Czy hortensja już ma prawo więdnąć?

21. Data: 2007-10-17 16:21:41

Temat: Re: Czy hortensja już ma prawo więdnąć?
Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Oct 2007 11:35:51 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> Jestem w kłótliwym nastroju :) Znów nie wiemy, GDZIE ta hortensja. Melduję,
> że moje na Górnym Sląsku na mróz wrażliwe nie są:P

Faktycznie, czepiacie się kol.Kulesz. W wątku o okrywaniu (w którym
zabierałaś również głos;P) medea pisała jaki rejon i jaka hortensja:)
Skleroze to ginkusiem a zgryźliwość?

Pozdrawiam,
Marta

22. Data: 2007-10-17 16:28:33

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Oct 2007 17:53:59 +0200, Katarzyna Tkaczyk napisał(a):

> Tylko w teorii :))

O, w końcu ktoś to napisał.
Na przykład paniculata znacznie ładniejsza jest gdy ma więcej światła,
arborescens w cieniu wyciąga się i potwornie pokłada, kwiaty mniejsze
słabiej kwitnie. Hortensje przede wszystkim potrzebują wody, zwłaszcza te o
dużych liściach jak macrophylla, serrata czy arborecsens. Chwilowy brak
wody najwyżej może doprowadzić do lekkiego oklapnięcia liści, po podlaniu
roślina wraca do formy. Wbrew teoriom mam H.paniculata 'Tardiva' na dość
suchym miejscu i jest jedną z moich najładniejszych hortensji. I chyba
najlepiej właśnie paniculata suszę znosi.

Pozdrawiam,
Marta

23. Data: 2007-10-17 17:01:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk pisze:

> Jeśli sadziłaś ją w tym roku, wyjęłaś z doniczki i nic nie zrobiłaś z
> bryłą korzeniową, to bardzo możliwe, ze po prostu przywiędła. Korzenie
> nie przerosły torfu i roślinka zachowuje się tak jakby nadal rosła w
> doniczce, bryła szybko przesycha i hortensja więdnie.

Mocno podlałam (właściwie zalałam) w doniczce przed posadzeniem, jak
radzili na etykiecie. Potem wykopałam dużo większy dołek i zasypałam
torfem dookoła i wsadziłam.

Pozdrawiam
Ewa

24. Data: 2007-10-17 18:14:45

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Oct 2007 19:01:52 +0200, medea napisał(a):

> zasypałam
> torfem dookoła i wsadziłam.

I tu chyba jest pies pogrzebany... Nie sadzi się roślin w torfie:(

Pozdrawiam,
Marta

25. Data: 2007-10-17 18:52:33

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra pisze:

> I tu chyba jest pies pogrzebany... Nie sadzi się roślin w torfie:(

Oj przepraszam, to było specjalne podłoże pod hortensje i rododendrony
firmy POKON. Sadziłam w pierwszej połowie września i do tej pory
świetnie się trzymała, teraz tak lekko przyklapła od góry.

Pozdrawiam
Ewa

26. Data: 2007-10-17 19:01:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

Melduję,

> Faktycznie, czepiacie się kol.Kulesz. W wątku o okrywaniu (w którym
> zabierałaś również głos;P) medea pisała jaki rejon i jaka hortensja:)
> Skleroze to ginkusiem a zgryźliwość?

Na zgryźliwość tylko nalewka, jeszcze nie dojrzała, a ginkusie tradycyjnie
miały 2 cm przyrostu w tym roku. Nic mi już nie pomoże :(

Pozdrawiam, Basia.

27. Data: 2007-10-17 19:16:59

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Oct 2007 21:01:09 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> Na zgryźliwość tylko nalewka, jeszcze nie dojrzała, a ginkusie tradycyjnie
> miały 2 cm przyrostu w tym roku. Nic mi już nie pomoże :(

To posadź jeszcze jakieś cebule albo co... Zlikwiduj kawałek trawnika,
przesadź kalinę:) To zawsze poprawia nastrój:) Może nie tak jak nalewaka
ale zawsze coś;)

Pozdrawiam,
Marta

28. Data: 2007-10-17 20:08:33

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Oj przepraszam, to było specjalne podłoże pod hortensje i rododendrony
> firmy POKON. Sadziłam w pierwszej połowie września i do tej pory
> świetnie się trzymała, teraz tak lekko przyklapła od góry.

A czy korzenie oplatały bryłę? Pewnie tak, i zapewne ich nie rozluźniłaś.
Podobnie z tym podłożem, można dać pod spód ale bez ziemii się nie obędzie.
pozdr. Jerzy

29. Data: 2007-10-18 08:31:14

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote:

> Tylko w teorii :))

Nie powiem tego moim, jeszcze każą się przesadzić :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

30. Data: 2007-10-18 11:14:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hortensje przede wszystkim potrzebują wody, zwłaszcza te o
> dużych liściach jak macrophylla, serrata czy arborecsens.

Macrophylla i serrata tak. Ale arborescens rośnie u mnie na wybitnie suchym,
wręcz ekstremalnie suchym miejscu - i nieźle daje sobie radę. Choć IMO
paniculata jest jeszcze odporniejsza:)

Pozdrawiam, Basia.

Re: POTRENUJMY RAZEM...
Jujuba