Czy zmywarka oszczędza wodę ? ? ?

1. Data: 2002-10-21 09:17:38

Temat: Czy zmywarka oszczędza wodę ? ? ?
Od: Rav_V3k <u...@k...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jakiś czas temu, kiedy jeszcze posiadanie w Polsce zmywarki było
nie lada ewenementem znalazłem ulotkę reklamującą jakiś model.
Nie pamiętam jaki, ale było ładnie wytłumaczone, że mycie w
zmywarce powoduje mniejsze zużycie wody, niż pod kranem. Czy to
jest związane tylko ze sposobem mycia typu "odkręcamy kran i po
kolei bierzemy pod silny strumień wszystkie naczynia" (bo można
jeszcze napuścić wody do jednej komory zlewu i myć w ten
sposób), czy też faktycznie załadowana do pełna zmywarka zawsze
zużyje mniej wody niż my.

Pzdr

--

::: Rafał :::

1. Data: 2002-10-21 09:48:17

Temat: Re: Czy zmywarka oszczędza wodę ? ? ?
Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rav_V3k wrote:

> [...]
> Nie pamiętam jaki, ale było ładnie wytłumaczone, że mycie w
> zmywarce powoduje mniejsze zużycie wody, niż pod kranem.
Najdroższe jest mycie naczyń pod kranem. Lepiej wypada mycie w jednej
komorze, płukanie w drugiej. Przed zakupem zmywarki zstanawiałam się ile
ona weźmie wody i jak to wyjdzie. Przeczytałam z instrukcji pobór wody
zmywarki (nie pamiętam w tej chwili jaka to była ilosć), potem wróciłam
do domu i zabrała się z azmywanie ręczne w ten sposób, ze do komór
zlewozmywaka napuscołam wody za posrednictwem litrowego słoja. W ten
sposób oszacowałam ile wody zużywam na zmywanie. Wyszło mi, że tak co
najmniej 2 razy więcej niz zmywarka (zwłaszcza, biorac pod uwage, że aby
umyć taką porjcę naczyń jaka wchodzi do zmywarki musze zmienić wodę w
zlewozmywaku.)
Pozdrawiam
Katarzyna

1. Data: 2002-10-21 10:06:44

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Oct 2002, Rav_V3k wrote:

> [...]
> jeszcze napuścić wody do jednej komory zlewu i myć w ten
> sposób), czy też faktycznie załadowana do pełna zmywarka zawsze

Zawsze zużyje mniej. Natomiast u nas na przykład schodzi więcej wody na
spłukanie talerza z resztek przed włożeniem do zmywarki, niż na samo
zmywanie...

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-10-21 10:12:49

Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zmywarka bierze niewiele więcej niż spłuczka w WC. Czy warto to aż tak
kalkulować ? Faktycznie przy testach domowych wychodzi trochę oszczędniej,
jeśli przed włożeniem nie płuczesz naczyć nad zlewem.

Maras

1. Data: 2002-10-21 10:57:49

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ALe jesli doliczysz prad ktory zuzyje, to wyjdzie jedno.
(albo nawet oszczedniej recznie)
MarcinP

1. Data: 2002-10-21 11:33:09

Od: "Janoush" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> ALe jesli doliczysz prad ktory zuzyje, to wyjdzie jedno.
> (albo nawet oszczedniej recznie)
> MarcinP

1 KWh kosztuje 20gr.
Zmywarka zużywa 1.2 KW / godz.
Mycie trwa 1 godz.
Zmywanie kosztuje więc 1.2x1x0.20 --> 24 gr

a różnica w zużyciu wody jest większa.
Widać to wyraźnie na rachunkach za wodę.
Od kiedy zakupiłem zmywarkę mać stale nadpłatę :)

Janusz

1. Data: 2002-10-21 12:10:07

Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <P...@j...jfed
or.org>, Grzegorz W. Fedorynski wrote:

> Zawsze zużyje mniej. Natomiast u nas na przykład schodzi więcej wody na
> spłukanie talerza z resztek przed włożeniem do zmywarki, niż na samo
> zmywanie...
Eeee....
To talerze się spłukuje przed włożeniem do zmywarki???
Pytam, bo do tej pory tego nie robiłem, nic takiego tez nie pisze w instrukcji.

Artur Lipowski

1. Data: 2002-10-21 12:25:59

Od: Rav_V3k <u...@k...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Był 21-10-2002 14:10 z sekundami, gdy "Artur Lipowski" napisał tak:
> Eeee....
> To talerze się spłukuje przed włożeniem do zmywarki???
> Pytam, bo do tej pory tego nie robiłem, nic takiego tez nie pisze w instrukcji.
>
> Pozdrawiam,

To dla mnie też absurd. W instrukcji Whirlpool stoi, żeby zebrać
wszystkie stałe elementy jedzenia: resztki ziemniaków, mięsa
itp. Nigdzie nie jest napisane, żeby spłukać.
Choć na amerykańskich filmach widziałem, że spłukują :-)

No, ale posty pocieszyły mnie. Idę zakomunikować to żonie.

--

::: Rafał :::

1. Data: 2002-10-21 12:42:56

Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> itp. Nigdzie nie jest napisane, żeby spłukać.
> Choć na amerykańskich filmach widziałem, że spłukują :-)

Zależy, jak często używasz to spoko. Ja mieszkam z żoną i nie używamy za
często zmywarki- poza weekendem z 2 razy. W czasie jak zbierają się naczynia
to śmierdzi trochę :-)

Maras

1. Data: 2002-10-21 12:52:47

Od: Bolek <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janoush pisze:

>Zmywanie kosztuje więc 1.2x1x0.20 --> 24 gr
>
>a różnica w zużyciu wody jest większa.

Czy napewno?

litr wody kosztuje (u mnie): 0.6 grosza, zmywarka jednorazowo
musialaby ci zaoszczedzic zuzycia 40 litrow wody - zmywarka ma szanse
byc oszczedniajsza niz... zmywanie naczyn w wannie ;-)

Cisza nocna
Panele drewniane - deska parkietowa
Odnawianie starych drzwi
Deska do prasowania ?