Czy da sie postawic domek za 50k ?

1. Data: 2007-02-11 21:09:52

Temat: Czy da sie postawic domek za 50k ?
Od: "Mariusz Ostrowski" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nie do końca jestem pewnien czy to odpowiednia grupa,
ale nie przychodzi mi teraz lepszy pomysł, więc u Was
szukam pomocy.
Otóż mojej mamie spalił się dom, kompletnie.
Ubezpieczony był nędznie, więc z PZU wpłynęły grosze
(może na fundament styknie). Ze zrzutek dobrych ludzi,
pożyczek itp, może przy dobrych wiatrach uda się uzbierać
te 50 tys. Działka oczywiście już jest, siła robocza oraz
fachowa jak na razie oferuje się do pomocy za darmo,
więc pozostają koszty planu, materiałów i wszelkich opłat
przyłączeniowych/administracyjnych/innych.
I tu pytanie: czy da się postawić mały domek za te pieniądze,
już do zamieszkania (tzn. z ogrzewaniem, minimalnym
wykończeniem i niezbędnym urządzeniem)?
Optymalny byłby z jak najmniejszym metrażem (koszt budowy
oraz utrzymania), ale też pozwalający pomieszkać kilku osobom
więcej, właściwie co weekend - czyli np. pokój dzienny z kuchnią
+ 2 minisypialnie + łazienka + kotłownia.
Garaż, wiata, pomieszczenie gospodarcze całkowicie zbędne.
Jeśli to wogóle realne, to gdzie szukać takich projektów?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Mariusz

2. Data: 2007-02-11 22:12:35

Temat: Re: Czy da sie postawic domek za 50k ?
Od: "K-rol" <k...@p...pl.remove> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Ostrowski" napisał ...
> [...]
> Garaż, wiata, pomieszczenie gospodarcze całkowicie zbędne.
> Jeśli to wogóle realne, to gdzie szukać takich projektów?

Nie wiem czy 50 tysięcy wystarczy, wydaje mi się że będzie trudno. Być może,
któryś z producentów materiałów budowlanych zechce wspomóc.

Jeśli chodzi o projekt przyjrzyj się ofercie na stronie www.archeton.pl,
jeśli coś Ci się spodoba napisz o swojej sytuacji do biura obsługi. Znam
przypadek zakupu projektu w tej firmie za złotówkę po podobnym zdarzeniu
losowym. Zaoszczędzisz przynajmniej na kosztach projektu.

Pozdrawiam i życzę powodzenia

K-rol

3. Data: 2007-02-11 23:27:35

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K-rol" <k...@p...pl.remove> napisał

> Nie wiem czy 50 tysięcy wystarczy, wydaje mi się że będzie trudno.

Niestety to niemożliwe, a nie trudne.

Protz

4. Data: 2007-02-11 23:34:53

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Ostrowski" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> nie do końca jestem pewnien czy to odpowiednia grupa,
> ale nie przychodzi mi teraz lepszy pomysł, więc u Was
> szukam pomocy.

pl.misc.budowanie
A jaki rejon Polski?

5. Data: 2007-02-12 09:24:59

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 11, 10:09 pm, "Mariusz Ostrowski" <c...@b...pl> wrote:
> [...]

> I tu pytanie: czy da się postawić mały domek za te pieniądze,
> już do zamieszkania (tzn. z ogrzewaniem, minimalnym

IMO w centrum polski się nie da.

--
ZZ@private

6. Data: 2007-02-12 10:36:56

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Ostrowski wrote:

> Jeśli to wogóle realne, to gdzie szukać takich projektów?

Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to przeniesienie starej chałupy
z bali: http://www.muratordom.pl/6316_2304.htm

Zakładając, że da się taki domek kupić i przenieść w cenie ~10 kzł,
lekki fundament będzie kosztować drugie tyle, nowe pokrycie dachu
blachą kolejne 10 kzł, to za pozostałe 20 kzł może da się wykonać
skromną instalację elektryczną i wodną na parterze, wstawić kominek
do ogrzewania, postawić kilka ścianek działowych i zamieszkać.

T.

7. Data: 2007-02-12 11:41:50

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 12, 11:36 am, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]
> blachą kolejne 10 kzł, to za pozostałe 20 kzł może da się wykonać
> skromną instalację elektryczną i wodną na parterze,

Dotąd brzmialo ciekawie i pomysłowo.

> wstawić kominek
> do ogrzewania,

Starszej pani? Sadysta.

--
ZZ@private

8. Data: 2007-02-12 12:45:34

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ wrote:

> Starszej pani? Sadysta.

Wolałbyś, żeby starsza pani zamarzła zimą? ;-) To może być trochę
niewygodne rozwiązanie, ale za to najtańsze w eksploatacji,
zwłaszcza jeśli syn zorganizuje i porąbie drewno na opał.
Przyzwoity wkład kominkowy z obudową można kupić już za ~2,5 kzł,
każdy inny system ogrzewania będzie na starcie znacznie
droższy. Drewniany dom nie akumuluje ciepła i do szybkiego
nagrzania powietrza w pomieszczeniach można użyć elektrycznego
termowentylatorka.

T.

9. Data: 2007-02-12 13:19:35

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 12, 1:45 pm, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> Wolałbyś, żeby starsza pani zamarzła zimą? ;-)

No właśnie bym niechciał.

> [...]
> każdy inny system ogrzewania będzie na starcie znacznie
> droższy. Drewniany dom nie akumuluje ciepła

Wkład kominkowy też nie akumuluje ciepła, i jeśli dom ciepła
wystarczająco nie zatrzyma to noc będzie krótka.
Może piec węglowy?

--
ZZ@private

10. Data: 2007-02-12 14:02:02

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ wrote:

> Wkład kominkowy też nie akumuluje ciepła, i jeśli dom ciepła
> wystarczająco nie zatrzyma to noc będzie krótka.

Przy załadowaniu wkładu do pełna i przymknięciu dopływu powietrza można
uzyskać czas palenia rzędu 8-10 godzin. Dodatkowo można zastanowić się
nad takim wykonaniem obudowy wkładu, żeby była jak najbardziej masywna
(np. wymurowana z kamieni) i utrzymywała ciepło jeszcze przez kilka
godzin po wygaśnięciu ognia. Wskazane byłoby też doprowadzenie
powietrza do paleniska z zewnątrz, żeby nie wychładzać niepotrzebnie
wnętrza domu.

> Może piec węglowy?

Piec, instalacja CO, pompa i grzejniki na pewno wyjdą drożej i też
trzeba będzie regularnie dokładać paliwo. A może elektryczna
podłogówka? Wtedy dom musi być dobrze ocieplony, mieć szczelne
okna i wskazane jest z 15 cm styropianu pod wylewką, w której
będą kable grzejne, no i dobrze jest mieć drugą taryfę. Za to
starsza pani będzie mieć komfort, w domu ciepło, a piec dymi
w elektrowni 100 km dalej ;-). Koszty podłogówki przy ogrzewanej
powierzchni ~50 m2 będą porównywalne z tanim kominkiem.

T.

spam mam dom do sprzedania w Kiekrzu koło Poznania
Warszawa - Kompleksowe remonty domów i mieszkań
Stereo 3D photography capture stereoscopic still and motion images
lodówka samsung RL44QEUS
Lampa biurkowa - czy może być świetlówka kompaktowa ?