Czy chcemy komunizmu i marksizmu w Polsce?

1. Data: 2016-01-19 19:49:54

Temat: Czy chcemy komunizmu i marksizmu w Polsce?
Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Marksizm kulturowy rozwija się teraz w Polsce - spotkanie ze Stanisławem Srokowskim
pt.: "Czy komunizm się skończył?"

"W dniu 12 stycznia 2016 r. w Klubie Muzyki i Literatury we Wrocławiu miało miejsce
na spotkanie ze Stanisławem Srokowskim, które opatrzono tytułem-pytaniem "Czy
komunizm się skończył?". Stanisław Srokowski to pisarz, poeta, prozaik, dramaturg,
krytyk literacki i publicysta. Pochodzi z dawnych kresów Rzeczpospolitej, z okolic
Podhajec w woj. Tarnopol. Po 1945 roku przeniósł się do Mieszkowic na Pomorzu
Zachodnim, lecz w latach 60-tych zamieszkał we Wrocławiu Tam pracował jako
dziennikarza. W okresie stanu wojennego był represjonowany, działał w "Solidarności
Walczącej". W latach 1990-1993 był wykładowcą Uniwersytetu Wrocławskiego, lecz
wkrótce powrócił do zawodu dziennikarza. Jest twórcą i współtwórcą wielu lokalnych
stowarzyszeń: Związków Twórczych i Stowarzyszeń Naukowych we Wrocławiu, klubu
"Odrodzenie", stowarzyszenia kulturalnego polsko-ukraińskiej współpracy: "Biały
ptak", Towarzystwa Polsko-Greckiego, Instytutu Wincentego Witosa.

Podczas swojego wykładu, który wypływa z jego książki o "Spisek barbarzyńców" poddał
analizie obecną rzeczywistość, naród, wszystko co rozdziera Polaków. Uznał, że aby to
wszystko zrozumieć trzeba przyjąć że istnieje coś, co ma wpływ na poszczególne osoby.
Są to wielkie idee, które przepływają przez Rzeczpospolitą i zasysają, pochłaniają
umysły Polaków. Najważniejszą z idei, która ciągle krąży w Polsce i w Europie jest
idea komunizmu. I o problemie komunizmu jest właśnie ten wykład, w którym prelegent
starał się odpowiedzieć na pytanie - Czy komunizm jeszcze jest?. Czy się skończył 4
czerwca 1989 roku? Paradoksalnie wiele z elementów komunistycznych możemy
zaobserwować w strukturze Unii Europejskiej. Odbicie idei komunistycznych da się
teraz odnaleźć w kulturze, sztukach plastycznych i literaturze, w niszczeniu modelu
tradycyjnej rodziny, poprzez blokowanie wpływu historii itd. W konkluzji dziennikarz
zapytuje nas wszystkich czy chcemy komunizmu i marksizmu w Polsce?"

https://vimeo.com/152040100

2. Data: 2016-01-20 04:41:44

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie chcemy komunizmu i marksizm i nawet leninizmu i dlatego PiS musi wisiec, a jego
wyborcy przymusowa emigracja do Korei.

3. Data: 2016-01-20 08:14:28

Temat: Re: Czy chcemy komunizmu i marksizmu w Polsce?
Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-19 o 19:49, XL pisze:

> Marksizm kulturowy rozwija się teraz w Polsce - spotkanie ze Stanisławem Srokowskim
pt.: "Czy komunizm się skończył?"

Nacjonalizm i fanatyzm religijny rozwija się teraz w Polsce.

> [...]
> Najważniejszą z idei, która ciągle krąży w Polsce i w Europie jest idea komunizmu.

Koleś mocno śpi. Ideami, które krążą po Europie i w tej chwili
najbardziej zagrażają ludziom to nacjonalizm, faszyzm i fanatyzm
religijny. Komunizm jest na ostatnim miejscu.

> W konkluzji dziennikarz zapytuje nas wszystkich czy chcemy komunizmu i marksizmu w
Polsce?"

A ja pytam, czy chcemy nacjonalizmu, faszyzmu i fanatyzmu religijnego w
Polsce?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

4. Data: 2016-01-20 08:31:14

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 stycznia 2016 08:14:21 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
> religijny. Komunizm jest na ostatnim miejscu.

> A ja pytam, czy chcemy nacjonalizmu, faszyzmu i fanatyzmu religijnego w

Jesteś naiwny, bo to nie są narodowcy tylko bolszewicy. Może jesteś za młody i nie
pamięta czegoś takiego jak ORMO, rekrutowane głównie z wsioka, za kilogram kiełbasy,
dwa litry wódki, podstawiane autobusami, latali z pałami za studentami, przerywali
wykłady, wyzywali wykładowców od zdrajców...itd . Może nie pamięta autor co
krzyczeli.....niebieskie ptaki....czyli obecne ....lemingi. Ani zachowania nie
zmienili, ani chaseł, tylko podbarwili.
Ich tatusie takie wychowanie im dali, że co inne od jedynie słusznej prawdy, to
trzeba lać pałą. Tym samym jak typowa totalitarna swołocz, homosovietikusy,
nienawidzą każdej inność, jak homo czy różnorodności w zdaniach, bo musi być
kolektywnie, ten kolektyw chcą narzucić innym, aby kolektyw był jednomyślny, szary
tłum jak za komuny. A my za komuny bardzo tęskniliśmy za orginałami, bo tego nie
było. Jak ludziki nabrali osobistego kolorytu, bolszewia kolektywna zawyła...gdzie
nasi przodownicy, chaos, przerażajaca wolność, zboczenia...., dla małego umysły
prostaka to za dużo, szczególnie sprofilowanego po bolszewicku. Jednak nie piętnuje
nazywania ich nazistami, bo między narodowym socjalizmem a komunizmem nie ma wielkiej
różnicy, to zawsze bandyci. Chodzi mi o to że naiwnie dajesz nabierać się , na obłudę
Pisowców i narodowców, bo jest to beton komuszy, przywraca PZPR i obłudnie krzyczy
precz z komuną. Nawet na panienki małoletnie, krzyczy, wyje tam gdzie jest wolność,
bo zniewolony bolszewicki umysł panicznie boi się wolność, dlatego też ten skowyt jak
za komuny i na zachód i Unie.

5. Data: 2016-01-20 10:18:03

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał w wiadomości

> Nacjonalizm i fanatyzm religijny rozwija się teraz w Polsce.
Wprawdzie nie zauważyłem rozwoju w Polsce fanatyzmu religijnego- może (jak
twierdzą niektórzy) jak na wiosnę ruszy nowa fala muzułmanow, i przejdzie
nasze granice- to będziemy go mieć pod dostatkiem. Skoro Ty widzisz- to
proszę przykłady. Jesli chodzi o nacjonalizm- to co złego w nacjonalizmie?
Nacjonalizm jest na podobieństwo matki, która dba o swoje dzieci jak może
najlepiej- inne jej po prostu nie interesują. Co w tym złego?

> Koleś mocno śpi. Ideami, które krążą po Europie i w tej chwili najbardziej
> zagrażają ludziom to nacjonalizm, faszyzm i fanatyzm religijny. Komunizm
> jest na ostatnim miejscu.
Nie wiem jak nacjonalizm zagraża Europie. Jak każdy naród będzie dbać o
siebie- to wszyscy powinni być zadowoleni. Zagraża nam komunizm- który w
wersji gramscistowskiej jest w ofensywie od 1968 roku. Natomiast zgadzam
się, że szaleje wręcz w Europie fanatyzm religijny- niesiony przez
muzułmanów. Panoszy się też faszyzm- choć w formie zmutowanej troche jako
korporacjonizm.

> A ja pytam, czy chcemy nacjonalizmu, faszyzmu i fanatyzmu religijnego w
> Polsce?

Nacjonalizmu oczywiście tak. Reszta- jasne, że nie.

Powrotu do zdrowia życzę.

--

Chiron

6. Data: 2016-01-20 10:43:41

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nacjonalizm - Niemcy Adolfa Hitlera, Chiron nie widzi nic złego.
Fanatyzm katolicki - miliony ofiar, Chiron nie widzi nic złego.
Fanatyzm katolicki w Polsce, targowica, uwstecznienie Polski, jedna z głównych
przyczyn rozbiorów, Chiron nie widzi nic złego.
Współpraca kościoła z zaborcami, by Polska była pod zaborami, Chiron nie widzi nic
złego.
Fanatyzm katolicki we współczesnej Polsce, przykładowo, milion polaków nie może mieć
dzieci, bo dewianci w sutannach mają obsesje seksualne, ale wszystko jest wporządku.
Szczególnie wtenczas gdy ogromne kwoty zamiast na rzeczy publicznego urzytku ladują w
kabzie bogatego Watykanu, Chiron nie widzi problemu.
******
Za to Chiron dostrzega problem zażydzania, bardzo powszechny to problem, szczególnie
że są to osobnicy urojeni.
Za to Chiron dostrzega problem Islamu zwłaszcza że są tu w Polsce problemem urojonym,
ale już zezowata obłuda nie widzi, ekstermizmu prawicowego gdzie mamy pobicia dzieci,
podpalane mieszkania, bitych obcokrajowców na ulicach, przez oczywiście
nacjonalistów, u których Chiron nie widzi problemu.

7. Data: 2016-01-20 23:46:08

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Srokowskim pt.: "Czy komunizm się skończył?"

> Nacjonalizm i fanatyzm religijny rozwija się teraz w Polsce.

Dla takich jak ty KAŻDY objaw religijności w społeczeństwie to "fanatyzm religijny" -
tylko czerwony radzicki komunizm nim nie byłby dla ciebie :->

8. Data: 2016-01-21 00:54:57

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-20 o 10:18, Chiron pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w
> wiadomości news:569f33cb$0$699$65785112@news.neostrada.pl...

> Wprawdzie nie zauważyłem rozwoju w Polsce fanatyzmu religijnego

Heloł! No bez jaj :)
To do kabaretu:
http://wyborcza.pl/1,75478,19233998,w-internecie-mod
la-sie-politykow-pis-zachecamy-do-modlitewnej.html?d
isableRedirects=true
A to na poważnie:
religia w szkołach teoretycznie neutralnych światopoglądowo, symbole
religijne w urzędach, treści głoszone w radiu dyrektora, jakieś
miesięcznice czy coś tam pod krzyżami, transmisje mszy i innych
obrządków religijnych w TV publicznej, grabież majątku narodowego przez
instytucje kościelne przy pomocy eufemistycznie zwanej Komisji
Majątkowej, kapelani niemalże w każdym plutonie (też opłacani z
budżetu), święcenie niemalże każdej studzienki kanalizacyjnej...

Zaraz ktoś się oburzy (i słusznie), że przecież to jest wałkowane non
stop, od lat...

A Ty piszesz, że nie zauważyłeś? No proszę Cię...
Czytnik Ci posty filtruje? Przeglądarka się popsuła? Radio i TV
przestało Ci działać? Gazet też nie czytasz?

Napisz wprost, że chcesz sobie pożartować to się dostosuję.

> - może
> (jak twierdzą niektórzy) jak na wiosnę ruszy nowa fala muzułmanow, i
> przejdzie nasze granice- to będziemy go mieć pod dostatkiem.

Oj tam. Po prostu wezmą to, co sami religianci dali. Gotowe rozwiązania
prawne i majątek. Im więcej dają kościołom teraz, tym więcej wezmą jak
przyjdą inni. Proste jak budowa cepa, a dla religiantów nie do ogarnięcia :)

> Skoro Ty
> widzisz- to proszę przykłady.

j/w

> Jesli chodzi o nacjonalizm- to co złego w
> nacjonalizmie?

Wszystko.
Wystarczy zajrzeć do podręcznika historii i zainteresować się, co
jeszcze jest główną przyczyną wyrzynania się ludzi na świecie (również
współcześnie), oprócz kasy (ropy) i religii.

> Nacjonalizm jest na podobieństwo matki, która dba o swoje
> dzieci jak może najlepiej- inne jej po prostu nie interesują.

I te inne wykopuje z gniazda. Jak ma dobry humor, bo jak zły, to
zwyczajnie obcina główki.

> Co w tym
> złego?

Wszystko.
Już pisałem. Zajrzyj do podręcznika historii.

Najpierw się tłukli między wsiami, bo on z innej wsi. Potem te wsie
stały się miastem i tłukli się między miastami - bo on z innego miasta.
Potem powstały państwa i tłukli się (i tłuką się) między państwami, bo
on z innego państwa... debile.
To tak w telegraficznym skrócie.

Nacjonaliści mają krótką pamięć... i wniosków wyciągać nie potrafią.
Teraz państwa się łączą w większe struktury, a nacjonaliści klapy na
oczach i dalej plują na sąsiadów.
Dla nacjonalistów każdy, do kogo trzeba jechać dłużej niż jeden dzień
dyliżansem, to wróg.
Za kilkadziesiąt/set lat perspektywa się zmieni na godzinę lotu, ale to
taka mentalność - muszą mieć wroga.
A ile wstydu będzie jak w kosmitów kamieniami będą rzucać, gdy w końcu
spotkamy się z obcą cywilizacją... :)

> Nie wiem jak nacjonalizm zagraża Europie.

:)
Tak samo jak zagrażał od wielu pokoleń. Na razie niewiele się zmieniło,
wystarczy posłuchać wystąpień kilku oszołomów w parlamencie europejskim.

> Jak każdy naród będzie dbać o
> siebie- to wszyscy powinni być zadowoleni.

Żyjąc w państwach otoczonych drutem kolczastym pod napięciem. I polem
minowym.

> Zagraża nam komunizm- który w
> wersji gramscistowskiej

Jakiej?

> jest w ofensywie od 1968 roku. Natomiast zgadzam
> się, że szaleje wręcz w Europie fanatyzm religijny- niesiony przez
> muzułmanów.

Swego nie znacie, cudze chwalicie :)

> Panoszy się też faszyzm- choć w formie zmutowanej troche
> jako korporacjonizm.

Jakoś nie chce mi się spierać o to, który obóz koncentracyjny jest mniej
gorszy... Komunistyczny czy faszystowski. Szkoda mi czasu na jałowe
dyskusje.

> Nacjonalizmu oczywiście tak.

Spróbuj mnie przekonać do nacjonalizmu.
Napisz coś pozytywnego, jakieś konkrety. Coś, dzięki czemu mógłbym
zobaczyć dobre strony.

Pozdrawiam
Piotr

9. Data: 2016-01-21 01:06:58

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-20 o 23:46, XL pisze:

Srokowskim pt.: "Czy komunizm się skończył?"

> Dla takich jak ty

Czyli jakich?

> KAŻDY objaw religijności w społeczeństwie to "fanatyzm religijny"

Nie każdy. Masz urojenia.

> - tylko czerwony radzicki komunizm nim nie byłby dla ciebie :->

PiS to stan umysłu...
Właśnie dzięki takim (w słowniku człowieka kulturalnego nie ma
wystarczająco obelżywych słów żeby to nazwać) sugestiom, normalni ludzie
wykrywają wyznawcę PiSu z odległości wielu kilometrów.
Musisz zostawić za sobą smród, bo inaczej nie zaśniesz.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

PS.
Jak wiedzę, o tym, że wrzuciłaś mnie do filtra również kłamałaś.
PiS to stan umysłu...

10. Data: 2016-01-21 04:56:33

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kviat
> [...]

To do kabaretu:
http://wyborcza.pl/1,75478,19233998,w-internecie-mod
la-sie-politykow-pis-zachecamy-do-modlitewnej.html?d

Wcalnie nie do kabaretu, bo tu masz Stalinizm, do Stalina też się modli, to dziwisz
się że teraz do Pis się modlą przecież to bolszewizm

http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,19
507037,staniszkis-o-rzadach-pis-bolszewizm-infantyln
y-autorytaryzm.html

Mnie uderzyło Jarosław polskę zbaw, odrazu skojarzyłem to z tymi co do Stalina się
modli, dlatego Norman Davis okrela Pis sektą polityczną tak jak religiopodobny
komunizm.

Czy sąd najwyższy unieważni wybory..
To nie jest zbieg okoliczności
Słońce ludzkości