Re: Czy mógłby ktoś to zinterpretować ?

From: "Wojtek G." <w...@m...pl>
Newsgroups: pl.sci.farmacja
Subject: Re: Czy mógłby ktoś to zinterpretować ?
Date: Mon, 21 Jan 2002 01:43:51 +0100

Użytkownik Lukasz K <l...@y...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a2f6dg$e14$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
| Mam pytanie dotyczące interpretacji badan cisnienia tetniczego i
zazywanych
| leków. Oto podstawowe dane dotyczące pacjęta :
| Meżczyzna, lat 52, obecnie nie pracujacy, bardzo dobra kondycja
psychiczna,
| waga 81kg, wzrost 164 cm, pacjent przestał palić niedawno po okolo 30
> [...]

Poniewaz jest pozno to skomentuje tylko niektore punkty;
Cholesterol zarowno calkowity jaki LDL sa zdecydowanie
zbyt wysokie, zastanawiam sie czy pacjent byl przez przynajmniej
12 godzin przed badaniem bioch. na czczo bo moze to zawyzyc
czesc wynikow, a wiem ze nie zawsze to jest spelnione, szczegolnie ze
trojglicerydy sa tez troche za duze.
Na jego miejscu zrobilbym jeszcze raz glukoze _na czczo_
bo taki wynik kwalifikuje do zrobienia testow obciazenia glukoza,
jezeli glukoza wyjdzie podobnie.

> [...]
| domu.
| Lekarz zalecił utrzymywanie cisnienia tetniczego na poziomie 140/90,
| przypisał następujący zestaw leków :
| PRESTARIUM 4 mg, rano 1 tabletka (na nadciśnienie)
| Po 1 miesiącu przejscie na AMLOPIN 5mg.
| ZOCOR 20mg (na cholesterol)
|
| I teraz takie pytania :
| 1.Czy prawidłowo lekarz zalecił utrzymywanie takiego ciśnienia na poziomie
| 140/ 90 ? Pacient miał na badaniu wstepnym cisnienie 170/ 110. Ale teraz
| moim zdaniem powinno być chyba jeszcze niższe, czy nie mylę się ?
140/90 jest OK

| 2. Dlaczego lekarz zalecił przejscie po miesiącu na lek AMLOPIN ?
|
| 3. Jeżeli ta norma 140/90 została już osiągnięta to oznacza to żeby
przestac
| już brac te leki, czy dalej je brać ?

Nie przestawac bez konsultacji z lekarzem, podczas brania niektorych lekow
przeciwnadcisniniowych,(np. inhibitorow ACE jak prestarium) nie nalezy
gwaltownie ich odstawiac bo cisnienie moze skoczyc :(

| 4.Jak zinterpretować badania cholesterolu u pacjenta ?
j.w. w wypadku tego pacjenta kwalifikuje sie on do prewencji
chorob ukladu krazenia statynami( w tym wypadku zocorem)
lekarz postapil slusznie

Pozdrawiam

Wojtek G.