Czym karmicie swoje rybki w oczku?

11. Data: 2003-07-10 17:44:36

Temat: Re: Czym karmicie swoje rybki w oczku?
Od: "Darek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawle jestes wielki Twoja modrosc mnie podbudowuje. Dzieki za info. Sprobuje
je nie karmic mam duzo roslinnosci i tego wszystkiego co piszesz w oczku.
Jak mi karasie zaczna plywac dogory brzuchami bo zrobily sie leniwe i
czekaja na zarlo to zaprosze Cie na pogrzeb ryb.

--

Z pozdrowieniem
Darek f...@w...pl GG 2237649 mobile 603 847 247

> [...]
> systematycznie zadnej karmy, jedynie w okresie przed zimowym tj. przełom
> aździernika i listopada, w ciepłe dni, przez okres ok. miesiąca, podaję
karmę
> granulowaną aby je wzmocnić przed zimą. Poza tym ryby czują się świetnie

> ładnie wybarwione i nie chorują. Tajemnica tkwi tylko w tym, aby stworzyć
im
> takie warunki jakie mają w naturalnych wodach, nikt ich tam nie karmi, a
żyją.
> Wychodząc z tego założenia starałem sie im stworzyć właśnie takie warunki.
Dużo
> [...]
> żerują pod powierzchnią i zbierają owady które spadają ze stojących w
pobliżu
> wierzb płaczących oraz z roślin strefy brzegowej. W związku z tym nie
narzekam
> na komary których larwy są zjadane przez ryby a jak się trafi jakiś
dorosły
> owad to polują na nie żaby jeziorkowe. I jeszcze jedna "tajemnica" nie
> oczyszczam całego oczka z osadów dennych, jedynie w strefie płytkiej,
gdzie nie
> rosną żadne rośliny, resztę mułu pozostawiam aby był pokarmem dla roslin.
Nie

12. Data: 2003-07-10 19:09:13

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Może nawet tego nie być,
> byle fajnie się pisało,
> a potem czytało:)
>
> Pozdrawia boletus

Jesteście obaj strasznie żałośni.

Panowie ja tego oczka nie ukrywam przed ludzmi, wręcz odwrotnie, jest w samym
centrum osiedla na Ursynowie w Warszawie, przy ul Surowieckiego 8, zapraszam,
pogadajcie z sąsiadami, czy mnie kto kolwiek widział karmiącego ryby, wrecz
odwrotnie gonię dzieciaki dokarmiajace ryby całymy pajdami chleba. Przede
weszystkim dla tego, że takie ilości chleba zakiszą wodę, ryby tego nie zjedzą.
Po drugie nie chcę przyzwyczajać ryb do sytuacji, w której kojarzą one ruch nad
wodą, z podawanym pokarmem i podpływaja pod powierzchnię. Ryba nie potrafi
odróżnić człowieka od np. kota, dla niej ruch nad wodą będzie się kojarzył z
pokarmem, tylko że w tym drugim przypadku to bedzie ona raczej pokarmem dla
kota. A kotów ci u mnie dostatek, jak to na osiedlu. Obecnie ryby uciekaja w
dno i pod liście grzybieni, jak widzą ruch nad wodą, i o to mi chodzi. Nie
zawsze mam możliwośc dopilnowania (praca w ciagłych delegacjach, turystyka). A
w ten sposób ryby same się pilnują i dodatkowo nie czekają na podanie pokarmu,
kiedy już zatracą odruchy pobierania pokarmu naturalnego. A zatracą napewno,
jak bedą systematycznie karmione.
Zresztą zapraszam na stronę o Mikro Jeziorze http://www.mikrojezioro.met.pl
obejrzyjcie sobie fotki Mikro Jeziora wraz z opisami do nich, a przekonacie się
sami jak jest obsadzone.
Poza tym nie leży w mojej naturze pisać o czymś co jest np. beletrystyką a nie
sprawdzonymi metodami. Jeśli sie wypowiadam na forum to znaczy że sprawdziłem
to na swoim oczku i ogrodzie. I nie tylko na swoich, popełniłem już kilka oczek
i ogrodów wśród znajomych w ciągu tych prawie 10 lat jak zachorowałem na
chorobę pod nazwą Oczko wodne (Aqvenus aquaticus) :-)

Paweł Woynowski

ps. Poza tym nie odpowiadam na posty pod pseudonimem czy ksywką (patrz wyżej)
lecz pod swoim imieniem i nazwiskiem, a to myślę że zobowiazuje.
Mimo wszystko pozdrawiam

13. Data: 2003-07-10 21:00:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wyżej)
> lecz pod swoim imieniem i nazwiskiem, a to myślę że zobowiazuje.

Ależ Pawle, nie gniewaj się na nas.My często
tak nijak gaworzymy ze sobą.
Trwa to już od stycznia i wierz mi,Twoje
oczko nie było powodem wymiany zdań.
Twoją stronkę znam od dawna i bardzo
mi się podoba to co zrobiłeś i nadal
czynisz.
Piszemy pod pseudonimami,ponieważ
jesteśmy ścigani w internecie za takie
fajne gadki.
Tadeusz i ja nie mamy zielonego pojęcia
o ogrodnictwie i nawzajem się wspieramy
wg przysłowia:"prowadził ślepy kulawego".

Pozdrawia pokojowo boletus

14. Data: 2003-07-10 21:25:08

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

ze jestes bardzo zadufany we wlasne poglady
a nie zawsze to co wymysliles sobie (lub gdzies wyczytales) zgodne jest z
prawda
:)

> [...]
> i ogrodów wśród znajomych w ciągu tych prawie 10 lat jak zachorowałem na
> chorobę pod nazwą Oczko wodne (Aqvenus aquaticus) :-)
:)))
ja Twoim prawie 10 lata moge przecistawic ponad 40 lat wedkowania
na roznego rodzaju zbiornikach
bardzo czesto i caly rok
bez wzgledu na pory roku i czesto pogode
:)
i otoz na podstawie wlasnych doswiadczen wiem
ze mija sie z celem dokarmianie ryb w okresie poznojesiennym
[...]
wraz z jesiennym obnizeniem temperatury powietrza i wody
spada nie tylko aktywnosc u wiekszosci ryb
a co za tym idzie
tempo przemiany materii i stopien wykorzystania pokarmu
i dokarmianie to musztarda po obiedzie
:)

> ps. Poza tym nie odpowiadam na posty pod pseudonimem czy ksywką (patrz
wyżej)
> lecz pod swoim imieniem i nazwiskiem, a to myślę że zobowiazuje.
:)
jesli chodzi o mnie
to ani mnie to grzeje ani ziebi
czy bedziesz mnie czytal
czy bedziesz mi odpisywal
:)
natomiast internetem bawie sie prawie rownie dlugo jak Ty swoim oczkiem
przyjetym tu zwyczajem jest uzywanie nickname
i dla mnie uzywanie tu nazwisk i imion jest przykladem conajmniej braku
fantazji
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

> Mimo wszystko pozdrawiam

:)

15. Data: 2003-07-10 21:42:51

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... lub wiary w siebie :-)
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Tobie przydałby się nick:)

Pozdrawia Boletus(imię) Edulis(nazwisko)

16. Data: 2003-07-10 21:46:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> i dla mnie uzywanie tu nazwisk i imion jest przykladem conajmniej braku
> fantazji

... lub wiary w siebie :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

17. Data: 2003-07-10 21:58:40

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ponad 40 lat wedkowania
> na roznego rodzaju zbiornikach
> bardzo czesto i caly rok
> bez wzgledu na pory roku i czesto pogode

PZW powinno Cię odznaczyć złotą blachą
za sportowy połów ryb:)

> jesli chodzi o mnie
> to ani mnie to grzeje ani ziebi