków, że coś jest nie tak, czy
> dać spokój? Czy ewentuaknie licznik może źle mierzyć albo czy mogą się

a nie prosciej zadzwonic i zapytac w zakladzie energetycznym? tam dostaniesz
miarodajną i wiążącą odpowiedź.

MaW

pralka zanussi
'zardzewiale' pranie