Czy bedę musiał płacic 22%VAT za mieszkanie?

1. Data: 2001-11-27 08:37:47

Temat: Czy bedę musiał płacic 22%VAT za mieszkanie?
Od: "Robert" <r...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W związku z obecna sytuacja finansowa i roznymi zapowiedziami naszych
politykow dotyczącymi wzrostu Vatu na sprzedaz mieszkan mam taka watpliwosc
i moze ktos bedzie w stanie mi cos wiecej odpowiedziec
Otóż tak w 2000r. podpisalem umowe ze spóldzielnią na zakup lokalu. w chwili
obecnej mieszkanie jest juz gotowe, na dniach podpisuje protokół odbioru
mieszkania, nareszcie poprawili mi usterki opisane w pierwszym protokole
odbiorczym . Na dzien dzisiejszy dokonałem juz wpłaty calej kwoty pieniedzy
wg. wyliczen na dzien zawierania umowy a nawet wiecej bo w miedzyczasie był
przełom roku wiec doplata inflacyjna . i chodzi o co . Z tego co widze to
nie uda sie aby do konca tego roku nastąpiło wykonczenie calego budynku
dokładnie oddania ostatnich dwoch klatek a co za tym idzie odebranie
mieszkania od wykonawcy , od poszczególnych inspektorów, gminy i dalej
ostatecznego rozliczenia inwestycji zebrania dokumentów do przewłaszczeń.
Wygląda na to rze akty notarialne przewłaszcsen mieszkan odbeda sie w
przyszłym roku . I co w zwiazku z tym ?? czy w takim przypadku grozi mi rze
bede musiał jeszcze dopłacic 22% VAT?? przeciez to jawna niesprawiedliwość
??
Co o tym sądzicie ? Jak to moze wyglądac w rzeczywistości?
Nieco przerażony takimi wizjami
Pozdrawiam
Robert

1. Data: 2001-11-27 10:42:15

Temat: Re: Czy bedę musiał płacic 22%VAT za mieszkanie?
Od: "Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem w podobnej sytuacji, i tez sie zastanawiam jak to bedzie. Mam cicha
nadzieje ze wlasnie takich przypadkow ja nasze nie obejmie ten VAT, ale nie
mozna jeszcze dzis tego stwierdzic na pewno. W koncu prawo nie dziala wstecz
(umowy byly zawarte przed zmianami), ale mieszkania odbierzemy juz po
fakcie, czyli z nowymi przepisami.
Ja powoli zaczynam siwiec.
Krzysztof

1. Data: 2001-11-27 12:21:18

Od: s...@p...tpsa.pl (Jacek Szczech) szukaj wiadomości tego autora

Slyszalem w TV od Pola (UP), ze mialobyc
tak, ze tylko wydatki rzeczywiste >= 1.1.2002 beda objete watem
przy odbiorze mieszkania,
ale pojawila sie juz w internecie propozycja ustawy dot. waty, no i
niestety tam nie ma nic o tym. Mysle ze trzeba poczekac
az ustawa trafi do sejmu i trzymac kciuki za to, iz jakisz szwagier
ciotka itp, jakiegos posla bedzie mial ta sama sytuacje, co my i
posel zaproponuje odpowiednia poprawke.
i jezcze wiadomosc dobra i zla
- w propozycji ustawy pisze, ze nadplacone pieniadze (wat 15%)
nasze kochane panstwo moze zwrocic po pol roku od podpisania
aktu, tak wiec nowy kredycik......... :(
- gdzies slyszalem, ze ustawia mialaby dzialac dopiero od marca
(choc i tego nie ma w propozycji ustawy)

1. Data: 2001-11-27 12:41:46

Od: "Joanna" <dziabong1721@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik becia <o...@w...sobie.to> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9u00ea$vq6$...@s...atcom.net.pl...
> Jeśli spółdzielnia przekaże Ci mieszkanie w przyszłym roku, to ma
obowiązek
> doliczenia 22 proc. VAT. Jeśli brakuje Ci więc tzw. ostatecznego
> rozliczenia, to musisz się liczyć z tym, że możesz mieć VAT doliczony. Ale
> pogadaj ze s-lnią, może ma jakiś pomysł.

Chwila, chwila. A co z art. 6 pkt. 8 ustawy o VAT? Stoi tam jak byk, że w
przypadku jeżeli zapłaciło się ponad 50% wartości towaru lub usługi to
obowiązek podatkowy powstaje z chwilą przyjęcia zapłaty. Czyli, jeżeli
faktury vatowskie zostały już wystawione (w moim przypadku tak właśnie jest)
to z jakiej racji mam dopłacać jakiś vat? VAT zapłaciłam w momencie
wpłacenia ponad 50%. Co ma wspólnego moment przekazania mieszkania z fakturą
vatowską?
Na mój gust obowiązuje nas wymieniony wyżej artykuł. A prawo nie działa
wstecz. Taką odpowiedż uzyskałam na pl.soc.prawo.podatki od Orki.

Joanna

1. Data: 2001-11-27 12:46:20

Od: "becia" <o...@w...sobie.to> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-11-27 13:21:47

Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Nov 2001 13:41:46 +0100, "Joanna"
<dziabong1721@NO_SPAMgo2.pl> wklepal(a):

> [...]
>Na mój gust obowiązuje nas wymieniony wyżej artykuł. A prawo nie działa
>wstecz. Taką odpowiedż uzyskałam na pl.soc.prawo.podatki od Orki.

Czyli do zalapania sie na w/w artykul wystarczy wplacic w firmie za
dany produkt ponad 50% wartosci. Ale jak to nalezy miec
udokumentowane? Kwit z wysokoscia zadatku badz zaliczki chyba nie
wystarczy, rachunek na calosc nie bedzie opiewal bo musialoby na nim
byc okreslone kiedy bedzie reszta splaty (moze jest cos takiego
praktykowane?), rachunek na te kwote pow 50% tez raczej nie urzadza bo
reszta byla by na drugim rachunku i juz z wyzszym Vatem.
Moze mi to ktos wyjasnic?

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2001-11-27 13:33:51

Od: "Joanna" <dziabong1721@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dlugi <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:u...@4...com..
.

> Czyli do zalapania sie na w/w artykul wystarczy wplacic w firmie za
> dany produkt ponad 50% wartosci. Ale jak to nalezy miec
> udokumentowane?
Mój developer wystawia faktury po każdej wpłacie. Zadnej innej faktury
wystawiał już nie będzie.

Joanna

1. Data: 2001-11-27 13:57:57

Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Nov 2001 14:33:51 +0100, "Joanna"
<dziabong1721@NO_SPAMgo2.pl> wklepal(a):

>Użytkownik Dlugi <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>napisał:u...@4...com.
..

>Mój developer wystawia faktury po każdej wpłacie. Zadnej innej faktury
>wystawiał już nie będzie.

Tzn ze zaplacilas juz 100% ?

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2001-11-27 15:21:20

Od: "Joanna" <dziabong1721@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dlugi <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:k...@4...com..
.

> Tzn ze zaplacilas juz 100% ?

Zapłaciłam ponad 90% i na taką sumę mam wystawione faktury vatowskie.
Poprostu na każdej fakturze jest napisane częściowa wpłata za mieszkanie.
Dowiedziałam się, że zadnych innych faktur developer wystawiał nie będzie.
Dostanę tylko rozliczenie końcowe. Z tego co udało mi się dowiedzieć, jeżeli
w tym roku wpłacę 100% to wyższa stawka VAT-u już mnie nie obejmie. Jeżeli
np te pozostałe prawie 10% wpłacałabym w przyszłym roku prawdopodobnie
dodano by mi do tych 10% 22% VAT. Ale nic przecież nie wiadomo.
Jeżeli natomiast w umowie ma się zapis, że cena może wzrosnąć ze względu na
jakieś tam wskaźniki GUS to tutaj już jest problem. Ja mam cenę stałą w
dolarach, więc żadne wskaźniki mnie nie obowiązują.
Należy poczekać i zobaczyć co tam te "mądre" głowy wymyślą.

Joanna

1. Data: 2001-11-27 21:09:14

Od: "becia" <o...@w...sobie.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to z jakiej racji mam dopłacać jakiś vat? VAT zapłaciłam w momencie
> wpłacenia ponad 50%. Co ma wspólnego moment przekazania mieszkania z
Dopłacasz VAT z tytułu ostatniej faktury czyli faktury za ostateczne
rozliczenie. To, ile zapłaciłaś do tej pory nie ma znaczenia, bo od tamtej
kwoty VAT-u nie masz doliczanego. Czyli, jeżeli ostatnia faktura opiewa na 3
tys. zł, bo w ostatnim momencie spółdzielnia posiała trawkę, a Ty za to
jeszcze nie zapłaciłaś, to od tej kwoty VAT płacisz.

czesciowe kladzenie podlogi
Pytanie nietypowe
aardom
USŁUGI --- HYDRAULIKA