Czy to kradziesz? (link)

141. Data: 2011-08-30 10:38:58

Temat: Re: Czy to kradzież? (link)
Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-30 11:54, Ghost pisze:

> Użytkownik "michał" <6...@g...pl> napisał w wiadomości

> Myslisz zle o o zusowskim systemie?

Tak, ale dlatego, że jest formą podatku na cele bieżące nie zawsze
słuszne z punktu widzenia płacącego składki. Wolałbym, żeby to było
oparte o prawo rynku ubezpieczeniowego. Konkurencja ubezpieczycieli,
prawo wyboru itd.

michał

142. Data: 2011-08-30 10:49:56

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Aug 2011 12:00:23 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "michał" <6...@g...pl> napisał w wiadomości

> Na zielone trafkie?

:DDD

Pozdrawiam,
M. (milo wrocic z urlopu i sie usmiechnac :)

143. Data: 2011-08-30 11:22:39

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak

Buhahhahaha.

Nie no, Ty to naprawde jestes miszczem. Kogos kto zle nie pisze o zusie
strofujesz, ze nie nalezy zle o nim myslec, po czym sam potwierdzasz, ze
myslisz zle.

144. Data: 2011-08-30 11:23:57

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie! Wiele lat na to pracowałem! :)

Tak! Wielosc lat nie gwarantuje wynikow.

145. Data: 2011-08-30 13:02:54

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl> wrote in message

> Nie wiem o czym mamy rozmawiać, jesteś zaślepiona ideologicznie - jeżeli
> pracodawca zmusza do nadgodzin to w porządku, jeżeli pracownik nie zgadza
> się na to, to okrada pracodawca.
> Dobrze że w naszym kapitalizmie mamy pewien socjał, istnieje kodeks pracy
> i czas pracy nie może dążyć do nieskończoności.

znowu cos bez sensu i bez konkretow. Ale chociaz przeczytaj....

i.

146. Data: 2011-08-30 13:22:49

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-30 15:02, Iwon(K)a pisze:
> znowu cos bez sensu i bez konkretow. Ale chociaz przeczytaj....

http://wyborcza.pl/1,87648,10099602,Okazja_ujawnia_z
lodzieja.html?as=2&startsz=x#ixzz1UkHllrtS

Zaciekawiły mnie słowa: "Szkoda, że tak się stało - mówi Alicja
Nisiewicz, przewodnicząca Związku Zawodowego Pracowników Handlu w Tesco
Gdynia. - Doświadczone, wzorowe pracownice. Karę powinny były ponieść,
ale łagodniejszą. W regulaminie pracy ujęte jest, że nie wolno jeść.
Gdyby jednak menedżer poprzestał na naganie i karze finansowej, to
przecież nikt by już więcej nie tknął towaru nawet palcem.

Teoretycznie w państwie prawa sądzić człowieka może sąd, ale jak widać w
naszym kapitaliźmie, "panem życia i śmierci" pracownika jest jego szef.
Może go zwolnić gdy zechce, przecież tylu jest bezrobotnych, którzy
zostaną zatrudnieni na jego miejsce. Nie ma równości sytuacji, bo z
powodów warunków pracy pracownik przecież nie zwolni szefa.

Jeszcze coś:
"Mówią, że w Tesco podjadały, bo poprzedni menedżer nie widział
problemu. Aferę zrobił dopiero Bombiński, który sklepem w Gdyni kieruje
od półtora roku - służbista nastawiony na karierę. W Polsce prawdziwych
złodziei nie brakuje, ale są i będą bezkarni. Zwolnione kobiety o sobie
mówią, że najwyraźniej mają pecha. Bo kto to widział, żeby zapłacić taką
cenę za lekkomyślność i groszowe sprawy?

Przykre to.

147. Data: 2011-08-30 13:48:39

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brakuje, ale są i będą bezkarni. Zwolnione kobiety o sobie mówią, że
> najwyraźniej mają pecha. Bo kto to widział, żeby zapłacić taką cenę za

mnie zaciekawily slowa

"Zdaniem doktora Wojciecha Zielińskiego, socjologa i etyka, wykładowcy
Uniwersytetu Gdańskiego, sprawa jest skomplikowana. Zadaliśmy trzy pytania.
Pierwsze: Kto ma rację co do rodzaju kary?

Wydaje się, że pracodawca postąpił słusznie, podejmując stanowczą decyzję -
mówi Zieliński. - Natomiast można dyskutować na temat stopnia zastosowanej
sankcji. Zwolnienie z pracy jest wymownym komunikatem, ostrzeżeniem dla
innych - aktualnych lub potencjalnych - pracowników firmy. Poza tym pełni
rolę wizerunkową - ,,firma stawia na uczciwość" - i działa stanowczo, gdy
ktoś tę zasadę łamie. Pytanie drugie: Czy zwolnione pracownice mają prawo do
poczucia krzywdy? - Tak, ponieważ poczucie krzywdy ma zawsze charakter
podmiotowy, a czy obiektywnie jest uzasadnione, to inna sprawa. Jeżeli
zwolnione kobiety pracowały dotychczas w zmieniających się systemach
zarządzania i jeżeli było tak, że zachowania, które teraz stały się
przyczyną ich zwolnienia, wcześniej były tolerowane, to one, mimo że są
dorosłe i doświadczone w pracy, mają prawo nie rozumieć, dlaczego tak
bezwzględnie zostały potraktowane. Poczucie krzywdy może zatem wynikać z nie
dość wyjaśnionej zmiany wymagań kierowanych pod adresem ich pracy. A to może
moralnie obciążać ich pracodawcę. Pytanie trzecie: Czy dokonywane przez
pracowników kradzieże to mentalna spuścizna PRL?- Raczej potocznie pojęta
skłonność do przywłaszczania sobie tego, co jest w zasięgu ręki, bez względu
na faktyczne prawa własności. Jest w tym chyba swoista skłonność do
,,rekompensowania" sobie chociażby niskich zarobków. Zachowania takie
wzmacniane są przez rozmaite przyzwolenia społeczne, brak odpowiedniej
kontroli, a także słabość państwa i złe przykłady płynące z góry.""""

a najlepsze sa te

""""____ Ktoś jednak mądrze powiedział i warto pamiętać te słowa: ,,To
nieprawda, że okazja czyni złodzieja; ona tylko go ujawnia____".

i.

148. Data: 2011-08-30 13:53:57

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-30 15:48, Iwon(K)a pisze:
> mnie zaciekawily slowa
>
> a najlepsze sa te

Słowa te nie wyjaśniają tego, czy konieczne było zastosowanie środka
ostatecznego. Ale zdaje się Ty stosujesz zasadę dźwigni: za najmniejsze
przewinienia najwyższa kara bez żadnych stopniowań i odcieni.

149. Data: 2011-08-30 13:54:26

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słowa te nie wyjaśniają tego, czy konieczne było zastosowanie środka
> ostatecznego. Ale zdaje się Ty stosujesz zasadę dźwigni: za najmniejsze
> przewinienia najwyższa kara bez żadnych stopniowań i odcieni.

wyjasnia pierwszy paragraf

150. Data: 2011-08-30 14:01:35

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-30 15:54, Iwon(K)a pisze:
> wyjasnia pierwszy paragraf
>
> """"Wydaje się, że pracodawca postąpił słusznie, podejmując stanowczą
> decyzję -
> mówi Zieliński. - Natomiast można dyskutować na temat stopnia zastosowanej

Nic nie wyjaśnia. Mówi tylko że jakis pan Zieliński uważa to za słuszne.
Nie ma nic o nieproporcjonalności kary.
Kara powinna być proporcjonalna a nie jak leci na maksa.

Ksiazki psychologiczne w rewelacyjnych cenach i z bonusami !!!
Gra... czy zgodzicie się, że pomaga?
Relacja między poziomem a nudą.
spojrzenie z zewnatrz
Szkoda Endriu