Czy to kradziesz? (link)

231. Data: 2011-08-31 10:46:08

Temat: Re: Czy to kradzież? (link)
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michał" <6...@g...pl> napisał w wiadomości
news:j3kvtb$fhg$1@inews.gazeta.pl...

> W tym rzecz, że nie mamy, my ludzie, pełni władzy nad własnymi czynami.

No paczpan, ale nad nalogami (czyli tym co zniewala nas najbardziej) mamy?

> Mnie chodzi o nastawienie do życia. Pewną tendencję w kierunku panowania
> nad sytuacją, w jakiej się znajdujemy. O pewien sposób myślenia, który
> ułatwia życie jednostce. Jednym z elementów takiego myślenia jest wzięcie
> odpowiedzialności za swoje decyzje.

Ale jak nie masz mozliwosci decyzyjnych to jak brac odpowiedzialnosc? I co
to jest odpowiedzialnosc?

> Uzasadnię na przykładzie, dlaczego wzięcie na siebie odpowiedzialności
> daje większą szansę powodzenia w życiu.
> Otóż jeśli osobiście zaangażowany jesteś w problem narkotykowy, to lepiej
> jest dla Twojej przyszłości podjąć decyzję, żeby nie kupować i nie brać
> narkotyków, niż zrzucać odpowiedzialność na dealerów, którzy Cię kuszą.

Nie no chlopie, tak to moze pisac nastolatek wiedzacy o zyciu, ludzkich
slabosciach dokladnie nic. Czy Ty sadzisz, ze narkomani chca byc
narkomanami?

> Dlaczego? Ponieważ łatwiej będzie Ci zerwać z braniem (nawet jeśli jest to
> uzależnienie) niż zlikwidować handel narkotykami.

Okóźwa, lece z tym do monaru, pewnie ocalimy iles istnien ludzkich.

> W pierwszym przypadku jesteś jedyną osobą, która ma na to bezpośredni
> wpływ. W drugim przypadku nie masz praktycznie wpływu żadnego. Nigdzie na
> świecie nie zwalczono tego procederu, choć od wielu lat stosuje się
> najróżniejsze sankcje. Więc wybierając ten sposób ani sam, ani z pomocą
> innych nie poprawisz swojej sytuacji.
>
> Chcesz o tym porozmawiać?

O czym, o tym, ze Tobie sie zdaje, ze alkoholicy, narkomani inni uzaleznieni
tkwia w uzaleznieniu bo chca?

Przyznaj, ze trollujesz.

232. Data: 2011-08-31 11:07:50

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-31 12:46, Ghost pisze:
[...]
> No paczpan, ale nad nalogami (czyli tym co zniewala nas najbardziej) mamy?

Możemy mieć. A na pewno nikt poza nami samymi takiej władzy mieć nie może.

> Ale jak nie masz mozliwosci decyzyjnych to jak brac odpowiedzialnosc? I
> co to jest odpowiedzialnosc?

Możliwość podejmowania decyzji, która wpłynie na dalsze Twoje losy, masz
zawsze. Ponieważ dysponujesz wolną wolą. Zaniechanie czegoś też jest
decyzją.
Odpowiedzialność to świadomość, że konsekwencje, jakie nastąpią w wyniku
Twojego działania będą wynikiem tego działania.

> Nie no chlopie, tak to moze pisac nastolatek wiedzacy o zyciu, ludzkich
> slabosciach dokladnie nic. Czy Ty sadzisz, ze narkomani chca byc
> narkomanami?

Dokładnie tak. Nie dlatego, że jest im cudownie, ale dlatego, że nie
wierzą w swoje możliwości. Często wiedzą nawet, co musieliby zrobić,
żeby z tego wyjść - ale nie zrobią tego, dopóki naprawdę nie będą
chcieli tego zrobić. Kapujesz?

> Okóźwa, lece z tym do monaru, pewnie ocalimy iles istnien ludzkich.

No leć.

> O czym, o tym, ze Tobie sie zdaje, ze alkoholicy, narkomani inni
> uzaleznieni tkwia w uzaleznieniu bo chca?

> Przyznaj, ze trollujesz.

Ja nie nalegam. :)

michał

233. Data: 2011-08-31 11:18:07

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

>W dniu 2011-08-31 12:46, Ghost pisze:
> [...]
>
> Możemy mieć.

Wszyscy?

> A na pewno nikt poza nami samymi takiej władzy mieć nie może.

Moze.

> Możliwość podejmowania decyzji, która wpłynie na dalsze Twoje losy, masz
> zawsze. Ponieważ dysponujesz wolną wolą.

Co to jest wolna wola?

> Zaniechanie czegoś też jest decyzją.
> Odpowiedzialność to świadomość, że konsekwencje, jakie nastąpią w wyniku
> Twojego działania będą wynikiem tego działania.

Sporo nalogowcow ma ta swiadomosc, zapewniam Cie. Mimo to tkwia w nalogu.
Czyli sa odpowiedzialni i nieodpowiedzialni, tak?

> [...]
> z tego wyjść - ale nie zrobią tego, dopóki naprawdę nie będą chcieli tego

Powiedz mi w takim razie dlaczego nie wierza, nie chca uwierzyc?

> No leć.

Klopt w tym, ze to tylko ironia, ja nie wierze w te bzdury.

> Ja nie nalegam. :)

Znaczy trollujesz?

234. Data: 2011-08-31 12:08:59

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-31 11:07, Qrczak pisze:
> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> A masz coś w doopie?

Cicho Qra! Dochodzenie prowadzę.

Ewa

235. Data: 2011-08-31 12:13:07

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-31 11:50, Veronika pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> No niestety.
> W odpowiedzi na wypociny guglowcow.

Ja widzę krzaki u siebie, tylko w Twoich cytatach, więc to raczej Ty
musisz coś zrobić z kodowaniem zamiast czepiać się innych.

Ewa

236. Data: 2011-08-31 12:21:17

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za chwilę będzie o kobietach, które muszą pracować zamiast zajmować się
> domem. I to też wszystko z winy pracodawców.

Dobrze, że przypomniałaś. Muszę lecieć zamieszać w garze.

Qra

237. Data: 2011-08-31 13:08:49

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl> wrote in message

> A jak nie chce się zwalniać?

to juz jego decyzja. Nie rob z ludzi niesamodzielne ofiary. Twoja
argumentacja przypomina tlumaczenie
ludzi z jakimis uposledzeniami umyslowymi, ktorych trzeba chronic przed
rzeczywistoscia.

i.

i.

238. Data: 2011-08-31 13:09:39

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodziło mi o ludzkie traktowanie pracowników a nie jako źródła zysku.

ludzkie nie oznacza przyzwolenia na kradziez.
i.

239. Data: 2011-08-31 13:11:42

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież wystarczyła by nagana i ostrzeżenie że gdy sytuacja się powtórzy
> to może wylecieć.

skad wiesz, ze wystarczylaby? Imo nie. Zlodzieje kryliby sie jeszcze
bardziej. Szczegolnie, ze
te panie jeszcze wazyly parowke zeby zobaczyc ile co wazy i kosztuje- one po
prostu nie rozumialy
co zrobily. Tego szerszego aspektu. Tego, ktorego nie widzisz Ty. I z
uczciwosci robisz ideologie.

i.

240. Data: 2011-08-31 13:14:15

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-31 14:21, Qrczak pisze:
> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Dobrze, że przypomniałaś. Muszę lecieć zamieszać w garze.

I co tam uwarzyłaś, paniQro?

Ewa

Ksiazki psychologiczne w rewelacyjnych cenach i z bonusami !!!
Gra... czy zgodzicie się, że pomaga?
Relacja między poziomem a nudą.
spojrzenie z zewnatrz
Szkoda Endriu