[Czym] Regipsy do sciany

1. Data: 2006-09-04 09:19:38

Temat: [Czym] Regipsy do sciany
Od: Artur Śpiewak <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka

Mam problem:-) Zanim przejde sie do Castoramy albo innej takiej...

Sciana z wielkiej plyty, byly polozone farby olejne, zdarlem to do golej
plyty i teraz na to chcialbym dac regips, zakupilem zielony
wodoodporny(bo to kuchnia) i teraz wypadaloby to przykleic.

Podpowiedzcie prosze czy mam wpierw gruntowac sciane a dopiero kleic
regipsa czy moge bezposrednio kleic. A jak juz kleic to czym?

Slyszalem juz kilka wersji min:
ATLAS klej do plytek
ATLAS PLUS (tylko ze to sprzedaja w malutkich woreczkach i drogo wyjdzie:)
Zaprawa murarska

Chyba ze jest jeszcze cos innego dedykowanego do takich rzeczy?

Z pozdrowieniami

2. Data: 2006-09-04 10:35:00

Temat: Re: [Czym] Regipsy do sciany
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Śpiewak" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Slyszalem juz kilka wersji min:
> ATLAS klej do plytek
> ATLAS PLUS (tylko ze to sprzedaja w malutkich woreczkach i drogo

Zapewne wszystkimi wymienionymi środkami dałoby się to zrobić,
podobnie jak jeszcze milionem innych, od kleju szewskiego począwszy,
na silikonie skończywszy, ale tak na dobrą sprawę możnaby się trzymać
tego, że klej do płytek służy do klejenia płytek, zaprawa murarska do
murowania, a do klejenia płyt GK jest klej gipsowy do tego celu
służący :-)

J.

3. Data: 2006-09-04 10:39:13

Od: "Kret" <m...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba ze jest jeszcze cos innego dedykowanego do takich rzeczy?

Na przykład:
http://www.nowa-dolina.pl/main.php/produkty/kleje_gi
psowe/klej_gipsowy_t/wiecej
wraz z załączoną na stronie instrukcją obsługi :)

Pozdrawiam,
Marcin

4. Data: 2006-09-04 16:34:22

Od: "LukasMWS" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podpowiedzcie prosze czy mam wpierw gruntowac sciane a dopiero kleic
> regipsa czy moge bezposrednio kleic. A jak juz kleic to czym?

Jeżeli podłoże oczyściłeś i odpyliłeś, gruntowanie nie będzie potrzebne.
Wielka płyta nie grzeszy szczególną wodochłonnością...
Czym kleić. Klejem gipsowym. Z co najmniej kilku powodów a główny jest taki,
że jest on do tego przeznaczony :-)
Znajdziesz go w ofercie wielu producentów, m.in. Lafarge, Rigips, Atlas,
Knauf.

Zdrówka!
--
LukasMWS
... remontuję, urządzam

5. Data: 2006-09-05 00:06:46

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Artur Śpiewak napisał(a):
> [...]
> regipsa czy moge bezposrednio kleic. A jak juz kleic to czym?
> Chyba ze jest jeszcze cos innego dedykowanego do takich rzeczy?
Jak nie sypie sie z tej sciany piasek po przejechaniu reka - to nie
gruntuj. Klej jak juz inni wspomnieli - jest do plyt 'specjalny' - nie
jest drogi, worek ~10kg starczy ci na baardzo duzo... Ale oprocz
klejenia wypada i tak (po przystawieniu plyty do sciany na klej) i tak
plyte przykrecic/umocowac kolkami (sa takie specjalne, wbijane bez
wkrecania, z odpowiednim kolnierzem ktory chowa sie w plyte)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

Lodowka Electrolux ERB 3645 X Viva Space
lodowki electrolux problem z blachami
kuchnia gazowo-elektryczna a może sama gazowa ?
suszarka do ubran a metki na odziezy
urzadzanie / estetyka : drzwi a sciany ...