Czy Wy też tak robicie????

31. Data: 2005-08-18 19:51:39

Temat: Re: Czy Wy też tak robicie????
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ada wrote:

> Przez rok poglądy sie zmieniły???
> P.s Wielkie litery są od autorki postu,czyli mani.
> Dzis dostalam od Rosjanekok.40 Mb wzorow/Heritage-Black Cat/,zadna z Nich
> nie prosila nic w zamian.

Jak widać punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Pomijając wszystko
inne, ja stosuję jedną prosta zasadę: jak chcę się czymś podzielić, bo
akurat mam taki kaprys, to informuję o tym i dzielę się bez ograniczeń,
Co najwyżej mogę pominąć osoby, które mam na czarnej liście, i od
których korespondencji nie odbieram. Jesli chcę wysłać coś tylko jednej
odsobie (bo o to prosi), a nie mam ochoty na odpowiadanie na 150 maili
"i mi też" (bo np. nie mam czasu), to wysyłam tylko do tej osoby i nie
informuję całej reszty, bo po co mam robić komuś nadzieję. Jeśli nie mam
ochoty się dzielić, to nie krzyczę na cały głos, że mam ten wzór, tylko
siedzę cicho i tyle.
Oczywiście zdarza się, że np. Rosjanki chcą jakieś wzory na wymianę, ale
one zazwyczaj piszą jasno w swoim albumie, że dany wzór jest na wymianę
i już. Jeśli uznam, że mi to pasuje, to moge się wymienić, a jeśli
uznam, że nie, to nie zawracam tyłka (przepraszam) takiej dziewczynie,
tylko odpuszczam całą zabawę i tyle.
Konkluzja: czasem lepiej siedzieć cicho i trzymać swoje skarby w
ukryciu, jeśli chce się mieć święty spokój, niż krzyczeć na cały głos,
że się coś ma, tylko po to, żeby dać komuś polizać cukierek przez
papierek. Dużo dziewczyn tak pewnie robi, bo nie każdy ma czas i ochotę
wysyłać 20 razy ten sam list i w kółko dostawać zwroty (to temat na inną
dyskusję), natomiast jest to znacznie bardziej rozsądne niż rozgłaszanie
po całym świecie "mam", a potem stwierdzenie, że w zasadzie to może i
mam, ale..
Możecie to uznać za samolubne, ale mam wrażenie, że to i tak o wiele,
wiele zdrowsze rozwiązanie. W powody, dla których ktoś się czymś dzielić
nie chce nie wnikam- widać jakieś ma i już. Nie rozumiem tylko, po co
się tym chwalić?

Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

32. Data: 2005-08-18 20:07:15

Od: "Gabi" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na mnie rowniez. Bardzo wiele wzorow, zwlasazcza z firmy Cross Stitch
> Collescibles kupilam za.... straszne pieniadze(gdyby sie maz domyslal
> kwoty, to by mnie chyba zamordowal:-))), ale jakos nie przyszlo mi do
> glowy zadac wzoru  na wymiane.
>
> pozdrawiam
> Grazyna

Muszę się przyznać że ja jestem jedną z tych osób które o wzór poprosiły i
szczerze mówiąc też mnie zatkało. Jak do tej pory spotykałam się na grupie z
wielką sympatią dziewczyn i ich ogromną uczynnością, otrzymałam kilka pięknych
wzorów i nigdy nikt nic ode mnie nie chciał. Fakt , że na forum jestem krótko
ale przyciąga mnie do niego ta wspaniała, miła atmosfera.Nie miałam jeszcze
okazji aby coś komuś wysłać ale nie dlatego że nie chcę tylko poprostu moje
zbiory są na razie bardzo skromne, ale jeśli byłaby sytuacja że mam coś co
jest komuś potrzebne to bez zająknięcia bym to wysłała nie żądając nic w
zamian.I to jest(było?) w tej grupie takie miłe...

33. Data: 2005-08-18 20:22:35

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, moje poglądy niestety zmieniły się.
> I przykro mi to mówić, ale grupę chyba też zmienię, bo tutaj robi się już
> niesmacznie.
> Było """miło""", pa
> Dalej szarpcie się same.
> mania

Przepraszam bardzo maniu ale kto tu sie szarpie?Przeciez to TY "poszarpalas"
teraz nas.Grupa to grupa,okreslona wspolnota,jesli panuja w niej okreslone
zasady a Ty sie z tych zasad w pewnym sensie wylamalas i ktos to wyciagnal
na tzw.swiatlo dzienne , to sie wycofujesz i puszczasz pewnego rodzaju
inwektywe bo ,smiem przypuszcac, jest Ci glupio i tyle,to lepiej kogos
obrazic a jeszcze lepiej obrazic cala spolecznosc i powiedziec paaa
,zalosne,nie uwazasz?Takie sa moje odczucia...
Pusia

34. Data: 2005-08-18 20:34:34

Od: "Ada " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mania-a nie lepiej uderzyć się w piersi i ........ Ada/już nie chce tego
schematu/

35. Data: 2005-08-19 03:57:25

Od: "Bos" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przytoczę Wam mój przypadek jaki mialam z pewną włoszka ktorej wyslalam
parę wzorow ktore poszukiwala a nawet specjalnie dla niej wrzucilam do
swojego albumu Panoramy Heritage zeby tego pocztą nie pchać to w dowod
wdzięczności przez 2 tyg.mialam zapchana skrzynke wzorami od niej chociaż
nic w zamian nie chciałam i na nic nie liczylam.....a ze tak było to
Jandulka moze potwierdzić bo niejednokrotnie czekala na wysłanie do niej
poczty ....bo u mnie ściągały sie wzory od Stefanii.....i czy można nazwać
to wymianą (coś za coś)? skoro ja nic nie chcialam a dziewczyna na bierząco
sie rewanżowala?.....a jedyny mój warunek przy dzieleniu sie wzorami to brak
pułapek adresowych i często na ten temat marudze ale i na to nieraz nie
zwracam uwagi jeżeli mam do wyslania tylko jeden @.

..sorry za ten przydługi wywód ale tak mnie z rana naszło czytając te
wszystkie posty.

Pozdrawiam...Bozena z Krakowa -Bos

36. Data: 2005-08-19 04:06:00

Od: "Bos" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grażynko co do kosztów to dobrze wiemy jaka jest cena zagranicznych
katalogow(wiec poco nasi męzowie maja się wrzodow nabawić) to nawet nie
dyskutujmy..:)))...ja od hiszpanki dostalam całą kolekcję Cuadrosow od nr1
do 20..( i to napewno też był koszt) i dziewczyna nic w zamian nie chciala
tylko prosiła aby te egzemplaże na chińskie fora nie wypłynęły,ale to było
juz jakiś czas temu bo teraz to luzem latają poszczególne katalogi(nawet na
ośle mozna całość pociagnać) w sumie to prawie cale CD.......i dziwi mnie
bardzo ze ktoś za 1 wzor żąda czegoś w zamian.

Całuski......z Karkowa

37. Data: 2005-08-19 04:16:09

Od: "Bos" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja byłabym urażona, gdyby ktoś zamieścił
> na jakiejś grupie dyskusyjnej moją prywatną wypowiedź i napisał, że jest
> nią zbulwersowany. Chciałabym, żeby taka osoba najpierw załatwiła swój
> problem _ze mną_, jeśli czuje się czymś z mojej strony urażona.

..A czy nie byłabyś urażona wysyłając bezinteresownie tony wzorów a potem
kiedy sama chcesz prosić o pomoc ktoś Ci mówi "DAJ COŚ W ZAMIAN"....moim
zdaniem Ada dobrze zrobiła naświetlając ta sprawę aby podobne przypadki nie
miały miejsca bo to co robimy tu dla innych jest robione z dobrej woli i
bezinteresownie.

Pozdrawiam z Krakowa

38. Data: 2005-08-19 06:30:28

Od: "relitka" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytam i czytam...
Zaglądasm tu bardzo krótko i kilka razy o cos prosiłami jak na razie zawsze
spotkałam się z życzliwością. Moje pierwsze odkrycie na Grupie to Margaret
Sherry postanowiłam mieć ich jak najwięcej - Bardzo zależało mi na kotkach.
Dostałam od jednej osoby całą kolekcję jaką uzbierała - od kogo to
nieistotne ale na pewno kobietka siedziała pół dnia żeby wysłać mi to
wszystko (ok. 100 e-mail'i), i na pisała coś bardzo miłego (do końca nie
pamiętam co) i jeszcze ze gdybym miała albo sie natknęła to ona szuka
motylków - i podała mi link żebym sobie zobaczyła (to pisząc wysłała mi
oczywiście juz całą MS). Kilka dni później przegląddając strony rosjanek,
przez przypadek znalazłam ten schemat - byłam szczęśliwa że mogę się jakoś
odwdzięczyć. Gdybym przeczytała tę wiadomość na Grupie to nie wiem czy
zapamiętałabym kto i co chciał, a tak miałam to na uwadze.
Jak już napisałam zawsze spotykam się tu z życzliwością i sama się tym
odwdzięczam i jak mam to wysyłam.
Pozdrawiam
Alina z Torunia

39. Data: 2005-08-19 11:10:30

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bos" <b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> zdaniem Ada dobrze zrobiła naświetlając ta sprawę aby podobne przypadki
> nie miały miejsca bo to co robimy tu dla innych jest robione z dobrej

odpowiem jako osoba, ktora nie raz otrzymala i otrzymuje tu calkowicie
bezinteresowna pomoc, za co bardzo Wam dziekuje i doskonale rozumiem
stanowisko wiekszosci z Was w tej dyskusji.

musze jednak poprzec Kruszyne - cytowanie prywatnych maili na publicznych
grupach jest pogwalceniem pewnej reguly obowiazujacej w sieci, a mianowicie
tajemnicy korespondencji, ktorej funkcjonowanie i sensownosc w realnym,
pozasieciowym zyciu chyba wszyscy rozumieja. jesli chcemy naswietlic
jakis problem, mozna to zrobic bez cytowania i podawania personaliow
konkretnych osob (ktore zreszta i tak sie domysla, ze to o nich mowa).

-- kasica

40. Data: 2005-08-19 12:22:02

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Katarzyna Kulpa wrote:
> musze jednak poprzec Kruszyne - cytowanie prywatnych maili na publicznych
> grupach jest pogwalceniem pewnej reguly obowiazujacej w sieci, a mianowicie
Sadze, ze najpierw nalezaloby ustalic, co to jest korespondencja
prywatna. Jak ktos wczesniej zauwazyl, to bylo raczej jak oferta
handlowa, a odpowiedz, ze to list prywatny, bo na priva....heh.... Czy
tony spamerskich smieci wysylane na nasze skrzynki i e-skrzynki to tez
korespondencja prywatna? Czesto dostajemy jakies materialy reklamowe
skierowane do nas imiennie i wcale nie zanczy, ze jest to korespondencja
prywatna - to oferta handlowa i nic wiecej.

Pozdrawiam,
robal.

szydełko kółka do witraży
xxx Tygrys syberyjski
[inne] nowy sklep internetowy z wloczkami
[xxx] Krolowa Morza-oryginalne
wielka prośba o aniołki