Czy one "sie lubia"?

1. Data: 2004-01-23 14:54:45

Temat: Czy one "sie lubia"?
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukalam i czytalam i ogladalam i w koncu postanowilam :-)
Chce posadzic razem:

1.roze Queen Elizabeth, hortensje i roze Lovely Fair.
2. rozaneczniki, liliowce i begonie.

Prosilabym bardzo o komentarz jakiegos doswiadczonego ogrodnika ;-)

Magda

2. Data: 2004-01-23 15:26:57

Temat: RE: Czy one "sie lubia"?
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of magda

> 2. rozaneczniki, liliowce i begonie.
> Prosilabym bardzo o komentarz jakiegos doswiadczonego ogrodnika ;-)
> Magda

Nie jestem doświadczonym ogrodnikiem, ale amatorem:-))
Jeśli chcesz stworzyć rabatę o ciepłych barwach z udziałenm Hemerocalis oto
moja propozycja;

Kniphofia caulescens, Salvia fulgens, Euryops pectinata i Canna indicata z
tyłu
Nastepnie Mimulus aurantiacus, Penstemon 'Garnet' i Hedychium gardnerianum
ew.Cosmos atrosanguineus
Niżej żółta forma Calceolaria bifolia z Irys 'Early Light'
Na dole Hemerocalis 'Stella d'Oro' z Gazania uniflora i Verbena peruviana.
Gwarantuję niezwykłość kompozycji.
Co do praw autorskim sądzę że Christopher Brickell byłby uradowany.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2004-01-23 15:40:34

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of magda
(...)
> 2. rozaneczniki,
> Magda

Różaneczniki zalecane są na gleby kwaśne i półcień.
Można pokusić się o skomponowanie rabaty z roślin o podobnych wymaganiach
glebowych.
Np;
Rhododendrony żółte wardi i czerwone 'Homebusch'
Skimmia japonica 'Fragrans'
Daphne mezereum, Daphne bholua może wraz z Perovskia
Na samym dole Gaultheria z Vaccinium parvifolium i Erica x williamsii

4. Data: 2004-01-23 20:03:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chce posadzic razem:
>
> 1.roze Queen Elizabeth, hortensje i roze Lovely Fair.

Róże - miejsce słoneczne. Hortensje ogrodowe lepiej czują się w półcieniu,
poza tym wolą glebę bardziej kwaśną, róże bardziej zasadową. Lepsza będzie
hortensja bukietowa, która nie jest tak wymagająca. Kolorem do królowej
Elżunii pasuje:-)

Begonie jak rozumiem w charakterze rośliny okrywowej pod różanecznikami?
Teoretycznie dobrze. Praktycznie trzeba je posadzić poza obrębem korzeni
różaneczników. Liliowce niespecjalnie mi do tego zestawu pasują (wymagają
słońca, a różaneczniki przynajmniej odrobiny cienia). Lepsze byłyby jakieś
małe krzewinki kwaśnolubne. Tym bardziej, że begonie to zabawa
czasochłonna.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-01-23 22:55:14

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:buruol$d29$2@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
:-)

> [...]
> poza tym wolą glebę bardziej kwaśną, róże bardziej
zasadową. Lepsza będzie
> hortensja bukietowa, która nie jest tak wymagająca.

Mnie róże okrywowe całkiem dobrze kwitły w półcieniu. Nie
wiem czy wszystkie odmiany tak się zachowują, ale Swany na
pewno - jest to świetny sposób by rozjaśnić mało ciekawe
miejsca, szczegołnie, ze kwitnie do mrozów. Mam jeszcze trzy
krzewy (jednej odmiany) róży okrywowej, której nie umiem
zidentyfikować. Dwa w półcieniu i jeden w bardziej
słonecznym miejscu - te w dwa o wiele efektowniejsze niż ten
samotny żagiel w słonecznym:-) Nie wiem w czym tkwi
tajemnica, pewnie w wilgotności podłoża... Ale warto
spróbować.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-01-24 02:10:15

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Róże - miejsce słoneczne. Hortensje ogrodowe lepiej czują się w półcieniu,
> poza tym wolą glebę bardziej kwaśną, róże bardziej zasadową. Lepsza będzie
> hortensja bukietowa, która nie jest tak wymagająca.

Hortensja krzaczasta?
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/hortensja
1.jpg

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2004-01-24 08:48:03

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Musze w takim razie zmienic swoja kompozycje.
Nie wiem jaka mam glebe, ale jak sie tu wprowadzilam,
to chwasty byly po pas, gaszcze zdziczalych malin, jezyn, pozeczek, agrestu
itd.
Jeden przeogromny krzak hortensji, ktory zabilam przez swoja glupote i jeden
krzak rozy, ktora dalej
rosnie, mimo wszelkich przeciwnosci losu (przesadzania, przypadkowego
zalania srodkiem chwastobojczym, braku okrycia na zime itd)
Ziemia w dotyku nie jest ani gliniasta, ani piaskowa, ani taka jak z
kwiaciarni (czarna i pachnaca).
Z posadzonych przeze mnie roslin pieknie i szybko rosna jalowce.
Trudno mi okreslic jak jest ze sloncem. Kilka godzin mocno swieci, a pozniej
przechodzi dalej za domy i juz jest cien.
Wiec nie wiem czy rosliny bardziej w cien czy bardziej na slonce.

Acha u sasiadow obok pieknie rosna liliowce, a oni NAPEWNO nic z nimi nie
robia,
rok temu kupili kosiarke do trawy i to jedyna praca, jaka wykonuja w
ogrodzie.
Dlatego pomyslalam, ze u mnie powinny jeszcze lepiej ;-)

Magda

8. Data: 2004-01-24 08:48:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:bukQb.26905$DE.3118@fe2.columbus.rr.com...
> "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Hortensja krzaczasta?
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/hortensja
1.jpg

Przepiękna:-) Sama tak rośnie czy jakoś ją podpierasz?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-01-24 14:03:27

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

1.jpg

> Przepiękna:-) Sama tak rośnie czy jakoś ją podpierasz?

Sama rosnie. Czasem po duzym deszczu sie kladzie. Obserwacje wykazaly,
ze po zimie nie nalezy wycinac zeschnietych pedow, one troche pomagaja
jej utrzymac sie w pionie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2004-01-24 14:11:53

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości

> Hortensja krzaczasta?
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/hortensja
1.jpg

O rany... kiedy moja tak będzie wyglądać?

Pozdrawiam
Marta głęboko zawistna;-)

Jak (samemu) stworzyć ogród dla leniwych (oszczędnych).
Przylaszczki Eweliny
poszukuje programu dzialkowiec
Fotki z mojej dzialeczki:)
Wyroby firmy Complex