Czy konsekwencja zawsze popłaca?

1. Data: 2013-12-31 20:10:35

Temat: Czy konsekwencja zawsze popłaca?
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy grę o milion. Są trzy drzwi za którymiś z nich kryje się nagroda.
Mamy wybrać.
Wybieramy. Wtedy prowadzący otwiera jedne z drzwi, które nie wybraliśmy
i nie ma tam nagrody. Jest teraz w którymś z dwóch.
I teraz prowadzący nas kusi: czy pozostajemy przy wyborze czy też
zmieniamy zdanie i wybieramy drugie drzwi?
Co robimy? (gdy ktoś to zna, proszę nie mówić zbyt prędko)
Czy jesteśmy konsekwentni, czy wybieramy drugie drzwi, a może to nie ma
żadnego znaczenia?

2. Data: 2014-01-01 10:02:22

Temat: Re: Czy konsekwencja zawsze popłaca?
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-31 20:10, zdumiony pisze:
> [...]
> Co robimy? (gdy ktoś to zna, proszę nie mówić zbyt prędko)
> Czy jesteśmy konsekwentni, czy wybieramy drugie drzwi, a może to nie ma

Hej, wszyscy śpią?

3. Data: 2014-01-01 10:09:14

Od: Trybun <C...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co robimy? (gdy ktoś to zna, proszę nie mówić zbyt prędko)
> Czy jesteśmy konsekwentni, czy wybieramy drugie drzwi, a może to nie

Nie zawsze, ale tu w tym przypadku co by wybierający nie zrobił, jego
szansa na wygraną wynosi 50%

I tak nawiasem - co ktoś "zna"?

4. Data: 2014-01-01 10:16:16

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:09, Trybun pisze:
> Nie zawsze, ale tu w tym przypadku co by wybierający nie zrobił, jego
> szansa na wygraną wynosi 50%
>
> I tak nawiasem - co ktoś "zna"?

Znaczy się - nie znasz. Ciekawe ile jeszcze osób się nabrało.
Odpowiedź jest: pozostając przy swoim wyborze ma szansę wygania 1/3,
zmieniając 2/3. Czyli niezależnie co się wybrało, należy zmienić aby
podwoić swoją szansę ;-)

5. Data: 2014-01-01 10:36:27

Od: Trybun <C...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:16, zdumiony pisze:

> [...]
> Odpowiedź jest: pozostając przy swoim wyborze ma szansę wygania 1/3,
> zmieniając 2/3. Czyli niezależnie co się wybrało, należy zmienić aby

Coś tu mętnie kręcisz. Wcześniej miał szansę jedną na trzy, gdy jedna
odpadła, zostało 50% na wygraną, żadne symulacje tych szans nie
zwiększą, czy zmieni pierwszy wybór czy też nie szansa i tak będzie taka
sama.

6. Data: 2014-01-01 10:43:45

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:36, Trybun pisze:
> [...]
> odpadła, zostało 50% na wygraną, żadne symulacje tych szans nie
> zwiększą, czy zmieni pierwszy wybór czy też nie szansa i tak będzie taka

He he, a jednak zmiana bramki powoduje podwojenie szans.
Nie będę dogłębnie analizował aby nie popsuć zabawy.

7. Data: 2014-01-01 10:45:35

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:43, zdumiony pisze:
> He he, a jednak zmiana bramki powoduje podwojenie szans.
> Nie będę dogłębnie analizował aby nie popsuć zabawy.

Zwolennicy szans 50:50 argumentowali czasami: a co jeśli w myślach
wybrał inną bramkę, a potem niby zmieniając wybrał ją?

8. Data: 2014-01-01 10:55:42

Od: Trybun <C...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> He he, a jednak zmiana bramki powoduje podwojenie szans.
> Nie będę dogłębnie analizował aby nie popsuć zabawy.

Nie wiem, być może czegoś tu nie zrozumiałem, jakiegoś niuansu o który
Ci chodzi, ale dla mnie sprawa jest jasna i oczywista.

9. Data: 2014-01-01 10:58:45

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:55, Trybun pisze:
> Nie wiem, być może czegoś tu nie zrozumiałem, jakiegoś niuansu o który
> Ci chodzi, ale dla mnie sprawa jest jasna i oczywista.

Ciekawe czy ktoś jeszcze się złapie

10. Data: 2014-01-01 13:09:21

Od: Trybun <C...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:58, zdumiony pisze:

> Ciekawe czy ktoś jeszcze się złapie

Ale na co?? Pisałeś o szansach, a szanse są zawsze takie same, bez
względu na to czego byś w tym wyborze nie zrobił.

Genderomania: wg Esqu­ire Franciszek najlepiej ubranym mężczyzną roku ;)
Zeby u nas byl taaki wybor! :)
"Wielkie oszustwo psychiatrii"?!
Kilar nie żyje :-(
Gender: "- Jeśli to się sprawdzi, to społeczeństwo wymrze"