Czy pozwolić ? I co to może być ?

1. Data: 2005-05-26 21:27:45

Temat: Czy pozwolić ? I co to może być ?
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dwa problemy, obydwa związane z widoczkami ...

http://www.fotogalerie.pl/galeria/slawekswp6458

1.
Pierwsze dwa (...690; 691) zdjęcia to agrest.
Czy zmiana koloru kory na pniu tuż pod gałązkami wynika z przyczyn
naturalnych ? Czy dla tego, że w tym miejscu krzaczek został zaszczepiony ?
Chodzi mi o to czy pozwolić rosnąć gałązkom pod tą granicą ? A może nie ma
znaczenia - w tym przypadku - czy te gałązki rosną ... ?

2.
Kolejne 3 zdjęcia (...713; 714; 715) to jest krzaczek, który otrzymałem od
mojej ulubionej teściowej.
W rodzinie panuje głęboko ugruntowane przekonanie, że jak Marysia (znaczy
Teściowa - nie kapitan ;-) ) coś posadzi to się przyjmie i będzie rosło ! A
tu figa :-(
Drugi rok ten krzaczek jest taki sam. Nic nie urósł, nawet jednej gałązki
nowej nie wypuścił. Całe szczęście, że nie usechł.
Co zrobić żeby się "bujnął" ? Inne roślinki w tamtym miejscu po prostu rosną
a ten jak wsadzony tak stoi.

Dodam - po cichu - że Teściowa sama po mału zaczyna wierzyć w swoją rękę,
tylko jej mina rzednie kiedy spojrzy w ten kąt działki.

Pomóżcie ! Co mu podsypać ? Co zmienić w otoczeniu ? Bo krzaczka nie mogę
przenieść w pełne słońce. Teściowa zdecydowała, że tu mu będzie dobrze 1/5
cienia od niskiej jabłonki i pełny cień domku po 18:00.
Ziemia jest dosyć ciężka, gliniasta ale zawsze przy sadzeniu dosypywaliśmy
pod krzaczki czarnoziemu albo czegoś innego z "kupnego worka".

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

2. Data: 2005-05-27 01:27:03

Temat: Re: Czy pozwolić ? I co to może być ?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP wrote:

> Drugi rok ten krzaczek jest taki sam. Nic nie urósł, nawet jednej
> gałązki nowej nie wypuścił. Całe szczęście, że nie usechł.
> Co zrobić żeby się "bujnął" ?

Poczekac.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2005-05-27 07:34:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomóżcie ! Co mu podsypać ? Co zmienić w otoczeniu ? Bo krzaczka nie mogę
> przenieść w pełne słońce. Teściowa zdecydowała, że tu mu będzie dobrze 1/5
> cienia od niskiej jabłonki i pełny cień domku po 18:00.

Jakbyś tak pięciornika do słońca posadził, to niewątpliwie efekty byłyby
lepsze. A na owocowym nic nie widać - zdjęcie hm...mało ostre.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2005-05-27 09:42:23

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:236f.0000053e.4296cd81@newsgate.onet.pl
Od: Basia Kulesz <b...@p...onet.pl>
Było:
> Jakbyś tak pięciornika do słońca posadził, to niewątpliwie efekty
> byłyby lepsze.

Czyli ta roślina - co to nie wiem jak się nazywa - to pięciornik (?) Już
szukam co mu zrobić żeby miał lepiej ...

> A na owocowym nic nie widać - zdjęcie hm...mało
> ostre.

Yhym :-)
To ja może opiszę, kora poniżej granicy jest szara i chropowata, powyżej
natomiast biała i gładka, podobna do brzozowej - oczywiście przy zachowaniu
skali.
Granica jest wyraźna, ale nie równa. Nie widać linii złączenia-zrostu, nie
widać żadnej linii ... Na innych szczepionych roślinach potrafię zobaczyć
linię złączenia.
Na tym krzaku wygląda jakby ktoś ułamał górną część - bardzo nierówno - i
pieczołowicie wyciął na dolnej dokładne odwzorowanie strzępów górnej, które
są poszarpane na długości conajmniej 5 centymetrów w górę i w dół.

Generalnie jednak pytanie mam takie, oberwać zaczynające rosnąć gałązki
poniżej tej opisanej granicy czy nie ? Czy oberwanie na wszelki wypadek
gałązek jest lepsze niż dopuszczenie do wzrostu

5. Data: 2005-05-27 14:48:03

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli ta roślina - co to nie wiem jak się nazywa - to pięciornik (?) Już
> szukam co mu zrobić żeby miał lepiej ...

Tak, ja też jestem za przesadzeniem w słońce, wtedy to będziesz tak jak
ja ciął co wiosną pędy żeby nie bujały zanadto ;-)
A teściowa niech się przyzwyczai do tego ze wyrasta jej mądrzejszy w
Internet ogrodnik, czyli Ty ;-)

Serdecznie Miłka

6. Data: 2005-05-29 20:11:26

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:d75f9r$ddb$1@nemesis.news.tpi.pl
Od: Sławek SWP <s...@w...pl>
Było:
> Mam dwa problemy, obydwa związane z widoczkami ...

Skasowałem galerię, już nie ma co oglądać ...

7. Data: 2005-07-01 22:54:41

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Sławek SWP" <s...@w...pl> wrote in message

> Skasowałem galerię, już nie ma co oglądać ...

Troszke zes sie pospieszyl ;) Wlasnie natrafilem na ten watek.
Jesli nie mozesz znalezc miejsca szczepienia, to i tak odroznisz podkladke
od szczepu. Agrest szczepi sie zwykle na porzeczce zlotej. Rosliny te
roznia sie liscmi, a poza tym porzeczka zlota nie ma kolcow.
Poczekaj zatem az ewentualny odrost osiagnie wielkosc, ktora umozliwi jego
identyfikacje, a pozniej zrobisz co bedziesz uwazal za stosowne.

Pozdrawiam,
Bpjea

Omieg :-)
paprocie