Czy "idziemy" w dobrą stronę ?

21. Data: 2008-03-06 20:17:31

Temat: Re: Czy "idziemy" w dobrą stronę ?
Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com>

> Katolicka część Niemiec, Szwajcarii, w Irlandii katolicyzm ma się świetnie,
Hiszpania- mimo
> działalności Zappaterro:-), Portugalia, Włochy, Słowacja, Chorwacja- coś
przeoczyłem? Afryka-
> Kongo, Nigeria, Wybrzeże Kości Słoniowej- musiał bym sprawdzić dalej, ale sam
możesz:-)

Katolicka część Niemiec ?
Chyba masz na myśli kilka wiosk w Bawari ?
Z 45 000 ksieży w 1961 r. pozostało około 11 200 i stale ubywa.
Niemcy przechodzą na protestantyzmi ateizm.
Ich nie stać na utrzymywanie nieproduktywnego kleru.
Słowacja też mówisz ? Bardzo ciekawe.
To ilu naliczyłeś tych katolikow rzymskich w Europie ?
30 mln ? A może 40 ?

> Ani nie jestem księdzem- jak pisałem. Alkohol- czasem, w dobrym towarzystwie-
zawsze mam w domu,
> często ten sam latami:-). Napisałaś tak, bo chciałaś mi "dokopać"? Dlatego, że
wyraziłem
> przekonanie, że protestantyzm upada? Czy jakbym napisał, że to typowa odpowiedź
pastorki-
> feministki zaślubionej ze swoją najlepszą koleżanką- to uznała byś to za argument w
dyskusji?

Jeżeli nie jesteś księdzem to współczuję tym bardziej.
Takie poglądy jak wyżej głosisz za darmo ?
Zresztą nie wierzę. Masz mentalność silnie "tłamszonej bezwolnej
marionetki". Nie chcę obrazić, ale podkreślić w ten sposób charakter
wymagający opieki "mamusi".
Wielu ludzi w Polsce jest wierzących, ale chyba nie
ma już takich, którzy by na poważnie brali nauki Kościoła.
Nie należy bowiem liczyć tych co na pytanie o wyznanie odpowiedzą
- katolik. Również nie tych co chodzą do kościoła.
Policz tych co się przynajmniej raz w miesiącu spowiadają i
biorą na serio "mnóżcie się na chwałę Pana".
Eliza E.

22. Data: 2008-03-06 21:08:18

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tor_pan" <o...@m...org> napisał w wiadomości
> [...]
> Ich nie stać na utrzymywanie nieproduktywnego kleru.
> Słowacja też mówisz ? Bardzo ciekawe.
> To ilu naliczyłeś tych katolikow rzymskich w Europie ?

Czyli mamy: 11200 księży w Niemczech (jak na kilka bawarskich wioesek-
całkiem sporo).Za wiki: 31% katolikówi tyluż protestantów- czyli w samych
Niemczech 25,5 miliona ludzi wyznania rzymsko-katolickiego. Irlandia,
katolicka część Szwajcarii, Chorwacja, Słowacja w małym stopniu, Hiszpania,
Portugalia, Włochy. Do tego w innych krajach też trochę się zbierze.Taka
Litwa. Mała Malta i Lichtenstein z religią państwową- to też trochę ludzi.
No i we Francji też się jeszcze paru ludzi do katolicyzmu przyznaje.No to
jak wygląda te Twoje "może 40"? Ponadto- jak podaje wiki- 1,8 mld wiernych
na świecie czyni rzymski katolicyzm pierwszą pod względem liczby wyznawców.
Może masz ochotę na uczciwą dyskusję?

> Jeżeli nie jesteś księdzem to współczuję tym bardziej.
> Takie poglądy jak wyżej głosisz za darmo ?
znaczy się- jakie?

> Zresztą nie wierzę. Masz mentalność silnie "tłamszonej bezwolnej
> marionetki". Nie chcę obrazić, ale podkreślić w ten sposób charakter
> wymagający opieki "mamusi".
Szybka jesteś, nie ma co. I- jak mi się wydaje- we własnym mniemaniu także
nieomylna?:-)

> Wielu ludzi w Polsce jest wierzących, ale chyba nie
> ma już takich, którzy by na poważnie brali nauki Kościoła.
Chodzisz po innych ulicach? Znasz inną Polskę?

> Nie należy bowiem liczyć tych co na pytanie o wyznanie odpowiedzą
> - katolik. Również nie tych co chodzą do kościoła.
A dlaczego nie?

> Policz tych co się przynajmniej raz w miesiącu spowiadają i
> biorą na serio "mnóżcie się na chwałę Pana".
A skąd wzięłaś przymus comiesięcznej spowiedzi? Albo niby dlaczego za
katolika uznać tylko takiego, co się mnoży na chwałę Pana? Może za
protestanta uznać tylko mieszkańca okolic Sulejówka? Czemu nie- kryterium
podobne? Obserwuję mniejszości religijne w Polsce- i często wykazują one
poprzez swoich przedstawicieli tendencje do odreagowania na katolikach
prawdziwych czy rzekomych krzywd. Tak ja się czuję po tej naszej dyskusji,
którą zaczęło pozbawione jakichkolwiek podtekstów czy emocji stwierdzenie o
upadku protestantyzmu w Europie i jego przyczynie. Czemu przecież nawet nie
zaprzeczyłaś -nie odniosłaś się do tego, co napisałem o Holandii czy innych
krajach protestanckich. A Ty- ruszyłaś do ataku na mnie inwektywami starając
się zastąpić jakieś argumenty. no cóż- bywa, niestety.
pozdrawiam

Chiron

23. Data: 2008-03-06 21:43:20

Od: "Eliza E." <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> A dlaczego nie?

Bowiem katolikiem jest ten co wierzy w św.Kościół,Trójcę
i spełnia szereg wymogów formalnych.
Nie jest katolikiem ten kto kwestionuje wyznanie wiary i
nie stosuje się do nauk Koscioła.

> A skąd wzięłaś przymus comiesięcznej spowiedzi? Albo niby dlaczego za
> katolika uznać tylko takiego, co się mnoży na chwałę Pana?

Taka naucza Kościół(z nauk przedmałżeńskich).

> [...]
> krajach protestanckich. A Ty- ruszyłaś do ataku na mnie inwektywami starając
> się zastąpić jakieś argumenty. no cóż- bywa, niestety.

Tak jest mi trochę przykro. Ale nie należy opowiadać bzdur.
Jeżeli nie masz wiedzy nie mów. Masz ją - to nie oszukuj.
Protestantyzm rośnie w wyznawców. Kościołowi ich ubywa.
I w Europie i w Am.Poł. Jak jest w Afryce nie wiem być może tam
ich przybywa.
Nie jestem protestantką nie mam powodu ich reklamować.
Nie lubię tylko demagogii bez pokrycia i taniej reklamy Kościoła
u osoby która jak twierdzi nie jest przedstawicielem kleru.
Kościół nie spełnia podstawowych wymogów etyczno-moralnych
cywilizowanego kraju współczesnej Europy.
Więc nie przetrwa.
Nie zaprzeczyłam informacjom o Holandii, bo nie mam wiarygodnych
danych na ten temat. Ale w moim środowisku (ASP) nie znam nikogo
kto byłby katolikiem. Owszem są tacy co chodzą do kościoła.
Ale chyba nie sądzisz, że ktoś traktuje serio nauki o zakazie
antykoncepcji, obowiązku spowiadania się czy grzeszności erotyki ?
Ja swoje dzieci kiedyś na pewno wychowam na sympatyków katolicyzmu
ale niewierzących. Ślubu też nie wezmę w kościele choć w nim czasami
bywam. Jestem w wiec katoliczką czy nie ?
Eliza E.

24. Data: 2008-03-06 23:01:35

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może przestaniecie się bezsensownie naparzać ?

Według Biblii kościołem Jazusą są....ludzie, a nie organizacje. Więc chyba
wszystko jedno czy to kościól katolicki, czy protestancki, czy też
starowiercy......
Naprawdę musicie udowadniać na siłę wyzszość świąt BN nad świętami WN?
Chyba, że się dobrze bawicie, to nie przeszkadzam.

Ale marne wystawiacie sobie swiadectwo - i to juz jest calkowicie moja,
prywatna opinia.

M.

25. Data: 2008-03-06 23:03:54

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chironie naprawdę jest duża różnica pomiędzy wiarą, czyli tym co się dzieje
pomiędzy Bogiem i Człowiekiem prywatnie, a organizacjami, czyli kościołami
(katolickim, protestanckim itd)....

Nie mieszałabym tych dwóch pojęć.

M.

26. Data: 2008-03-06 23:21:18

Od: "ab.666" <t...@n...jest.adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chironku.... litości....

Przeciez jesteś facet, co ma wiedzę, sporo kultury i coś do powiedzenia.
Czy naprawdę musisz w przerwach między Twoimi normalnymi listami walić
propagandą rodem z toruńskiego ciemnogrodu?

Popatrz, odpiszę Ci znowu:

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości

> Brytyjscy anglikanie- bardzo się
> do papieża zbliżyli

Kłamstwo!
Ok. 50% się zblizyło z powodu sprzeciwu do wyswięcania gejów.
Ale drugie 50% się oddaliło.
To dokładnie tak samo jak ekumenizm wojtyłowski z Żydami.
50/50

> [...]
> Chorwacja- coś przeoczyłem? Afryka- Kongo, Nigeria, Wybrzeże Kości
> Słoniowej- musiał bym sprawdzić dalej, ale sam możesz:-)

Litości Chiron....
Dam jeden przykład.... Słowacja.
JPII na Słowacji; główny dziennik słowackiej TV poswięca Wojtyle 30 sekund,
a w tym samym dzienniku ponad 3 min. zajmuje relacja, jak strażacy
zdejmowali zwierzaka z drzewa.
Jakby nie polscy pielgrzymi, to na Słowacji witałoby papieża ze 100 Słowaków
z browarami w ręce..... co przyszli popatrzeć i pośmiać się z dziwowiska
starego aktorzyny z Polski.

A z Wyb. Kość. Słoniowej to już dałeś czadu/poweru na maksa....

> odpowiedź pastorki- feministki

Juz tak.... na rozluźnienie dyskusji....

Mam na stronie pastorkę-ewangeliczkę..... zobacz:
- czyż nie milsza buzia niz katolickich samców brzuchato-wieprzowatych?
tam jest sporo zdjęć/obrazków.... ale chyba znajdziesz właściwe?
http://legaba.6te.net/galeria2.htm

Przy okazji, jest tam też plakat z katolickiej Słowacji o wizycie Wojtyły.

Pozdrawiam Cię Chiron.
ab.

27. Data: 2008-03-06 23:30:33

Od: "ab.666" <t...@n...jest.adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> napisał w wiadomości

> LeGabo- czemu nie przyjmujesz do wiadomości, że nigdy w seminarium nie
> byłem?

Alez przyjmuję to do wiadomości!

Mało tego! Rozmawiam z Tobą, bo widzę, że starasz się gadać rozsądnie.... a
np. z sekciarzem Kolo, co łże w prawie każdym liście nie rozmawiam, bo
brzydzę się łgarstwem.

Ino.... naprawdę sprawiasz wrażenie gościa trąconego seminarium, albo belfra
po 20-stu latach pracy....

Tzn. czasem sprawiasz takie wrażenie - nie zawsze.

A uwierz mi, z klechami i belframi miałam/mam sporo do czynienia.... z
klechami teraz juz mniej, bo mój kumpel-klecha z LO wyjechał na jakąś misję
do Afryki i mi się trochę urwały kontakty brydżowe z około-radomskimi
plebaniami...

Nad czym bardzo boleję.... bo kontakty brydżowe z plebaniami były przez
dłuższy czas moim stałym dochodem finansowym.....

ab.
PS. Zabawne, że katolski wikary + satanistaka laveyowska ogrywa proboszczów
z kasy z tacowego od wiernych moherów.... prawda? he he he.... ale się
skończyło....
PS2......... pecunia non olet, nawet ta z plebanii

28. Data: 2008-03-06 23:58:33

Od: "Eliza E." <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar pisze:
> [...]
>
> Według Biblii kościołem Jazusą są....ludzie, a nie organizacje. Więc chyba
> wszystko jedno czy to kościól katolicki, czy protestancki, czy też

Według Biblii ?
Tam jest mowa o Kościele ? To jakaś ciekawostka.
Może miałaś na myśli katechizm ?
Ale to tylko dygresja, bo masz całkowitą rację.
Walka o wiernych i racje kościelne to przywilej kleru.
W końcu z tego żyją, gdyż wszyscy bogowie odmówili
utrzymywania kapłanów przy pomocy cudów.
Więc radzą sobie jak mogą i nie ma powodu by wyznawcy
szli w ich ślady walcząc między sobą.
Wracając do meritum tematu - nie wiem czy wiara przynosi
więcej pożytku, czy wręcz przeciwnie w społeczeństwie.
Jestem jednak za rozdziałem Kościoła (w sensie instytucji
zrzeszającej kapłanów) od państwa. Jednak religia powinna
być jakoś upowszechniana.W końcu nie naucza niczego złego.
Tu nie zgadzam się z moim ojcem.
Bez pewnych przywilejów katolicyzm upadnie i jestem przekonana,
że ma takiego mądrego który zdoła przewidzieć wszystkie tego skutki.
Tak więc rozdział jak najbardziej, ale delikatne poparcie
również.
Może nie w sensie zwolnienia z podatków i pozwolenia
na współrządzenie, ale jakaś promocję ideologii w mediach.

Eliza E.

29. Data: 2008-03-07 00:08:17

Od: "ab.666" <t...@n...jest.adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Według Biblii kościołem Jazusą są....ludzie, a nie organizacje.

Kochana Vilar.... tak, masz rację, wg. Biblii to są ludzie.... ale wg.
katolickiej mafii - kosciołem sa organizacje, mafie i dyktatury...

Kościół katolski ma tyle wspólnego z Biblia, co ja z islamistami.

ab.

30. Data: 2008-03-07 10:24:26

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eliza E." <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Nie jest katolikiem ten kto kwestionuje wyznanie wiary i
> nie stosuje się do nauk Koscioła.

> Taka naucza Kościół(z nauk przedmałżeńskich).

Nie posiadasz nawet podstawowej wiedzy- stąd pewno tyle inwektyw w twoich
wypowiedziach. Wystarczy np przeczytać przykazania kościelne- tam napisane
wyraźnie,ile razy KRK zaleca spowiedź (podpowiem: raz do roku). Czy
katolikiem jest człowiek gzeszny? Ależ oczywiście! Potrafisz podać źródło
swoich informacji, że nie jest?

> [...]
> Protestantyzm rośnie w wyznawców. Kościołowi ich ubywa.
> I w Europie i w Am.Poł. Jak jest w Afryce nie wiem być może tam
To podaj przykłady, gdzie protestantyzm w Europie rośnie w siłę. Podałem
Holandię jako przykład- bo tam teraz czynniki rządowe budzą się z ręką w
nocniku, że może by tak pod naporem islamu (PIERWSZE wyznanie w Holandii)
troszkę wspomóc różne kościoły chrześcijańskie- problem, że nie ma już
kogo... Podobnie rządy masońskiej Francji- najpierw wygrały wojnę, którą
wydały KRK a teraz coś tam pieprzą o przeciwdziałaniu islamowi- może tak
troszkę ten KRK wspomóc? Problem w tym, że w Europie ogólnie notuje się
spadający odsetek chrześcijan- i żaden z kościołów nie rośnie w siłę.

> Nie jestem protestantką nie mam powodu ich reklamować.
> Nie lubię tylko demagogii bez pokrycia i taniej reklamy Kościoła
> u osoby która jak twierdzi nie jest przedstawicielem kleru.
Jakiej reklamy? Czy potrafisz czytać ze zrozumieniem? Czy coś na mnie chcesz
odreagować?

> Kościół nie spełnia podstawowych wymogów etyczno-moralnych
> cywilizowanego kraju współczesnej Europy.
> Więc nie przetrwa.
Nie spełnia?! Bo zabrania zabijać- w tym nienarodzonych i bezbronnych- czyli
też eutanazji? No faktycznie- archaiczna instytucja:-). Przetrwa taki, który
zachęca do tego- prawda? Fakt- już kiedyś pisałem- protestanci przyjęli
zasadę odrzuconą przez KRK: nie chcecie wierzyć w to, co wam głosimy, to
będziemy głosić to, w co uwierzycie. To zasada dobra w handlu (może).
Kościoły protestanckie w ten sposób przyciągają ludzi, którzy chcą tylko żyć
wygodnie i nic ponadto (owszem- nie wszyscy). I to też powoduje ich upadek.

> [...]
> Ale chyba nie sądzisz, że ktoś traktuje serio nauki o zakazie
> antykoncepcji, obowiązku spowiadania się czy grzeszności erotyki ?
Tego nie wiesz, czy nikt nie jest katolikiem. Po tym, jak mnie
potraktowałaś- nie dziwię się, że wielu Ci tego nie powie po prostu.
Owszem, są tacy, co traktują nauki KRK poważnie. A studenci- to taka masa
ludzi, których w swej masie łatwo manipulować (zwołać gdzieś SMS, SMSami
namówić do głosowania na Donka i zabrania babci dowodu, etc)- bo jak to
studenci- uważają się najczęściej za młodych geniuszy, ale niestety- to się
z rzeczywistością rozmija:-). Ot- brak pokory

> Ja swoje dzieci kiedyś na pewno wychowam na sympatyków katolicyzmu
> ale niewierzących. Ślubu też nie wezmę w kościele choć w nim czasami
> bywam. Jestem w wiec katoliczką czy nie ?

To Twojasprawa. No cóż- współczuć...

Chiron

Ludzie wierz?cy Jezusowi Chrystusowi nie popełniaj? samobójstw ani samotnie, ani zbiorowo.
A nie maj?c wiary w Boga, po cóż miał żyć?
Błąd odwracalny
Ateizmu analizy c.d.
Dlaczego Panslawista jest łysy ? ..baśń zza Buga.