Czy nosić okulary.

11. Data: 2006-08-30 17:02:58

Temat: Re: Czy nosić okulary.
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości
news:1c2u4s1llrd12.dlg@iska.from.poznan...

> I skoro lekarz zaordynował okulary to na pewno lepiej wiedział co robi,
> niz
> nie-okulisci swobodnie tu piszacy, ze to zadna wada i korekcja jest
> zbedna.

ja to tak bezkrytyczna do lekarzy to nie jestem, zbyt wiele sie razy sie
przejechalam. dlatego czytam te grupe i czytam:)

12. Data: 2006-08-30 17:50:47

Od: "tama22" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> było o tym ziliony razy na grupie. przejrzyj archiwum.
>
> pozdr
> kasha

Witam.
Pewno to moja wina ale nie mogąc nic znaleść, zapytałem.
Sorry.
Pozdrawiam,Andrzej.

13. Data: 2006-08-30 19:27:57

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mi okulista mowil, ze u mlodych osob nie daje sie do tak malych minusow
> okularow, bo oko sie rozleniwi i bedzie leciec w dol. okulary w domu, ale do
> tv, kina itp., ale nie na codzien.
Może okulista był starej daty - albo mało czyta nowszej literatury, bo z
ostatnio przeprowadzonego badania wynika, że jest wręcz odwrotnie - brak
korekcji powoduje pogłębianie się krótkowzroczności szkolnej.
A z mojego osobistego doświadczenia: pierwsze okulary dostałam w wieku 17 lat: -
0,75 OP i OL - i była różnica w widzeniu! Nie nosiłam ich jednak (zgodnie z
zaleceniem lekarki zresztą), tylko do tablicy w szkole i TV - po roku miałam
już -1,5. Oczywiście to żaden argument - jeden przypadek nie czyni reguły.
A przy korekcji jednego oka można zaproponować szkło kontaktowe.

pozdrawiam
Anka

14. Data: 2006-08-30 20:14:18

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "atupaj" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Może okulista był starej daty - albo mało czyta nowszej literatury, bo z
> ostatnio przeprowadzonego badania wynika, że jest wręcz odwrotnie - brak
> korekcji powoduje pogłębianie się krótkowzroczności szkolnej.

no wrecz odwrotnie to na pewno nie jest, bo ja wlasnie zaczynalam od -0,5, a
dzis mam -5.

15. Data: 2006-08-31 15:05:48

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Użytkownik "atupaj" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> no wrecz odwrotnie to na pewno nie jest, bo ja wlasnie zaczynalam od -0,5, a
Co wcale nie znaczy, że bez noszenia nie mogłaś mieć więcej, albo że nie jesteś
wyjątkiem od reguły. Nie ma sensu wnioskować z pojedynczych przypadków. Z
mojego też ;-) Tu masz link do informacji o konieczności pełnej korekcji i
badań, o których pisałam:
http://www.zdrowie.med.pl/nowosc.phtml?id=4177

pozdrawiam serdecznie
Anka Tupaj

16. Data: 2006-08-31 15:12:55

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się z tobą, ale z tym zdaniem nie mogę:
> po pierwsze co innego  4,5 a co innego 0,5, po drugie gdzie tu ktoś napisał
> że lekarz zaordynował ?

Moje subiektywne odczucie jest odwrotne:
różnica pomiedzy 0, a -0,5
albo -0,5 i -1 jest dużo WIĘKSZA (____w moim subiektywnym odczuciu_____)
niż różnica pomiędzy -4,0 a -4,5.
Właściwie różnica 0,5 przy dużej wadzie jest żadna,
przy mniejszej jest bardziej zauważalna.

Ale może zabierze głos jakiś fizyk-optyk, albo fotograf itp?

Starzeje się w przyśpieszonym tempie.
Starzeje się w przyśpieszonym tempie
Lek na słodycze
Problem seksualny