Czy spółdzielnia może zabronić mi odkręcenia grzejnika w kuchni?

1. Data: 2006-10-10 12:32:48

Temat: Czy spółdzielnia może zabronić mi odkręcenia grzejnika w kuchni?
Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam mieszkanie spółdzielcze własnościowe i niewielki grzejnik pod blatem w
kuchni.
Na grzejniku jest przyklejony elektroniczny wskażnik ciepła.
Co roku wskazuje 0, bo grzejnik w kuchni jest zakręcony i nie jest
potrzebny.
Obecnie musze kupić zmywarkę do naczyń i jedynym rozwiązaniem - kuchnia jest
mała - jest odkręcenie grzejnika - zbędnego i wstawienie w tym miejscu
zmywarki.
Gdyby nie było tego wskaźnika, to zrobiłbym to od razu bez pytania
spółdzielni, ale wskaźnik komunikuje sie bezprzewodowo z centralką na klatce
i boje się ,że w przypadku odłączenia grzejnika informacja taka pójdzie i
potraktują to jako oszustwo w celu wyłudzenia darmowego ciepła /bo mogę
teoretycznie wymontować grzejnik z podzielnikiem, a zamontować inny bez/ i
przywalą jakąś maksymalną opłate, zresztą coś w tym stylu pisali w ulotce
jak montowali te podzielniki.
Chciałem załatwić wszystko legalnie i oficjalnie myśląc że spółdzielnia
zaplombuje mi końcówki od kaloryfera po demontażu i spokój.
W spółdzielni powiedzieli , że mogę napisać podanie , ale to i tak nic nie
da
, bo Zarząd nie wyrażaja zgody na odkręcenie grzejnika w kuchni.
Na pytanie dlaczego, panienka stwierdziła , bo projektant tego nie
przewidywał.
Pójde jeszcze do Rady Nadzorczej , bo uwazam to za bezsens, zakręcić
grzejnik
mogę jak nie kożystam, ale zdjąć nie mogę.
Moze , ktoś coś poradzi?

Pzdrawiam
mareK

2. Data: 2006-10-10 13:14:16

Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "mareK" <m...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Z zamkniętym grzejnikiem i tak nie ma obiegu, więc po odkręceniu go i
> zaślepieniu rur nic się nie zmieni. Pomiar, nawet jeżeli będzie się
> odbywał (np na antresoli) nadal powinien wskazywać 0. Wezwij
> spółdzielczego montera od tych mierników, aby go wyłączył w skrzynce na
> korytarzu to nawet pomiaru nie będzie. Grzejnik jednak i miernik zachowaj
> na wypadek wypadków np. w wersalce, czy innej szafce.

Od strony technicznej, to ja wiem ,że nic się nie zmieni, ale problem jest
od strony formalnej i spółdzielni, żaden technik nie przyjdzie wyłączyc
wskaźnika na grzejniku, jak nie będę miał zgody spółdzielni, i tu jest
problem.

mareK

4. Data: 2006-10-10 15:19:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od strony formalnej i spółdzielni, żaden technik nie przyjdzie wyłączyc
> wskaźnika na grzejniku, jak nie będę miał zgody spółdzielni, i tu jest

Rozmawiaj z monterami, a nie z zarządem.

5. Data: 2006-10-10 15:41:55

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mareK napisał:
> [...]
> mała - jest odkręcenie grzejnika - zbędnego i wstawienie w tym miejscu

Niestety, musisz uzyskać zgodę spółdzielni!
Dlaczego? Bo do usunięcia kaloryfera konieczne jest spuszczenie
czynnika grzejnego z obiegu c.o. No i ten miernik ciepła! Twoim
argumentem jest to, że i tak jest zakręcony i z niego nie korzystasz.
I nie chcesz przerwać ciągu grzejnego (rury pionowe), lecz chcesz
tylko usunąć coś, co jest Ci niepotrzebne, a zajmuje miejsce i masz
w związku z tym ograniczoną możliwość zastosowania nowoczesnej
technologii (oszczędność wody i czasu na prace domowe).
Droga:
- podanie do Zarządu
- w przypadku odmowy -podanie do Rady Nadzorczej
- w przypadku odmowy - podanie do Walnego Zgromadzenia
No i tak gdzieś koło końca maja (najpóźniej) będziesz wiedział
czy uzyskasz zgodę w swojej spóldzielni.
Myślę, że jest jeszcze droga sądowa, jako ograniczenie Twoich praw
obywatelskich. Bo nie wydaje mi się, by argument projektanta i c.o.
był prawdziwy. Bo jak traktować wszelkie zmiany w ilościach
żeberek czy wymiana na inny rodzaj całych grzejnuków?
Wydaje mi się, że nie chce im się obliczać na nowo systemu
grzewczego w Twoim mieszkaniu, więc Cię zbywają.
A pytanie powtórz na grupie pl.rec.dom
http://groups.google.pl/group/pl.rec.dom?lnk=lr&hl=p
l , tam są też
ludzie obeznani z prawem spóldzielczym, jak i technologią c.o.

--
Pozdrawiam :)
JM

6. Data: 2006-10-10 15:51:54

Od: a...@o...eu szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a):

> [...]
l , tam są też
> ludzie obeznani z prawem spóldzielczym, jak i technologią c.o.

I co? Do maja ma czekać żeby się dowiedzieć że oni się nie
zgadzają? Chyba się z choinki urwałaś -eś!

mareK Ty lepiej kup pół litra monterowi i od ręki bedzie
załatwione jak trzeba!

7. Data: 2006-10-10 16:04:11

Od: "Maciej Muran" <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@o...eu> napisał
> mareK Ty lepiej kup pół litra monterowi i od ręki bedzie załatwione jak
> trzeba!

Taaa... A jak przed następnym sezonem grzewczym przyjdą wymienić wkłądy w
podzielnikach, to się spytają gdzie kaloryfer z kuchni. Pan monter co wtedy
powie? Powie, że nie wie o co chodzi a ten pan to pewnie pijany jest...

M.

8. Data: 2006-10-10 18:15:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <j...@g...pl> wrote in message
ps.com...

Witaj!

Niestety, musisz uzyskać zgodę spółdzielni!

Niekoniecznie - nic nie będzie rujnował i nic nie będzie przerabiał.

Dlaczego? Bo do usunięcia kaloryfera konieczne jest spuszczenie
czynnika grzejnego z obiegu c.o.

Nie potrzeba, zamraża się rury.

No i ten miernik ciepła! Twoim argumentem jest to, że i tak jest zakręcony i
z niego nie korzystasz.

Skrzynka zbiorcza jest na korytarzu/klatce schodowej. Można wyłączyć.

[...]

Nieprzekonywujące argumenty.

9. Data: 2006-10-10 19:07:21

Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za rady.
Grzejnik mogę sam odłączyć ,bo profilaktycznie jeszcze przy wymianie kazałem
zainstalować dwa zawory, więc ze spuszczaniem wody problemu nie ma i sam to
zrobie ,a później wkręce zaślepki.
Gdyby nie ten podzielnik, to w ogóle nie byłoby sprawy.
Ale obawiam się że po odłączeniu grzejnika to ustrojstwo prześle sygnał do
bazy i policzą mi jakieś horendalne stawki, chociaż z niego nie korzystam
,ale troche racji będą mieli ,bo grzejnik odłączony i niewiadomo, czy nie
podłączyłem innego i nie dogrzewam się na koszt innych lokatorów. Jak już
wspomniałem ten podzielnik to dość nowoczesne ustrojstwo /display włącza sie
przy zblizeniu palca, pokazuje dane archiwalne i komunikuje się
bezprzewodowo z modułem na klatce, tak że monter ma przychodzić raz na 5 lat
wymienić baterie litowe/ , według mnie zasygnalizuje odłączenie grzejnika,
chyba,że co teraz mi przyszło do głowy, połącze je giętkim drutem z rurą CO
i będę gdzies trzymał ten grzejnik w szafie połączony na stałe drutem z
rurą.
Oczywiście w miedzyczasie wykorzystam wszystkie drogi oficjalne,
Ale nadal uważam, że to bezsens ,a spółdzielnia przegina i członek
spółdzielni nie powinien być zmuszany do takich kombinacji.
pzdr
mareK

10. Data: 2006-10-10 21:38:21

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mareK" napisał:

> /display włącza sie przy zblizeniu palca, pokazuje dane archiwalne
> i komunikuje się bezprzewodowo z modułem na klatce, tak że monter
> ma przychodzić raz na 5 lat wymienić baterie litowe/

Wiesz może jaka firma to ustrojstwo produkuje?

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 73.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

Muszki owocowki jak sie ich pozbyc ?
NA WYPADEK...
ale ulga, jednak dobry filtr to jest to