"Czeska"" rewelacja

1. Data: 2005-11-27 20:27:10

Temat: "Czeska"" rewelacja
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio mój mąż często bywa w Czechach i za każdym razem coś ciekawego
przywozi. Nie zawsze mi się te jego wynalazki podobają, ale tym razem
przywiózł prawdziwą IMO rewelację! HELLMANS DIJONAISE! Musztardowy
majonez albo majonezowa musztarda, jak kto woli. Smakuje jak sos
musztardowy w śledziach Lisnera, które zawsze były moimi ulubionymi.
Świetnie smakuje z wędliną na kanapce i z jajkiem. Przez niego moja
kolacja urasta do niebotycznych rozmiarów 3 kanapek ;-). Polecam, u nas
chyba jednak tego nie ma.

Co jeszcze byście polecili, żeby przywieźć z Czech?

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2005-11-27 20:46:02

Temat: Re: "Czeska"" rewelacja
Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Nov 2005 21:27:10 +0100, medea napisał(a):

> Polecam, u nas
> chyba jednak tego nie ma.

No właśnie.
Co powoduje, że jeśli chodzi o potentatów spożywczych to spychani jesteśmy
często w taki zaścianek ???

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 9286991

3. Data: 2005-11-27 20:57:31

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki napisał(a):

> No właśnie.
> Co powoduje, że jeśli chodzi o potentatów spożywczych to spychani jesteśmy
> często w taki zaścianek ???

Dla mnie okazało się niespodzianką, że Czesi wyprzedzili nas pod
względem gospodarki o długość boiska. Nic więc dziwnego, że "potentaci
spożywczy" mają nas w nosie, często na nasz rynek puszczają gorszej
jakości towar, a niektóre firmy w ogóle się wycofują. Przykre, ale
niestety prawdziwe.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2005-11-27 21:26:24

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki wrote:

> No właśnie.
> Co powoduje, że jeśli chodzi o potentatów spożywczych to spychani
> jesteśmy często w taki zaścianek ???
===
Wersja 1 - pesymistyczna:
Może to, że jesteśmy za biedni, bez fantazji, zaściankowi, nie znamy dorobku
kulinarnego cywilizowanego świata i nie wiemy, jak go właściwie wykorzystać,
a najlepszy dla nas i tak jest rosół i schabowy.

Wersja 2 - optymistyczna:
Może to, że nie straciliśmy do reszty zdrowego rozsądku, mamy własną
tradycję i (jeszcze) ją kultywujemy, nie dajemy się jak dzieci manipulować
reklamom, lubimy zdrową i smaczną żywność, kupując polskie produkty dajemy
pracę, a jeśli potrafimy samodzielnie zmieszać majonez z musztardą, to po co
płacić obcym za miesznie?

Prawda leży pewnie gdzieś po środku.

waldek
===

5. Data: 2005-11-27 22:24:32

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dmd897$98o$1@inews.gazeta.pl>, "waldek" <x...@o...pl>
wrote:

> [...]
> pracę, a jeśli potrafimy samodzielnie zmieszać majonez z musztardą, to po co

A jest tak, że koncerny światowe badają rynek i sprawdzają co gdzie
można sprzedać w opłacalnych dla nich ilościach. W Czechach też nie
można kupić tego wszystkiego co u nas.

Władysław

6. Data: 2005-11-27 22:39:50

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> A jest tak, że koncerny światowe badają rynek i sprawdzają co gdzie
> można sprzedać w opłacalnych dla nich ilościach. W Czechach też nie
> można kupić tego wszystkiego co u nas.
===
Wyniki badań to efekt końcowy wielu czynników. Ty piszesz o skutkach, a ja o
przyczynach.

waldek
===

7. Data: 2005-11-27 22:47:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dmdcis$15t$1@inews.gazeta.pl>, "waldek" <x...@o...pl>
wrote:

> ===
> Wyniki badań to efekt końcowy wielu czynników. Ty piszesz o skutkach, a ja o
> przyczynach.

Nie bardzo rozumiem.

Władysław

8. Data: 2005-11-28 06:26:01

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napsal(a):
> Co jeszcze byście polecili, żeby przywieźć z Czech?

Sa dwie rzeczy, ktorych w Polsce nie widzialem:

sardelová pasta lub potocznie sardelpasta, po niemiecku sardellen-paste
- opakowanie wyglada jak pasta do zebow, kosztuje ok. 20 CZK i mozna
znalezc produkcji niemieckiej lub (chyba) chorwackiej. W Czechach, co
pamietam, zawsze byla. Mozna uzywac do smarowidel lub do kanapek
(wystarczy niewielka ilosc wymiesac z maslem, posmarowac tym chleb, na
to dac ser zolty, a kanapka ma nagle inny smak). Albo jezeli masz
gotowany ozor (wolowy, wieprzowy), to mozesz go odgrzac w ten sposob: na
patelnie troszeczke tluszczu, na kory dasz plasterki ozoru posmarowane
sardelpasta i powoli odgrzewasz, mozna dodac troche wody).

Sos worcestr
- wyglada to jak sos sojowy lub przyprawa do zup, sprzedaje sie w
podobnych opakowaniach (buteleczkach) o pojemnosci 170 ml za ok. 20 CZK
(albo tez widzialem litrowa butelke).
Tym sosem mozna doprawiac chinczyzne (np. mozna zastapic 1/4-1/2 sosu
sojowego worcestrem), niektore smarowidla.

Poza tym mozna sprobowac jeszcze budyn z kaszka "krupicopuding", ktorego
produkuja sie dwa rodzaje: jablko-skořice (jablko-cynamon) i
vanilka-mandle (wanilia-migdaly). Robi sie je jak zwykle budynie, ale
smak maja lekko inny, mnie smakuja bardzo.

Ludek

9. Data: 2005-11-28 06:29:28

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta <q...@X...onet.pl%> napisał(a) w

> [...]
> - opakowanie wyglada jak pasta do zebow, kosztuje ok. 20 CZK i mozna
> znalezc produkcji niemieckiej lub (chyba) chorwackiej. W Czechach, co

Różne pasty rybne (marki ABBA) są szeroko dostępne. Czy jest akurat
sardelowa - nie pamiętam.

> Sos worcestr

Sos Worcestershire. Dostępny w każdym markecie i w wielu mniejszych
sklepach. Wielkie mi mecyje.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ otwarte okna"

10. Data: 2005-11-28 06:30:45

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napsal(a):

> A jest tak, że koncerny światowe badają rynek i sprawdzają co gdzie
> można sprzedać w opłacalnych dla nich ilościach. W Czechach też nie
> można kupić tego wszystkiego co u nas.

No tak, jesli pojedziecie do Czech, mozecie przywiezc zaczyn na zurek,
koncentrat na barszcz czerwony, kisiel, galaretki (u nas widzialem malo
rodzajow), krowki, sledzie slone (ale tych akurat nie kazdy musi
uwielbiac). W Czechach nie da sie na targu kupic calego kwiatu
slonecznika, wiec to jest tez mily prezencik.

Ludek

gdzie-sklep z artykułami do wyrobu wędlin?
Śledzie kiedyśtam (OT)
Wino na teraz.
Po co się moczy ozorki?
Wino marchewkowe