Czy talenta zanikają?

1. Data: 2003-03-05 22:22:53

Temat: Czy talenta zanikają?
Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, mam mały dylemat.
Niegdyś byłam świetną (w opinii innych rzecz jasna) kucharką, Znajomi lubili
wpadać, bo po 15 minutach w kuchni, przy pustej lodówce potrafiłam coś
wymodzić. Było to jeszcze w czasach, jak nasz stan posiadania kuchni
ograniczał się do elektrycznego czajnika, emerytowanego ekspresu, dwóch
filiżanek, jednego widelca, mikrofali bez opisów, lodówki, piekarnika i...
płytek na podłodze ;) .
I wiecie co? odkąd parę miesięcy gotowałam okazjonalnie (8 miesięcy w
szpitalach) i sprawiliśmy sobie meble w kuchni z płytą, zlewem, kompletami
talerzy i szklanek, garnkami i jakimiś cudami typu parownica czy toster to
ja... straciłam talent do garów! Faktycznie, że po urodzeniu dziecka
skupiłam sie na utrzymaniu diety dla dziecka (mała alergik i piersiowa), ale
coś tam pichciłam, czasem kolację dla Olka znajomych "wymodziłam" i
chwalili, ale ja widzę po sobie, że najprostszej rzeczy nie mogę zrobić od a
do z :( . Nie mówiąc już o tym, że nie mam weny kompletnie, to nawet jak
zrobię coś smacznego, to wygląda jak breja bez kolorów, a jak oczy się rwą
do jedzenia to okaże sie, że przegięłam z przyprawami, albo zupełnie bez
smaku :(
Poratujcie! jak odnaleźć w sobie dawny dar? Pójść na kurs gotowania i
zaczynać sie uczyć jak "młoda mężatka"? Czy dalej palić przepis za przepisem
a na obiad w pośpiechu piec frytki ze schabowym i czekać na cud?
Stron przeglądam bez liku, ochoty mam wiele ale przy pierwszej przeszkodzie,
np. braku jakiegoś składnika odechciewa mi się wszystkiego :(
Rany, nawet czekolady w domu nie mam :(((( BUUUUUU!!!!!
Kianit, pilnie potrzebująca pomocy...

1. Data: 2003-03-05 22:24:48

Temat: Re: Czy talenta zanikają?
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile lat/miesięcy ma Twoja córcia i dlaczego tyle byliście w szpitalach?
2 Czy daleko macie do baru mlecznego/stołówki/taniej restsauracjI?
3. Czy gdzieś poza dom wychodzisz SSAMA lub ze znajomymi?
4. Czy masz choć trochę czasu dla siebie?

To na początek
Dorota

1. Data: 2003-03-05 22:38:50

Od: "Magdalena W." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 3. Czy gdzieś poza dom wychodzisz SSAMA lub ze znajomymi?
> 4. Czy masz choć trochę czasu dla siebie?
Ta kobieta madre pytania zadaje ...
Kianit, czy Ty przypadkiem nie jestes po prostu przemeczona ???
Ktos sie tez niedawno uzalal, ze po urodzeniu dziecka nie ma ochoty ani
jesc, ani tym bardziej gotowac.

Pozdrawiam i zycze powrotu do formy
Magda

1. Data: 2003-03-05 22:54:27

Temat: Odp: Czy talenta zanikają?
Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota*** <d...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b45u0g$lvn$...@n...onet.pl...
> [...]
> 3. Czy gdzieś poza dom wychodzisz SSAMA lub ze znajomymi?
> 4. Czy masz choć trochę czasu dla siebie?

Wiem co knujesz, chcesz mi zaimputować depresję poporodową ;)
Niestety moje szkraby mają odpowiednio 2,9 l i 13 miesięcy, w szpitalach
polegiwałam aby wogule jakieś dziecię urodzić na ciągłym podtrzymaniu, jeśli
chodzi o wychodzenie bez dzieci i bez męża to próbuję, ale zawsze któreś się
przypałęta ;) ostatnio nawet na weekendy wyjeżdżamy czasem bez dzieci, więc
nie jest źle, czas dla siebie chyba mam, poczytuję wtedy grupy i szwendam
się po stronach kulinarnych ;)
Ogólnie uważam się za szczęśliwą matkę i mężatkę (hihihi, dooobre a jak
brzmi ;) )
Co dalej?
Pozdrawiam, Kianit, która dziś zrobiła zapiekankę rybną, dobrą w smaku, ale
w palecie barw... eee.... lepiej oszczędzę Wam tego ;)

1. Data: 2003-03-05 23:00:21

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena W. <m...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:_%u9a.47620$A...@n...chello.at...

> Ta kobieta madre pytania zadaje ...

Zgadzam sie w zupełności :)

> Kianit, czy Ty przypadkiem nie jestes po prostu przemeczona ???
> Ktos sie tez niedawno uzalal, ze po urodzeniu dziecka nie ma ochoty ani
> jesc, ani tym bardziej gotowac.

A wiesz, z tym jedzeniem to już nawet tak myślałam, że może nie chce mi sie
gotowac bo... nie czuję takiej potrzeby, po prostu nie chce mi sie nawet
jeść.
No ale dzieci mam już podchowane (ponad dwa i pół oraz rok), jak to mawia
mój mąż "siedzę całe dnie w domu przy komputerze" i jeszcze ostatnie dwa
weekendy dzieci odstawialiśmy do babci, Co prawda jechaliśmy w sprawach
firmowych, ale przy okazji wypoczywaliśmy. Wychodzi na to, że jestem
przemęczona odpoczywaniem ;)

> Pozdrawiam i zycze powrotu do formy
> Magda

Dzięki za wsparcie :) Kianit ziewająca

1. Data: 2003-03-05 23:06:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Mar 2003 23:22:53 +0100, "Kianit / D.C."
<r...@w...pl> wrote:

> [...]
>np. braku jakiegoś składnika odechciewa mi się wszystkiego :(
>Rany, nawet czekolady w domu nie mam :(((( BUUUUUU!!!!!

dar wroci. nagle. siup! zobaczysz....a na razie nic na
sile...nagle przyjdzie Ci ochota ugotowac cos nowego...ale zeby
nie pojsc na latwizen i nie skonczyc przy 1. przeszkodzie, ciach
- zalej robala, na nietrzezwo wszystko pieknie
wychodzi...przeszkody sie krusza...a kurs gotowania, ale taki
inny, bo podstawy [przeciez masz!!! - to idz...moze jakas kuchnia
niepolska?

duch - uczynny
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-06 05:47:40

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Kianit / D.C. <r...@w...pl> wrote:

> Witajcie, mam ma"y dylemat.
> Niegdyś by"am świetną (w opinii innych rzecz jasna) kucharką,

Komplemenciarze.

> Znajomi lubili
> wpadać,

I pieczeniarze.

> bo po 15 minutach w kuchni, przy pustej lodówce potrafi"am coś
> wymodzić.
> By"o to jeszcze w czasach, jak nasz stan posiadania kuchni
> ogranicza" się do elektrycznego czajnika, emerytowanego ekspresu, dwóch
> filiżanek, jednego widelca, mikrofali bez opisów, lodówki, piekarnika i...
> p"ytek na pod"odze ;) .

Umiejetnosc zrobienia czegos w 15 min. przy pustej lodowce i bez
poruadnego sprzetu to jeszcze nie talent do gotowania, ale zdolnosc
przetrwania.

> I wiecie co? odkąd parę miesięcy gotowa"am okazjonalnie (8 miesięcy w
> szpitalach) i sprawiliśmy sobie meble w kuchni z p"ytą, zlewem, kompletami
> talerzy i szklanek, garnkami i jakimiś cudami typu parownica czy toster to
> ja... straci"am talent do garów!

Nigdy go chyba nie mialas.

> [...]
> chwalili, ale ja widzę po sobie, że najprostszej rzeczy nie mogę zrobić od a
> do z :( . Nie mówiąc już o tym, że nie mam weny kompletnie,

A co ma wena do umiejetnosci gotowania?

> Poratujcie! jak odnaleźć w sobie dawny dar? Pójść na kurs gotowania i
> zaczynać sie uczyć jak "m"oda mężatka"?

Dobty pomysl. Tylko gdzie znajdziesz dobry kurs?

> Stron przeglądam bez liku, ochoty mam wiele ale przy pierwszej przeszkodzie,
> np. braku jakiegoś sk"adnika odechciewa mi się wszystkiego :(

Wykazujesz po prostu, jak wiekszosc ludzi, wrodzony brak zamilowania do
gotowania i zainteresowania kuchnia. Odpusc sobie. Zajmij sie czyms
innym.

Wladyslaw

Wladyslaw

1. Data: 2003-03-06 06:50:09

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:m...@4...com..
.
> [...]
> wychodzi...przeszkody sie krusza...a kurs gotowania, ale taki
> inny, bo podstawy [przeciez masz!!! - to idz...moze jakas kuchnia

Hmmm myslisz? Bo ja mam wrazenie, ze "im dalej w las tym wiecej drzew" :(
Ech, moze faktycznie jakies zebra w piwie zrobie... ;)
Dzieki za otuche, Kianit

1. Data: 2003-03-06 07:25:47

Temat: Re: Odp: Czy talenta zanikają?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Hmmm myslisz? Bo ja mam wrazenie, ze "im dalej w las tym wiecej drzew" :(
>Ech, moze faktycznie jakies zebra w piwie zrobie... ;)
>Dzieki za otuche, Kianit

chodzilo glownie o rzucenie tego w cholere i zaczynanie , po
swojemu ale troszke inaczej, od nowa

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-06 07:27:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

=============
>Taaaaaaaak..nooo jakby to ujac aby nie sprawic Ci przykrosci??
>Pozbieraj sie i to szybko bo inaczej to jeszcze troche a zrobi sie z Ciebie
>rozmemlaniec.
>To o czym piszesz nie ma nic wspolnego z talentem. Talent sie poprostu ma.
>Oczywiscie trzeba miec tez ochote
>na doskonalenie sie w sztuce. NArzekanie nic tu nie pomoze. Czekasz az ktos
>poglaszcze Cie i powie nic to. nic...bedziesz za chwile znow cudowna. Otoz
>nie bedziesz.
>Zbieraj sie do kupy i to migiem. Ugotuj dzisiaj cos od A do Z sama.
> [...]
Kianit, Ty sie sluchaj Babbi, Babcia madra jest...ale co do
gotowania, to zacznij od nowa, wywal te drzewa co Ci zaslaniaja i
moze zacznij od eksperymentow kuchennych...co do calej reszty,
sluchaj Babci ;)

Pierz, dalej za wczesnie arno dla mnie ;)))
K.T. - starannie opakowana

Co zrobić żeby nie pryskał???
pomysł na tort
SOS! (niskokaloryczny, do ryby...)