Re: Czy to kradzież? (link)

From: michał <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy to kradzież? (link)
Date: Wed, 31 Aug 2011 13:07:50 +0200
<j38dk0$d68$1@inews.gazeta.pl> <j38e54$cct$1@news.onet.pl>
<j38f31$hub$1@inews.gazeta.pl> <j38mak$cef$1@news.onet.pl>
<j38mp9$9uh$1@inews.gazeta.pl> <j38n4n$h57$1@news.onet.pl>
<j39f17$ha6$1@inews.gazeta.pl> <j3a8rh$n62$1@news.onet.pl>
<j3anvm$rjv$1@inews.gazeta.pl> <j3ao6o$k37$1@news.onet.pl>
<j3bbu9$pkd$1@inews.gazeta.pl> <j3beb7$mcc$1@news.onet.pl>
<j3bvrh$ia4$1@inews.gazeta.pl> <j3dvbv$a60$1@news.onet.pl>
<j3e504$6e1$2@inews.gazeta.pl> <j3fitc$sje$1@news.onet.pl>
<j3fo55$bv0$1@inews.gazeta.pl> <j3fosr$npf$1@news.onet.pl>
<j3g9rf$7jl$1@inews.gazeta.pl> <j3gfvn$cp9$1@news.onet.pl>
<j3gn3c$h4o$1@inews.gazeta.pl> <j3i08f$ula$1@mx1.internetia.pl>
<j3iak9$o5n$1@inews.gazeta.pl> <j3icgr$2f1$1@mx1.internetia.pl>
<j3ie6g$5e1$2@inews.gazeta.pl> <j3ihb5$sng$1@mx1.internetia.pl>
<j3je44$cd6$1@inews.gazeta.pl> <j3kmri$dk$1@mx1.internetia.pl>
<j3kvtb$fhg$1@inews.gazeta.pl> <j3l3ga$dg0$1@mx1.internetia.pl>

W dniu 2011-08-31 12:46, Ghost pisze:
[...]
> No paczpan, ale nad nalogami (czyli tym co zniewala nas najbardziej) mamy?

Możemy mieć. A na pewno nikt poza nami samymi takiej władzy mieć nie może.

> Ale jak nie masz mozliwosci decyzyjnych to jak brac odpowiedzialnosc? I
> co to jest odpowiedzialnosc?

Możliwość podejmowania decyzji, która wpłynie na dalsze Twoje losy, masz
zawsze. Ponieważ dysponujesz wolną wolą. Zaniechanie czegoś też jest
decyzją.
Odpowiedzialność to świadomość, że konsekwencje, jakie nastąpią w wyniku
Twojego działania będą wynikiem tego działania.

> Nie no chlopie, tak to moze pisac nastolatek wiedzacy o zyciu, ludzkich
> slabosciach dokladnie nic. Czy Ty sadzisz, ze narkomani chca byc
> narkomanami?

Dokładnie tak. Nie dlatego, że jest im cudownie, ale dlatego, że nie
wierzą w swoje możliwości. Często wiedzą nawet, co musieliby zrobić,
żeby z tego wyjść - ale nie zrobią tego, dopóki naprawdę nie będą
chcieli tego zrobić. Kapujesz?

> Okóźwa, lece z tym do monaru, pewnie ocalimy iles istnien ludzkich.

No leć.

> O czym, o tym, ze Tobie sie zdaje, ze alkoholicy, narkomani inni
> uzaleznieni tkwia w uzaleznieniu bo chca?

> Przyznaj, ze trollujesz.

Ja nie nalegam. :)

michał