Czy wiecie Państwo, że

1. Data: 2002-01-02 18:40:09

Temat: Czy wiecie Państwo, że
Od: "interpio" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wiecie Państwo, że
http://www.pfron.org.pl/5/5_6.html
tu już nie mogę wytrzymać :-)))))))))

2. Data: 2002-01-02 22:01:15

Temat: Re: Czy wiecie Państwo, że
Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy wiecie Państwo, że
>http://www.pfron.org.pl/5/5_6.html
>tu już nie mogę wytrzymać :-)))))))))

Jak chyba kazdy z nas licze, ze po wejsciu do UE cos sie zmieni w systemie
pomocy osobom niepelnosprawnym. Niestety coraz wiecej wskazuje na to, ze nic
sie nie zmieni! Komitet Integracji Europejskiej w raporcie dotyczacym polityki
spolecznej i zatrudnienia stwierdza:
"Prowadzona w Polsce polityka i dzialania na rzecz osób niepelnosprawnych, jak
tez postanowienia odpowiednich aktów prawnych, calkowicie odzwierciedlaja
zapisy dokumentow wspolnotowych wydanych w tym zakresie."
Teraz dowiaduje sie, ze PFRON staral sie i uzyskal ISO9002,a to jednoznacznie
wskazuje, ze Fundusz zamierza wyciagnac lape po unijne srodki przeznaczone dla
nas.
Koszmar.
TG

3. Data: 2002-01-02 22:23:08

Od: "interpio" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Gumny <t...@i...org.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a0vvta$b2r$...@n...tpi.pl...

> [...]
> wskazuje, ze Fundusz zamierza wyciagnac lape po unijne srodki przeznaczone dla

To ja już nie wiem czy być za wejściem Polski do Uni Eropejskiej czy też nie,
bo jeżeli nie będzie dla Nas niepełnosprawnych zmian na lepsze - to po co?
Poza tym czy wynik ogłoszony po referendum przedakcesyjnym - będzie
rzeczywiście odzwierciedlał realne poparcie Polski dla UE ???
Piotr

4. Data: 2002-01-02 23:31:48

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

interpio <i...@h...pl> w artykule news:3c3388c9@news.vogel.pl
pisze...

To ja już nie wiem czy być za wejściem Polski do Uni Eropejskiej czy
też nie,
bo jeżeli nie będzie dla Nas niepełnosprawnych zmian na lepsze - to po
co?
~~~~
Po to, żeby nie było problemów przy wjeździe do Wielkiej Brytanii, po
to, żeby można było tam legalnie pracować bez ryzyka wydalenia z kraju
i zakazu wstępu na kolejnych 10 lat... Odwalam prywatę, wiem. :o)

Poza tym czy wynik ogłoszony po referendum przedakcesyjnym - będzie
rzeczywiście odzwierciedlał realne poparcie Polski dla UE ???
~~~~
Wiesz, mnie ciekawi, czy zostały już zrobione badania nt. tego, _kto_
wybierze się na owo referendum. Bo od tego zależy jego wynik. Jakoś
podejrzewam, że ludziom raczej nie będzie się chciało głosować. :(

Pozdr
Scally

5. Data: 2002-01-03 00:16:59

Od: "interpio" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Scalamanca <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1056h$3e3$...@n...onet.pl...
> Po to, żeby nie było problemów przy wjeździe do Wielkiej Brytanii, po
> to, żeby można było tam legalnie pracować bez ryzyka wydalenia z kraju
> i zakazu wstępu na kolejnych 10 lat... Odwalam prywatę, wiem. :o)

Witam
To jest chyba jedyny argument, który przemawia ku wejściu do UE.
Nie są chyba argumentami wolny przepływ kapitału i wolny zakup ziemi,
ze względu na niski stopień zamożności naszego społeczeństwa.
Chyba najbardziej na wejściu do UE zyskałoby nie społeczeństwo, a politycy z obecnie
rządzącej partii, efekt propagandowy i te ogromne fundusze, ile z nich będzie można
"właściwie" dla siebie zagospodarować?
A czy w UE nie biurokracji i korupcji jest jeszcze i to jeszcze większa.
Nie jestem ani przeciwnikiem UE ani gorliwym jej zwolenikiem,
w każdym wyborze są "plusy dodatnie" i "plusy ujemne"
Pozdr. piotr

6. Data: 2002-01-03 10:09:59

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Tomasz Gumny napisał(a):
> sie nie zmieni! Komitet Integracji Europejskiej w raporcie dotyczacym polityki
> spolecznej i zatrudnienia stwierdza:
[itd.]

Czy możesz podać namiar na ten dokument? Bo jeśli faktycznie KIE
utrzymuje, iż sytuacja ON w Polsce jest zbliżona do krajów UE, to
jest to ordynarne kłamstwo. No, chyba że porównano Polskę z Grecją
czy kraajami płw. iberyjskiego. Bo do sytuacji np. w Niemczech nasza
sytuacja ma się nijak.

Pozdrawiam
Robert

7. Data: 2002-01-03 10:49:41

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>jest to ordynarne kłamstwo. No, chyba że porównano Polskę z Grecją
>czy kraajami płw. iberyjskiego. Bo do sytuacji np. w Niemczech nasza

Bylo o tym na grupie tuz przed swietami.
http://mail.ukie.gov.pl/cona/sn/sn13.pdf
Punkt 8. Osoby niepelnosprawne
TG

8. Data: 2002-01-03 11:04:06

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zakresie." jednoznacznie wskazuje, ze Fundusz zamierza wyciagnac
> lape po unijne srodki przeznaczone dla nas.

Niestety, wejście do struktur UE, tudzież innych organizacji, wiąże się
głównie z przyjęciem rozwiązań prawnych, a praktyka toczy się swoim torem.
Przecież nieraz już bywało tak, że Polska np. nie dostawała unijnych
pieniędzy, ponieważ nie potrafiła ich zagospodarować w sensowny sposób. A
skoro jesteśmy w NATO to mamy może od tamtej pory nowocześniejsze siły
zbrojne? ;-))) Mamy prawa i zobowiązania. I tak samo jest w dziedzinie na
rzecz ON. Można przyjąć przepisy prawa, a nawet "prowadzić politykę zgodną z
jej postanowieniami". Tylko to nie znaczy, że skutki tej polityki są takie
same, jak w krajach wyżej cywilizowanych :(

Pozdrawiam
Lech
--
Lech Zaciura
http://www.idn.org.pl/users/lesz/index.htm

9. Data: 2002-01-03 12:34:44

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Szymczak" <r...@t...pl> schrieb im Newsbeitrag

Witam serdecznie.

> [itd.]

Robert odpowiada:

> [...]
> jest to ordynarne kłamstwo. No, chyba że porównano Polskę z Grecją
> czy kraajami płw. iberyjskiego. Bo do sytuacji np. w Niemczech nasza

1. Wielokrotnie pisane tu bylo o braku PRAWA ON w Polsce jako
aktu prawnego. KPON to zbiór pobożnych i tylko pobożnych życzeń
- jak stwierdzają to sami ustawodawcy. Cytowane to też tu było.

2. Gdyby nawet już to prawo powstalo - co jest najważniejsze i piętą
Achillesa w życiu ON w Polsce - to pozostaje jeszcze brak możliwości
aby ON mogli to prawo wyegzekwować od wszelkiej maści urzędasów.
Innymi słowy - w krajach Unii ON nie ma problemu uruchomić
SWOJEGO - podkreślam: SWOJEGO - adwokata, który pouczy ze skutkami
finansowymi tego, kto to prawo próbowałby nie respektować. ON stać
bez problemów na stróża prawa - ADWOKATA.

Jeśli więc w Polsce zaistnieją i zafunkcjonują najpierw te 2 elementy,
to można będzie stwierdzić TYLKO, że nasz kraj ZBLIZA się do
uregulowń prawnych dot. życia ON jakie funkcjonują w Unii.
Póki co - jestem tego samego zdania co Robert, że jest to
ordynarne kłamstwo.

pozdr. - Józek

10. Data: 2002-01-03 12:58:08

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "interpio" <i...@h...pl> napisał w wiadomości
Witam
/.../
Nie jestem ani przeciwnikiem UE ani gorliwym jej zwolenikiem,
w każdym wyborze są "plusy dodatnie" i "plusy ujemne"
Pozdr. piotr

Dokladnie - jesli wejsc - to swiadomie, wiedzac co sie zyskuje, a co traci.
A ja mam wrazenie, ze najpierw 40 lat jechalismy lewym pasem (pod wlos) a
teraz zasuwamy prawym poboczem i to co raz blizej rowu, nijak nie mogac sie
wpasowac we wlasciwy pas ruchu.

A co do biurokracji unii, to jakis czas temu wydali nawet dyrektywe odnosnie
obslugi drabiny malarskiej
:-) a moze :-( ???

LM

Karty parkingowe