Czy warto kupic zmywarke ??

1. Data: 2003-07-24 10:01:44

Temat: Czy warto kupic zmywarke ??
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Jestem w trakcie remontu i mam dylemat czy kupować zmywarke. Czy naprawde
wychodzi to taniej, czy naczynia są dobrze umyte itp.? A może to tylko zbędny
wydatek?

1. Data: 2003-07-24 10:17:09

Temat: Re: Czy warto kupic zmywarke ??
Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jestem w trakcie remontu i mam dylemat czy kupować zmywarke. Czy naprawde
> wychodzi to taniej, czy naczynia są dobrze umyte itp.? A może to tylko
zbędny
> wydatek?

Warto.
To gigantyczna oszczednosc czasu przede wszystkim. Przy obecnych cenach
srodkow czyszczacych (w przeliczeniu na "normalne uzywanie" to tak jakbys po
prostu kupowala plyny do naczyn z nieco wyzszej polki - takie po 7-8 zl za
500 ml), eksploatacja nie jest droga. Dla alergikow wychodzi jeszcze taniej
(odpada koszt zakupu specjalnych plynow + mydeł i kremów na "po zmywaniu" a
skora rak i tak jest sliczniejsza).

Naczynia domywa - srednio lepiej znacznie nic w lapkowym myciu a ew.
niedorobki w 90% sa wina czlowieka (zle ulozenie, wrzucenie czegos z
kawalkami zarcia, bardzo znaczne zasuszenie/ przypalenie etc.) Oczywiscie
moge mowic tu za swoja zmywarke (BOSH 56A52), ale teraz większość takich
sprzętów jest wykonywana przyzwoicie :))

Najwiecej kosztuje zakup samej zmywarki. Ale dla mnie to juz jest dylemat
tego samego typu jak "Czy warto kupować pralke automatyczną". Więcej -
Po uzytkowaniu kilkumiesiecznym doszlam do wniosku, ze zmywarka jest
bardziej potrzebna niz pralka (przy zalozeniach braku w domu malych dzieci).
Brudne rzeczy mozesz zabrac raz na tydzien na ploty do mamy/ kolezanki etc
(dzielac sie kosztami) :)) Brudnych naczyn juz nie zabierzesz a zmywarka
chodzi niemal codziennie.

Acha i jeszcze jedno - przy rodzinie wiekszej niz 2 osoby albo "rozwojowej",
warto znalezc miejsce (bo pieniadze to juz takie same sa) na zmywarke
60-tke.

J.

1. Data: 2003-07-24 10:17:25

Od: "Krzysztof" <K...@K...COM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jestem w trakcie remontu i mam dylemat czy kupować zmywarke. Czy naprawde
> wychodzi to taniej, czy naczynia są dobrze umyte itp.? A może to tylko

A ja sie zastanawiam czy kupowac pralke.
Przeciez w misce zuzylesz mniej wody niz w pralce.

Dodam tylko tyle, zaoszczedzic sie nie da, bo koszt zakupu zmywarki nim sie
zwroci to trzeba bedzie ja byc moze wymienic. Ale to ile czasu masz w
kieszeni to twoje!!! Wygoda tez !!!
Jesli lubisz zmywac gary, nie kupuj zmywarki.

1. Data: 2003-07-24 10:29:54

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli lubisz zmywac gary, nie kupuj zmywarki.

Tylko jedno male ale. Dla jakiej rodziny ?
Czy oplaca sie kupowac zmywarke dla 2 osob?
To ile ja zapelniacie ? 3 dni ?
Sorry, ale zakladajac, ze sniadanie jem "na szybko"
(jeden kubek + talerzyk), co drugi obiad w domu
co drugi "na miescie", ale jesli juz gotuje to w tygodniu
jest to jedno danie, kolacje podobnie jak sniadanie
(i pomnozmy to nawet przez 2 osoby) to szybciej,
prosciej i chigieniczniej jest to umyc zaraz po uzyciu.

Oczywiscie przy 4 osobach i regularnym gotowaniu
sytuacja wyglada inaczej.

pozdr
MarcinP
ps
jakos nie wyobrazam sobie w mojej kuchni zasychajacych
gratow w zmywarce, czekajacych na jej zapelnienie.

1. Data: 2003-07-24 10:50:49

Od: "Daniel S" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Tylko jedno male ale. Dla jakiej rodziny ?
> Czy oplaca sie kupowac zmywarke dla 2 osob?
> To ile ja zapelniacie ? 3 dni ?

Witam, moim zdaniem zmywarka "nawet" dla 2 osob jest oplacalna.
Przede wszystkim duza oszczednosc czasu.
My wybralismy zmywarke mala, zapelniamy ja w ciagu jednego dnia, puszczamy
na wieczor.
Oczywiscie, pod warunkiem, ze wszystkie sztucce, talerze, garnki etc wedruja
do zmywarki.

> jakos nie wyobrazam sobie w mojej kuchni zasychajacych
> gratow w zmywarce, czekajacych na jej zapelnienie.

W zmywarce masz funkcje zraszania/odswiezania, tak wiec jezeli nie jestes w
stanie zapelnic zmywarki w ciagu dnia
na wieczor zraszasz zgromadzone naczynia i zapelniasz nastepnego dnia.
Fakt, ze w przypadku gdy obie osoby przede wszystkim jadaja na miescie
zmywarka bedzie uzywana po imprezach badz rodzinnych spotkaniach.

pozdrawiam
daniel

1. Data: 2003-07-24 10:53:25

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bfocet$v7l$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...] Czy oplaca sie kupowac zmywarke dla 2 osob?
> To ile ja zapelniacie ? 3 dni ?[...]

Raczysz żartować. Zmywarka 60cm, dwie osoby, śniadanie zazwyczaj
(nie zawsze) w domu, obiad średnio co drugi dzień i raczej
jednogarnkowy, kolacji zazwyczaj się nie je. Chodzi zazwyczaj co
drugi dzień, tylko raz włączałam pół wkładu, bo mi coś było
pilnie potrzebne, a poza tym chciałam się pobawić nowym
gadżetem. Uważam, że kubkowi po herbacie, talerzykowi po
kanapkach i garnkowi po makaronie nic się nie stanie, jak sobie
postoją w kątku przez dwa dni, a ja mam wreszcie dziki luksus,
bo a) nie muszę sterczeć nad zlewem pełnym garów, b) wizja tego
sterczenia nie zmusza mnie do oszczędności naczyń i płukania
osiem razy dziennie jednej szklanki. Wypijam sok, szklanka leci
do zmywarki, a do piwa wyciągam sobie następną. Jest jeden
problem: należy mieć dużo naczyń i zapasowe deski do krojenia,
mnie w tej chwili (mieszkam z niezbędnym minimum w
niewykończonym domu) czasem czegoś brakuje i muszę wywlec ze
zmywarki i umyć ręcznie.

W każdym razie my kupiliśmy zmywarkę głównie dla przyjemności,
nie przeliczaliśmy, czy się opłaca. Z argumentów
oszczędnościowych zadziałała jedynie niewielka ilość zużywanej
wody - kto mieszkał w domu z szambem, ten zrozumie. Natomiast
koronnym argumentem praktycznym był fakt, ze zmywarka oddaje
szklanki suche i przezroczyste - mamy mocno zawapnioną wodę i
samo zmywanie było jeszcze znośne, ale wycieranie szkła to była
robota głupiego. Nigdy więcej! :)))

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-07-24 11:05:55

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

od czasu zakupu zmywarki mamy dobre pol godziny wolnego czasu, ktory mozna
przeznaczyc na wieczorny spacer z dzieckiem

1. Data: 2003-07-24 11:26:21

Od: "MarJusz" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osczednosc czasu, ale...
- musisz miec wiecej naczyn, no chyba, ze stac cie, by zalanczac zmywarke
codziennie - co niestety kosztuje
- musisz przyzwyczaic sie do tego, ze zmywarka nie wymyje wszystkiego, nie
wymyje do konca przez co czasami najesz sie wstydu, jak gosc poprosi cie,
abys mu wymienila widelec, bo ten jest brudny
- musisz pogodzic sie z tym, ze na naczyniach pojawiaja sie jakies
zrysowania, staja sie dziwnie matowe
...ale cala reszta jest ok. Mimo minusow warto zakupic zmywarke

MarJusz

1. Data: 2003-07-24 11:42:40

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarJusz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Osczednosc czasu, ale...
> - musisz miec wiecej naczyn, no chyba, ze stac cie, by zalanczac zmywarke
> codziennie - co niestety kosztuje

- codzienne zmywanie naczyn tez kosztuje - oba koszty (przy uzywaniu plynow
do mycia ze sredniej polki) sa juz porownywalne

> - musisz przyzwyczaic sie do tego, ze zmywarka nie wymyje wszystkiego, nie
> wymyje do konca przez co czasami najesz sie wstydu, jak gosc poprosi cie,
> abys mu wymienila widelec, bo ten jest brudny

- czesciej zdarza sie to przy myciu recznym, jesli zakladamy (jak Ty w pkt.
1) ze "myjemy oszczednie"

> - musisz pogodzic sie z tym, ze na naczyniach pojawiaja sie jakies
> zrysowania, staja sie dziwnie matowe

- tylko w przypadku niektorych, nieprzystosowanych do zmywary. To tak jak z
ubraniami, ktorych nie mozna prac w pralce. Zreszta teraz i zmywarki i
pralki maja "delikatne" programy

> ...ale cala reszta jest ok. Mimo minusow warto zakupic zmywarke

i tu sie zgadzam absolutnie :))

J.

1. Data: 2003-07-24 11:52:10

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Tylko jedno male ale. Dla jakiej rodziny ?
> Czy oplaca sie kupowac zmywarke dla 2 osob?

Ja kupiłem zmywarkę dla jednej osoby. Napełniam ją w kilka dni, czasem nawet
w tydzień. I nie wyobrażam sobie zycia bez niej. Wcześniej po takim tygodniu
ze zlewy sczerzyła zęby do mnie sterta brudnych naczyń a ja byłem chory na
sam widok i na samą myśl, że w końcu trzeba się za to wziąśc. Obecnie jak
juz w zmywarce jest pełno - po prostu ją włączam. I tyle.

> (i pomnozmy to nawet przez 2 osoby) to szybciej,
> prosciej i chigieniczniej jest to umyc zaraz po uzyciu.

Oczywiście. Jeśli masz na to czas i ochotę, jesli lubisz - czemu nie. Wtedy
zmywarka faktycznie jest zbędna.

> jakos nie wyobrazam sobie w mojej kuchni zasychajacych
> gratow w zmywarce, czekajacych na jej zapelnienie.

One moga sobie stać w zmywarce - niewidoczne. Po każdym większym
uzupełnieniu zraszane wodą, żeby nic nie zasychało.

J.

hurtownie AGD - Wroclaw
bable na parkiecie
ciekawa stronka