Czy to początek gruźlicy ? - uprzejmie proszę o konstruktywną interpretację.

1. Data: 2002-02-05 03:51:49

Temat: Czy to początek gruźlicy ? - uprzejmie proszę o konstruktywną interpretację.
Od: "Igojsim" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,

Od jakiś 2 tygodni źle się czuje:
- początkowo poczucie totalego wyczerpania (przez jakiś tydzień),
- początkowo bóle mięśni i stawów (przez jakiś tydzień),
- wahania temperatury ciała od 36.3 do 37.4 z tendencją wzrostową,
- zaczyna pojawiać się suchy kaszel,
- jakby "czucie" płuc w górnych partiach,
- wieczorem wzmożona aktywność oddechowa i bicie serca.
Ponad 3 tygodnie temu robiłem kontrolnie podstawowe badania krwi i moczu
(wszystko OK). Jutro (dzisiaj) idę na kolejne (mocz + morfologia + rozmaz +
bilirubina). Ostatnie podejrzenie lekarza (na moja sugestie) - żółtaczka
(pierwotna interpretacja: grypa). Ale ten pojawiający się kaszel ? Nie było
go wcześniej, a ja siedze w domu.
Jakiś miesiąc temu widziałem w telewizji reportaż o zachorowaniach na Ślasku
na gruźlicę. Sądzę, że objawy mogę mieć podobne.
Nie szukam, na grupie, odpowiedzi na moje dolegliwości. Mam jednak nadzieję,
że może ktoś z Państwa mógłby wyrazić jakąś konstruktywną opinię na ten
temat ?
K.

2. Data: 2002-02-05 08:41:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Feb 2002, Igojsim wrote:

> Nie szukam, na grupie, odpowiedzi na moje dolegliwości.

no to czego szukasz?

Jesli nie jestes kobieta w ciazy - to zrob klasyczne zdjecie
klatki piersiowej P-A

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-02-05 21:14:56

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - zaczyna pojawiać się suchy kaszel,
> - jakby "czucie" płuc w górnych partiach,
> - wieczorem wzmożona aktywność oddechowa i bicie serca.

To moze być wszystko..
Dla potwierdzenia gruźlicy (bardzo duza skłonność do występowania u kolejnych
członkow rodziny !) można wykonać :
RTG płuc
badanie plwociny na obecność pratków
posiew tradycyjny (czułe badanie ale baaardzo długo czeka się na wynik)
badanie BACTEC (~szybki posiew z badaniem izotopowym)

Ale ... oczywiście należy swoje podejrzenia przedyskutować ze swoim LR - po to
właśnie on jest i po to zdobywał fachowa wiedzę...

4. Data: 2002-02-05 22:25:47

Od: "bolek" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

[..]
> Nie szukam, na grupie, odpowiedzi na moje dolegliwości. Mam jednak
nadzieję,
> że może ktoś z Państwa mógłby wyrazić jakąś konstruktywną opinię na ten
> temat ?

Jak juz sie problem rozwiaze to napisz

5. Data: 2002-02-07 12:24:12

Od: "Halina" <h...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Igojsim <
> [...]
nadzieję,
> że może ktoś z Państwa mógłby wyrazić jakąś konstruktywną opinię na ten

Mogę tylko podzielić się, podobnymi objawami, które miałam w listopadzie.
Do nich dołączyły się jeszcze nocne poty, bóle głowy i bezsenność.
Wylądowałam w szpitalu, po zażyciu 4 opakowań różnych antybiotyków.W
badaniach wyszło jakieś paskudztwo w gardle(wymaz) OB 30, trzykrotnie
podwyższony Walerego Rossego i to by było na tyle, aha jeszcze podejrzenie
po ukąszeniu kleszcza.
Bez celebresu nie zasypiłam, ale wreszcie koniec, jestem już w formie.Ale
tak naprawdę to nie była gruźlica, i nie wiem co, więc jeśli nie zetknęłaś
się z kimś prątkującym to może Ty też nie. Powodzenia.
Hal

Test
siwe wlosy 25lat
LECYTYNA-czy warto?
Pewien nietypowy problem, chociaz moze typowy - pytanie do seksuologa/ginekologa.
mieszkanie pod nadajnikiem GSM