Czym odgrodzic trawnik od iglakow ?

1. Data: 2008-05-26 11:01:39

Temat: Czym odgrodzic trawnik od iglakow ?
Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

wzdłuż ogrodzenia mam posadzone tuje, potem trawnik,
prosze o sugestie jak odgrodzić trawnik od tuji zeby sie łatwo kosiło

wszedzie widze odgrodzenie z kostek granitowych,
mi najbardziej podoba sie metalowa bednarka wbita w ziemię ale nie potrafie
tego znalesc i kupic.

--
..::Michal::..

2. Data: 2008-05-27 07:40:02

Temat: Re: Czym odgrodzic trawnik od iglakow ?
Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:Michal::.. pisze:

> wzdłuż ogrodzenia mam posadzone tuje, potem trawnik,
> prosze o sugestie jak odgrodzić trawnik od tuji zeby sie łatwo kosiło

najlepiej, zeby tej granicy nie bylo widac, tj. zeby byla plynna - np.
dolne galezie tui moga ja zaslaniac. Podobnie jak nie powinno byc widac
kraweznika wokol rabat - powinny go zaslaniac rosliny. Jedynym wyjatkiem
od tej zasady jest kraweznik miedzy chodnikiem i trawnikiem, ktory moze
byc widoczny (chopc sa sposoby, aby te grancie zrobic bardziej
"ekologiczna" i neutralna krajobrazowa - np. chodnik z luzno ulozonych
plyt kamiennych badz drewna.
Sam niestety nie w pelni stosuje te zasady, bo sa dosc trudne do
zastosowania (czasami kosztowne).

Piotrek

3. Data: 2008-05-27 10:32:55

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..:Michal::.." <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> wszedzie widze odgrodzenie z kostek granitowych,
> mi najbardziej podoba sie metalowa bednarka wbita w ziemię ale nie

Wąski chodniczek klinkierowy ściśle ułożony, po którym jedzie się prawym
kołem kosiarki? Moim zdaniem bardzo estetyczne i praktyczne zarazem
rozwiązanie.
Bednarkę jeśli wbijesz tak, by trawa nie przechodziła to będzie widoczna, a
jeśli głębiej, to trawa przelezie :)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2008-05-27 19:17:36

Od: lopez <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:Michal::.. pisze:
> [...]
>
> wszedzie widze odgrodzenie z kostek granitowych,
> mi najbardziej podoba sie metalowa bednarka wbita w ziemię ale nie potrafie

Popieram przdmówców - najwygodniej i imho najbardziej estetycznie -
oddzielić kamiennym/klinkierowym pasem.. po sobie wiem, że rozwiązania
typu bednarka się nie sprawdza... albo będzie wystawać i będziesz miał
problemy z wyglądem/koszeniem albo szybko (u mnie 1 sezon) przerośnie na
drugą stronę... inna sprawa, że trawnik bez wyraźnej kamiennej granicy
ciężko się kosi - pozostają poziome odrosty, a gdy spróbujesz troszkę
bardziej zaatakować kosiarką poza granicę - kosiarka zwykle wciągnie
wszystko co tam się znajduje (u mnie kamienie lub kora), a tego żaden
nóż nie przeżyje :P

pzdr
lopez

5. Data: 2008-05-28 01:10:25

Od: "Andrzej B" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byc widoczny (chopc sa sposoby, aby te grancie zrobic bardziej
> "ekologiczna" i neutralna krajobrazowa - np. chodnik z luzno ulozonych

Trochę nie na temat samych ogrodów ale...
Tu gdzie mieszkam nie stosuje się wcale takiego krawężnika a trawników mamy
duuużo bo przed domem do jezdni jest przeważnie tylko trawnik ( nikt się nie
grodzi bo nie ma takiego zwyczaju przynajmniej od frontu ale i jest tu
bezpiecznie i inna mentalność ludzi).
Ze względu na wygodę i prostotę rozwiązań wzdłuż domów i podjazdy wylewa sie
z gładkiego betonu podobnego do tych na autostradach ( no podjazdy również
robi się asfaltowe). Trawnik graniczy bezpośrednio z płytą i wystaje ponad
jego poziom chyba jest to spowodowane jego przerastaniem i masą korzeniową
która pcha całość do góry ( nie wiem ) ale po wielu latach nawożenia i
koszenia trawniki mamy idealne jak wykładzina dlatego ładnie wygląda
przycięcie specjalna maszynką która obrotowym pionowym nożem wycina trawę
zachodzącą na chodnik i wybiera cienką szczelinę ziemi z korzeniami tuż przy
krawędzi betonowego chodnika wygląda to nawet schludnie bo chodnik jest
jakby zatopiony w wykładzinie i na krawędzi widać kilka centymetrów pionowej
ścianki trawnika z wyraźną linia równego przycięcia. Proste i skuteczne
rozwiązanie również do innych rozwiązań np. z kostki i wcale nie musi być
krawężników. Znalazłem coś poglądowego pod hasłem "edger " chociaż sama
trawa tu nie jest zbyt rewelacyjna ale nie o to chodzi ;)

http://www.hondanews.com/categories/1054/photos/8108

Pozdrowienia A.

6. Data: 2008-05-29 04:58:09

Od: "Borato" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej B" <t...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> hasłem "edger " chociaż sama trawa tu nie jest zbyt rewelacyjna ale nie o

Hehe ale panie tam w Hameryce,pewnie i na południu-Luizjana? trawa tam
insza
a poważnie my po ogrodzie nie jeździmy samochodami ;-) i alejki ciut
węższe.
Jest to kłopot,beton wyglada ciut kiczowato granitowa kostka wąska i jak
ścieżka jest niżej to kosiarka zmasakruje sobie nóż.Drewniane paliki
wyglądają po szwabsku ,hmm....
Może ktoś cos zasugeruje innego.
Zakładamy,że alejki mają nawierzchnię żwirową a "krawężnik" jest na poziomie
trawnika i szerokości kółka min.
Borato

katastrofalny atak galasów...
Olej do impregnacji potrzebny - Poznań i okolice
Chory pieris japonski
Może ktoś widział może ktoś wie.
DESZCZU...