Czy ktos rozstrzygnie?

1. Data: 2001-06-22 10:28:00

Temat: Czy ktos rozstrzygnie?
Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam dość osobliwą sytuację prawną. W momencie osiągnięcia pełnoletności
byłem osobą z całkowitą neizdolnością do prawcy, wobec czego trzymałem rentę
socjalną na podstawie art. 27a ustawy o opiece społecznej. Jednakowoż,
siedząc przy kompie i ruszając samymi palcyma coś mogę zrobić sensownego
czasem, a może i płatnego.
Ale tu pojawia się problem.
W opiece mówią, że nie mogę oficjalnie zarabiać w żadnej formie (np. na
umowę zlecenie), ponieważ każde wykazane pieniądze zostaną mi odliczone od
renty, a jeśli zarobię więcej niż wynosi renta (364zł przed rewaloryzacją),
wówczas odliczenie zostanie przeniesione na następny miesiąc.
Jeśli to prawda, nie ma sensu podejmować oficjanie żadnych prac.
Zaglądałem do Lexa: przekroczenie limitu powoduje odebranie renty tylko w
danym miesiącu, ale w urzędzie twierdzą, że jest inaczej. Jaka jest prawda?
Czy ktoś mógłby to rozstrzygnąć jednoznacznie? Będę bardzo wdzięczny. Na
pewno są osoby w sytuacji podobnej jak moja. Bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam!
Lech
--
Lech Zaciura
Zagraj w to jeszcze raz - w gry stare jak swiat

2. Data: 2001-06-22 19:45:47

Temat: Re: Czy ktos rozstrzygnie?
Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> wrote in message
> [...]
> Czy ktoś mógłby to rozstrzygnąć jednoznacznie? Będę bardzo wdzięczny. Na
> pewno są osoby w sytuacji podobnej jak moja. Bardzo proszę o odpowiedź.

Ja tez podlegam recie socjalnej i z tego co wiem to warunek jest taki, ze
jezeli twoje zarobki sa rowne lub wyzsze niz wynosi renta to ona zostaje
zawieszona, tylko musisz to zglosic do opieki spolecznej. W przypadku gdy
tego nie zrobisz, bedziesz musial oddac to co nieprawnie pobrales. Ja
obecnie mam ta rente zawieszona i moge do niej wrocic (analogicznie).

pozdro
tetros

3. Data: 2001-06-23 04:47:00

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Stary ! Sluchaj sie LEX'a :-)

pozdr.
arek

4. Data: 2001-06-23 15:58:54

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tetros <b...@i...org.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> [...]
> tego nie zrobisz, bedziesz musial oddac to co nieprawnie pobrales. Ja
> obecnie mam ta rente zawieszona i moge do niej wrocic (analogicznie).

Co to znaczy "z tego, co wiem"? Z czego to wiesz? Mam kilka źródeł, a każde
mówi co innego.
Czy gdybyś np. zarobił 300zł (np. na umowę zlecenie) i zgłosił to, to w tym
miesiącu wypłacą Ci pełną rentę?
A jeśli zarobisz w jednym miesiącu 2000zł, czy wówczas możesz
_tylko_na_ten_miesiąc zawiesić rentę, a przez następne miesiące pobierać
nadal pełną rentę?
Jak to jest i skąd to wiesz?

Pozdrawiam!
Lech

5. Data: 2001-06-23 16:14:34

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik algraf <a...@i...org.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> Stary ! Sluchaj sie LEX'a :-)

Hej Młody! ;-) Jakoś Cię kojarzę, jak w sali 206 do 209 (już nie pamiętam
dokładnie) bawisz się w Chylicach walkie talkie ;-) No, ale nie wyciągajmy
takich wspomnień na forum publiczne. W każdym razie chyba mnie pamięć nie
myli.

Co do tego słuchania się Lexa, to nie jest to takie oczywiste. W opiece
społecznej mówią, że jeśli zarobię jakiekolwiek pieniądze, to mi odliczą od
renty i już. Teraz renta to jakieś 400zł. Jeśli zarobię coś na zlecenie i to
wykażę, to mi zabiorą pieniądze z renty i już. Nie wykłócam się z nimi, ani
nie polemizujemy ze sobą, ponieważ muszę załatwiać te sprawy przez rodziców.
Nie mają zdrowia, żeby ganiać do OS; w ogóle staram się ich nie stresować
;-) Nie mogę dostać nigdzie autorytatywnej interpretacji, więc ostatecznie
szukam porady u Braci i Sióstr w niepełnosprawności. Kto wie lub ma podobną
sytuację i jak to praktycznie rozwiązuje?
A Ty skąd wiesz Algrafie?

Pozdrawiam!

Lech

6. Data: 2001-06-23 19:59:38

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

~~(ciach)~~
> [...]
> A jeśli zarobisz w jednym miesiącu 2000zł, czy wówczas możesz
> _tylko_na_ten_miesiąc zawiesić rentę, a przez następne miesiące pobierać
dokladnie tak jak mowisz, a wiem to z opieki spolecznej (jestem z wawy).
Tylko proces przywracania renty jest dosc pracowity dla uzedniczek w OS
(duzo papierkowej roboty), ale to ich obowiazek.

Pozdro
tetros

7. Data: 2001-06-24 09:06:29

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

KUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRDEEEEEEEEEEEEEEEE
o w morde :-)

poczekaj - pociagnijmy ten temat Chylic. Przypomnij mi sie :-) Ja lezalem
na 209 - ale jeszcze wtedy nie nazywali mnie mlody choc obecnie mam taka
ksywke :-) to byly lata 84-85 , tak ? o kuuuuurde - kope lat. Napisz jaki
mielismy kontakt. A to Walkie Tolkie to nie moje tylko kolegi przez sciane
i do tego zrobil je z mydelniczki :-) - pamietam. Napisz wiecej , co ?

Co do renty socjalnej bo o takiej tu mowie , to mozesz dorobic do wysokosci
renty i kiedy przekroczysz to zabieraja ci ja na okres miesiaca za ktory
otrzymales wiekszy od niej dochod. Ja tez tak mialem i nie bylo klopotow z
przywroceniem renty. Wiec sie nie boj, bo tak jest. Jesli panie sie
upieraja to popros ich o wykladnie na pismie i spekaja :-) Pamietaj - kazdy
ma swojego zwierzchnika :-)

pozdrawiam
Arek- z Chylic

8. Data: 2001-06-24 17:06:49

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Tylko proces przywracania renty jest dosc pracowity dla uzedniczek w OS
> (duzo papierkowej roboty), ale to ich obowiazek.

Nie można tego zrobić automatycznie? Np. zgłaszam zarobek i mi nie wypłacają
renty za dany miesiąc. Tak to przynajmniej brzmi w przepisach: że nie
przysługuje renta za miesiąc, w którym przekroczone zostało wynagrodzenie.
Czyli powinien działać automat. Niemniej mi mówią, że jeśli zarobię owe
przykładowe 2000 tys., wówczas nie wypłacą mi renty przez kolejnych 5
miesięcy!
Czy jest zrobiona do tego jakaś "ogólna" wykładnia, na którą można się
powołać? Bo na razie wygląda to tak, że jest opinia Twojej OS vs moja OS ;-)
Chodzi mi o to, czy jest jakaś wykładnia, którą mogę przedstawić paniom
urzędniczkom, i one powiedzą, że to prawda?
Pozdrawiam!
Lech

9. Data: 2001-06-24 17:22:11

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mielismy kontakt. A to Walkie Tolkie to nie moje tylko kolegi przez sciane
> i do tego zrobil je z mydelniczki :-) - pamietam. Napisz wiecej , co ?

Ano, kopę lat, Arku!
"Moje" lata, to były 78-84, więc załapało Ciebie już końcówką ;-) A walkie
talkie pamiętam prawdziwe były, takie standardowe wtedy na baterię 9V, tylko
nie Twoje ;-) Salę 209 darzę dużym sentymentem, bo to była moja pierwsza
sala w ogóle, od początku pobytu. I tak Cię tam widziałem, trochę
rozbrykanego ;-) Kontaktu specjalnego nie mieliśmy, bo ja zbliżałem się już
do pełnoletności (staruszek jak na Chylice), już nie chodziłem, po operacji
jeździłem na wózku na stałe. A Ty faktycznie młody byłeś, coś koło 5 klasy
podstawówki. Bardzo się mylę? Z jakiegoś powodu dobrze Cię pamiętam, choć
przez 6 lat (z przerwami) poznałem tam masę ludzi. To chyba dobrze, że Cię
pamiętam? ;-)

> [...]
> przywroceniem renty. Wiec sie nie boj, bo tak jest. Jesli panie sie
> upieraja to popros ich o wykladnie na pismie i spekaja :-) Pamietaj -

Może tak jeszcze zrobię. Na razie nie zanosi się na następne zarobki, bo
wakacje są ;-) Widzisz, to jest tak, że one podają numery aktów prawnych, na
których opiera się moja sytuacja i mówią jednocześnie, że mam tak a tak
(czyli, że cokolwiek zarobię oficjalnie, to mi zabierają). To, co ja z tych
prawnych aktów wywnioskuję, ich nie obchodzi, działają wg swoich
"wytycznych". Sytuacja jest zatem taka, że gdybym wykazał zarobki, to nie
wypłacą mi renty i to ja się muszę wykłócać, że mam rację, a faktycznie
muszę to zwalić na moich rodziców, którzy nie mają sił ani zdrowia zajmować
się tym. Czy ktoś "z góry" np. wydał jakieś rozporządzenie, okólnik, inny
dokument, który informuje, jakie jest rozstrzygnięcie w takiej sytuacji?
Przecież nie mnie jednego to dotyczy. Ty tak miałeś, Tetros tak miał.

10. Data: 2001-06-24 19:22:44

Od: r...@...net.pl (Rafał Dąbrowski) szukaj wiadomości tego autora

Ja również pobieram takową rentę i gdy osobiście przed paroma miesiącami
pytałem MOPS-ie jak wyglądała by sprawa renty w przypadku podjęcia pracy
zarobkowej, powiedziano mi, że renta zostanie zawieszona z chwilą, gdy
zarobek prakroczy wartość otrzymywanej renty, czyli wówczas 364 zł.
Powiedziano mi również, że musiałbym co miesiąc zgłaszać w opiece
zaświadczenie o tym, ile zarobiłem w danym miesiącu.

Pozdrawiam,
Rafał Dąbrowski

[...]

odleżyny
Odpowiedz z Ministerstwa
wita i pozdrawiam
Przełom w leczeniu uszkodzeń rdzenia kręgowego
Strona SamiSobie - list na grupe